Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah op die manier.

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het zal iig de eerste keer niet zijn. Regelmatig dat je PC's terug krijgt waar de pinnetjes van het moederbord bijvoorbeeld maar net contact maken.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ErroX, wil jij mijn PC anders niet een keer onder handen nemen ? }:]

:+

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heb je toevallig een stekkerdoos, en daar weer een stekkerdoos op aangesloten ofzo?

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, anders gaat het niet lukken hier. Maar dat zou toch niks uit mogen maken ? Zoals ik al zei, de andere apparaten die in dezelfde stekkerdoos aangesloten zitten functioneren gewoon correct.

6. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    In theorie overbelast je dan de 1e stekkerdoos (die in het stopcontact gaat)

Er is bijv. maar max plaats voor 3 apparaten, maar je sluit er 6 op aan oid....

Ik zou het eens met zo'n speciale stekkerdoos proberen (6+ aansluitingen & aan/uit knop)

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die dingen met piekstroombeveiliging die je bij een Dynabyte kunt kopen bijvoorbeeld ?

Het zit nu namelijk als volgt : mijn PC, monitor en speakers gaan in een stekkerdoos (met 3 ingangen dus) die op zijn beurt weer in een stopcontact (in de muur) gaat. Dat stopcontact in de muur heeft 2 ingangen, waarvan 1 aansluiting dus door die andere stekkerdoos wordt benut, en de 2e aansluiting door mijn PS2. Kun je je er een beeld bij vormen ? :+

Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Vraagje, ik heb sinds gister een LaCie USB HDD, maar... Er zit een extreem korte USB kabel bij. Dingetje is maar 0,5 meter.

Nu zoek ik een goede USB 2.0 verlengkabel, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Help?

9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221

Nee geintje :+,
    je kan toch ook gewoon een compleet losse usb kabel kopen (female/male - normaal of mini)? Heb je ook geen gekloot met verleng kabels

Die zijn overal wel te krijgen..

Of zit dat kabeltje vast aan je hd? nee toch..

@ Zero dan zou het volgens mij niet veel uitmaken, maar je weet nooit.

Ik dacht dat je zeg maar een stekkerdoos had, en daar weer een stekkerdoos in had gedrukt, maar dat is dus niet zo.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja dat zegt niet persee iets. Het kan goed zijn dat je computer té veel vraagt en er te weinig te verdelen is. Je kunt het ook met snoepjes bekijken, jij krijgt een snoepje... je moni...:+ 8)

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm nou ja, als je suggesties hebt voor een oplossing dan wil ik daar best naar gaan kijken. Heb zelf helaas te weinig verstand van elektronica....

Maar het blijft vaag, want hoe kan het dan dat hij een maand/anderhalve maand perfect gefunctioneerd heeft (op exact dezelfde manier aangesloten is geweest ook), maar nu toch weer kuren begint te vertonen ? Als het nou iets was waarvan ik kon zeggen "Het gebeurt als ik dit en dat doe" dan was het misschien logischer geweest om naar een oplossing te zoeken. Zo is hij daarstraks ook weer twee keer uitgevallen, maar nu zit ik er alweer ff achter zonder enige problemen. Ik snap er echt niks van.

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat stroom verhaal weet ik ook eerlijk gezegd vrij weinig vanaf. We hadden een kut leraar bij natuurkunde.. vandaar :+.

Dat het soms werkt soms niet is inderdaad klote. Ook voor informatique. Omdat als jij 'em brengt 'ie het gewoon fantastisch doet. Dat maakt het lastig voor beide partijen. Je kunt wel de voeding vervangen maar voor hetzelfde geld is die moederbord batch gewoon helemaal verneukt of woon je in een magnetisch veld ofzo van de aarde:+ who knows..:p. Mja, wat moet je doen? Naar informatique gaan is lang rijden zoals je zelf al een aantal keren aangaf, misschien naar een andere computer zaak om hulp gaan vragen ofzo.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd lastig voor beide partijen, omdat het probleem zo willekeurig als het maar zijn kan voorkomt. Daarom snap ik hen ook wel, want als ik daar kom met klachten en daar doet ie het gewoon dan weten ze niet wat ze moeten repareren. En daarom hebben ze de vorige keer preventief het moederbord vervangen, in de hoop dat dat iets uit zou halen. En daar leek het wel ff op, tot anderhalve week geleden zegmaar....

14. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Krijg je bij opnieuw starten nog een melding van Windows xp?
    Dat je systeem gerecovered is van een ernstige fout, als je dit doorstuurt naar Microsoft analyseren hun de crash en kun je hier wellicht verder mee.
    En draai ook eens:
    http://www.sisoftware.net/ Sandra hiermee kun je alle componenten testen.
    Want ik verdenk of je voeding, of je geheugen.

15. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
  16. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst een draagbare media speler gekregen voor me verjaardag. Deze speelt ook videobestanden af van het formaat "smv".
    Zelf had ik nog nooit van dit formaat gehoord, maargoed er zit een converter bij de media speler. Echter werkt deze verschrikkelijk traag, dus mijn vraag: heeft iemand een tooltje om gewone video bestanden(avi, wmv etc.) te converten naar smv? Alvast bedankt ;)

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nee

Antec Sonata II, Zwart € 113,62
    Asus P5B-E, Retail € 135,08
    Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 280,69
    Seagate DiamondMax 21, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 69,52
    OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 9,16
    Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 231,55
    Asus EN8800GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 427,26
    Apacer 15-in-1 card reader, Zwart € 9,52
    NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 31,81
    Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 35,00

Totaal: € 1412,73

Hetzelfde systeem, maar dan met een 8800 GTX (!) ipv een GTS komt het totaal neer op € 1559,05. Je moet er dan wel geen CCFL's enzo gaan inhangen (zelfs een extra fan kan teveel zijn), want je voeding zal het zo dan al krap genoeg hebben.

Beide systemen hebben wel trager geheugen, maar daar zal je niets van merken. Tenzij je wilt overclocken, dan kan je best gaan op minstens DDR2 800 (zoals in de pc die jij gaf). Reken daarvoor ongeveer zo'n €50 bij het totaal van het systeem hierboven. Moest je daarvoor gaan, dan raad ik je deze aan (heb ik ook, zeer goede modules).

Damn, ik snap niet waarom ze pc gamen duur noemen. Zeker tegenover vroeger. Nu kan je voor €1600 al een high-end systeem kopen waarin goed oc geheugen zit zodat je van je pc een ultra high-end systeem kunt maken. Dat terwijl je vroeger voor een ultra high-end systeem toch wel een paar honderd euro meer mocht neerleggen. Mja, de CPU's zijn nu ook wel een pak goedkoper dan vroeger qua prijs/prestatie (de rest is zowat hetzelfde).

Laatst bewerkt: 21 dec 2006
  18. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag mijn niet-zo-ultra gamepc :D besteld. Voor +/- 750 euro was ik klaar...het is het lijstje geworden dat ik al eerder had gepost. Dus de P5B, E6600, 1GB pc5300, en een simpele 7600GT....

Verder nog wat andere meuk...is snel en prima genoeg voor mij...en anders upgrade ik nog wel in de nabije toekomst...

Deel besteld bij pixmania (moest nog wat paypal dollars kwijt) en de rest bij Cool-Prices. Het mobo was in de aanbieding bij computerland hier bij mij om de hoek. De pc5300 module heb ik via marktplaats gekocht van een gast die 'verkeerd' geheugen had gekocht...

19. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Een goede keuze!

20. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu waarschijnlijk nog de samsung 971P PVA erbij....(en later wrs. de 225BW voor de 360...), wel zo handig bij photoshop...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina