Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Je word gewoon aan het lijntje gehouden. Voor het geld wat jij hebt betaald voor dat systeem is dat gewoon niet normaal.

Je gaat er trouwens ook van uit dat de medewerkers van die shop er heel veel verstand van hebben en dus ook gelijk hebben. Maar die mensen zijn ook gewoon hobbyisten etc. net zoals sommigen hier die er misschien wel meer van af weten.

Ik zou mijn geld terugvragen en naar een andere shop gaan.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien komt het nog wel zover, ik blijf hier natuurlijk niet mee zitten met dit gezeik. Ik hou jullie op de hoogte en iedereen bedankt voor het meedenken ! :)

3. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ding is ruim drie maanden oud, geld terug kan hij dus vergeten.

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin, de winkel waar ik hem gekocht hebt blijft verantwoordelijk voor een goed werkend apparaat (bij normaal gebruik) binnen de garantieperiode. Als ik ze als consument meerdere malen de kans heb gegeven het probleem op te lossen maar het product deugt na meerdere malen reparatie nog steeds niet, dan kan ik de koopovereenkomst laten ontbinden. Zie verder ook http://www.consuwijzer.nl

Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  5. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb de specs van beide mobo's op de asus site met elkaar vergeleken. Daarnaast de reviews hier gelezen, maar die zijn mij niet helder genoeg. Weet iemand misschien het grote verschil tussen de reguliere P5B en de Deluxe versie uit te leggen. Ik zie als chip enerzijds 8CH en bij de Deluxe de 8CHR staan...is dat het enige verschil? Is de Deluxe versie de 50 extra euro's waard?....geld speelt geen rol als ik maar een goede prijs/kwaliteit verhouding heb...(speelt wel een klein beetje een rol :D)

6. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De P5B-deluxe kan ook Crossfire draaien, dus 2 videokaarten naast elkaar. Je kan er ook iets meer HD's aanhangen, 6 ipv 4.

Volgens mij heb je dan de grootste verschillen wel.
    Als je crossfire dus niet belangrijk vind, en je bent niet van plan om meer dan 4 HD's te gebruiken, dan zou ik gewoon voor de P5B gaan.

7. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ow..ok...

Ik las een tijd terug ergens iets over heuse verschillen in prestaties, buiten de functies van de Deluxe versie...Als dit de enige verschillen zijn, dan is een Deluxe idd niks voor mij....

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Deluxe kan ook iets beter overclocken, maar buiten dat en wat xboxgangsta zei is er niet echt een verschil.

9. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OKies :D, dan neem ik de normale versie...want die extra's heb ik inderdaad niet bepaald nodig...

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb nog een (redelijk belangrijk) verschil gevonden: de Deluxe heeft ook Firewire ingangen, terwijl de gewone het moet doen. Als je Firewire nodig hebt kan kan je ook eens kijken naar de Asus P5B-E. Deze is niet zoveel duurder dan de gewone P5B, maar heeft wel Firewire :).

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    IemandO-) :x
    ik kan zelf niet veel info op de site vinden over deze vraag.
    Alvast bedankt

Mvg,

smokey

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kun je daar ook laten assembleren, of alles gewoon naar je huis laten sturen. Beide dus :)

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je gaat naar pc componenten, daar kies je de onderdelen die je wilt hebben en je zet ze in je winkelmandje. Als je alle onderdelen hebt, ga je naar service, assemblage en kies je voor assemblage (+ windows installie als je windows meebesteld (staat bij software, besturingssytemen, de OEM versie)) welk je ook in je winkelmandje zet. Dan druk op bij je winkelmandje op "verder" en daar moet je je inloggen of registreren.

Verder ben ik nooit gaan, maar je zal waarschijnlijk te verzendingswijze (of afhaling?) moeten kiezen.

14. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ok hartstikke badankt,dus ik kan hun gewoon de pc laten bouwen das goed nieuws!
    Verder denk ik dat ik mischien beter mijn pc in januari kan aanschaffen zodat ik meteen windows vista erbij kan kopen (nu nog niet te koop toch?)

Mvg,

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Bij de pcshop waar ik naartoe ga krijg je nu een Vista upgrade coupon bij Windows XP (ook bij de OEM versie). Dus het zou mij verbazen moest dat niet zo zijn bij Azerty. Toch zou ik eerste een bellen of mailen als ik jouw was.

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kwam zojuist boven, en ja hoor....m'n PC was WEER spontaan uitgevallen. Heb maar gelijk naar Informatique gebeld, maar wederom kon de medewerker mij over de telefoon niet de garantie geven wat ze nu gingen doen. "U kunt het beste gewoon weer even langskomen met het systeem, dan laten we er iemand anders naar kijken dan degene die dat de vorige keer gedaan heeft."

Allemaal leuk en aardig, maar als ik daar straks na de feestdagen naartoe ga wil ik daar aan de balie duidelijke afspraken maken, en de garantie hebben dat dit voorlopig echt de laatste keer is geweest dat ik langs heb moeten komen. Voor mijn part vervangen ze de voeding deze keer nu maar wel ookal kunnen zij "niks constateren", want ik constateer wel degelijk wat. Of anders vervangen ze alles wat erin zit, ik ben het nu echt beu namelijk.

17. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Als ie opeens uitvalt lijkt en soms geeneens wil booten, dan lijkt het me toch duidelijk dat het inderdaad een voedingsprobleem is.

18. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja of dat er iets kortsluit ? Maar dat lijkt me onlogisch, aangezien de pc op 1 plaats blijft staan, en er dus geen draadje oid los kan "schudden" ofzo.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als er iets kort zou sluiten zou dat ook bij andere apparaten die op dezelfde groep zijn aangesloten merkbaar moeten zijn, toch ? En aangezien mijn speakers, monitor en PS2 in hetzelfde stopcontact zitten als de PC zit en die niet uitvallen lijkt het me dus echt een probleem in de PC zelf.

20. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Nou soms wil het wel eens dat als je een fan "verkeerd" aansluit (wat bijna onlogisch is), de pc heel ff aangaat (minder dan een seconde) en dan afslaat door de spanningsbeveiliging in je voeding. (wat die van jou denk ik wel heeft)

Daaraan dacht ik meer. Het is niet zo dat 2 directe polen van 230 V elkaar raken waardoor de aardlek rare dingen gaat doen :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina