Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Het zal het vast wel niet zijn, zoals eerder gemeld. Maar iets zegt mij nog steeds dat je een instabiele voeding hebt ofzo ?

Als het moederbord écht kapot zou zijn, dan zou de hele computer niet meer funtioneren, en kon jij dat berciht ook nooit vanaf je eigen pc typen.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja ik zeg ook niet dat het moederbord kapot is, maar gewoon wat regelmatiger begint te weigeren....dus misschien kapot aan het gaan is ? De vorige keren hebben ze alles daar doorgemeten, inclusief de voeding, maar daar was allemaal niks mis mee.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat heb ik ook maar daarna springt ie gewoon aan :eek:

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je pc heeft gewoon door dat je ze gaat bedriegen met Wii :+.

Dat is wel best rot dat je nu weeral dezelfe (dat maakt het juist zo vreemd) problemen hebt.

Het zou straf zijn moesten je moederbord het niet langer dan 1 maand kunnen uithouden. Ik denk ook aan een onstabiele voeding, maar het is en blijft vreemd dat je pc dan 1 maand vlekkeloos kan werken.

Misschien is er iets mis met je HD's?

Ik ook, maar pas na het oc'en. Vreemd dat jij dat ook hebt (of heb je stiekem je cpu ge'oc'ed? :+).
    Dit is een bekende bug in de P5B reeksen, zover ik weet is er nog geen oplossing voor :mad:.

Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ killaz : Als ik het blijf proberen (door iedere keer het schakelaartje van de voeding een paar keer om te zetten alvorens ik weer op de Power-knop druk, onder het motto : de aanhouder wint) dan blijft ie op een gegeven moment ook wel een keer aanstaan. Of ik kom bij het booten niet verder dan het scherm van het moederbord. Het is hoe dan ook vaag. Ik hoop echt niet dat het regelmatiger gaat voorkomen dan nu het geval is want dan ga ik toch echt weer ff bellen met de mannen van Informatique....

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Kut dat moet nog ff aangepast worden, denk dat ik hem wel naar 3 ghz kan klokken, staat nu op 2,8 :cool:

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Bij mij draait op stabiel op 3 GHz (en men geheugen op 1 GHz _O_ ) zonder het voltage te verhogen. Temperaturen zijn 45°-50° stressed en idle 35°-40°, ik zou dus eigenlijk nog wat verder kunnen gaan :+.

Dus 3 GHZ zal bij ook wel lukken (maar ik garandeer niet dat je je voltage niet moet verhogen).

8. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik heb dat alleen als ik de voedingsstekker eruit heb gehad, en dan doet 'ie dat alleen de eerste keer.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    aan mijn geheugen wil ik niet gaan kloten, gaat hard zat zo :cool:

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die "reboot"? Daar heb ik ook van gehoord, maar ben ik niet echt van op de hoogte. Maar laat dan gewoon je voeding aanstaan, alleen dat (irritant) ledje op je moederbord zal stroom verbruiken.

Je geheugen wordt sowieso ook mee ge'oc'ed hoor :).

11. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik laat m'n voeding ook aanstaan hoor ;). Ik heb het gewoon als ik m'n pc effe eruitpleur.

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Stroomkabel natuurlijk ook wel in de voeding en stopcontact laten zitten hé (of wat bedoel je met "eruitpleur"?).

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee precies:+. Het is wel handig bij een grote collectie natuurfoto's. 8)

14. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Lijkt mij toch echt wel een voedingsprobleem.

@DikkieD: Koop ipv een P5Bdeluxe de standaard P5B. Ik denk dat de extra's op de 'deluxe' voor jou de meerwaarde niet waard zijn.

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Informatique zegt van niet. Dus of jij hebt het mis of zij weten niks van computers :+

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Klinkt mij allemaal als een gevalletje 'klant aan het lijntje houden' in de oren hoor.
    Het feit dat ze het zelf niet als probleem constateren, wil niet betekenen dat dat het probleem niet is...

17. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan ik me dus echt vet op ergeren. En weet je waarom?! Je vraagt mensen hier om mee te denken en als dan iemand de moeite doet om mee te denken kom je met zulke crap antwoorden, lijkt er zelfs op dat je hem gewoon in de zeik neemt. Vraag dan niets.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, dat heb ik dus ook. Op de vraag van mijn kant of ze dan iemand langs wilden sturen om te kijken of het daadwerkelijk een externe factor bij mij thuis zou kunnen zijn antwoorden ze "Nee dat doen wij niet." Met andere woorden : ik als leek mag die oorzaak zelf gaan zoeken, en als ik niks kan vinden moet ik het maar oke vinden dat m'n PC een maandelijkse periode heeft waarin ie weigert fatsoenlijk te functioneren. En dat voor een som geld waar je misselijk van wordt.

Ik kijk het nog ff aan, maar alsie mij te regelmatig blijft weigeren dan wordt er eerdaags gewoon weer gebeld naar Informatique. En dan wil ik duidelijke afspraken maken met ze alvorens ik weer met het apparaat kom aanzetten daar. Ik laat me niet van het kastje naar de muur sturen elke keer. Als ze weigeren met een goede oplossing te komen dan zal ik misschien nog andere stappen moeten ondernemen, maar laten we hopen dat het zover niet komt.

@ Toyota : Dude, weet je wat jij eens zou moeten doen ? Die IGNORE KNOP waar ik het al tig keer over gehad heb eens gebruiken als je je steeds maar ergert aan mijn posts ! Dit probleem is hier al zovaak besproken en ik heb al zovaak uit moeten leggen dat het volgens de winkel niet aan de voeding kan liggen, dus als mensen dan met die suggestie komen wijs ik ze er enkel op wat Informatique tegen mij zegt. Hoe ik dat doe is mijn zaak, en als de persoon waar ik het tegen had de indruk zou krijgen dat ik um in de zeik zit te nemen dan moet ie dat nu ff zeggen. Je weet volgens mij nog maar half waar het over gaat. ZEG DAN NIETS.

19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat je zolang wacht met zulke eisen, dat snap ik echt niet.
    Je word al ruim 2 maanden, als ik me niet vergis, van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik had al na een week op de stoep gestaan met die PC onder m'n arm, hoever het ook rijden is, om mijn geld terug te halen.

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik geef ze natuurlijk wel ruim de tijd om het voor me te fiksen. Ik heb er natuurlijk een hoop geld in gestoken en over de prestaties van het systeem buiten de mankementen om ben ik gewoon dik tevreden. Ze snappen daar alleen totaal niet wat er aan de hand is, maar ik constateer toch telkens weer hetzelfde probleem na een tijdje. De enige link die ik kan leggen is dat moederbord waar ik het over had, want hij heeft het nu zeker een maand of anderhalf goed gedaan. Dan gooien ze der maar weer een nieuw moederbord in, kijk ik het weer ff aan. Want ik snap er ook geen snars meer van.

Ik heb de PC nu trouwens vanaf 1 september.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina