Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    EDIT

Laatst bewerkt: 25 dec 2006
  2. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    alle rar files selecteren en Hier uitpakken drukken, dan krijg je een image en die brand je op een dvd :)

btw, verkeerde topic hiervoor ;)

edit// ik heb ook ff een ''offroad'' vraage :+, bestaat er al een prog om je grafische kaart te overclocke (nvidia) onder windows vista, want rivatuner ondersteund vista nog niet :mad:

edit// laatmaar, heb AtiTool geprobeerd, er stond dat die ook alle nvidia kaarten ondersteund én vista, dus is al weer gefixt! :D

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
  4. SupahMaster

SupahMaster Guest

Wat moet een mac fan zoals hij nou anyway met Vista?

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt steeds gekker met die PC van mij. Hoewel ik eerst nog best aan wilde nemen dat Informatique misschien gelijk had over die "externe factoren" bij mij thuis (aangezien de PC daar gewoon goed werkte en door alle tests heenkwam) begin ik nu toch weer te twijfelen over het wel of niet deugen van een of meerdere onderdelen in mijn PC. Steeds vaker wil hij niet opstarten, en alsie toch opstart valt ie vaak snel daarna alsnog uit. Ook zitten er nog wel wat dagen tussen dattie het wel doet, in de korte tijd dat ik um dan op zo'n dag gebruik zegmaar want gamen doe ik al een tijdje niet meer op het ding. Vaak wil hij met opstarten ook niet verder gaan dan het scherm van het moederbord, dan moet ik op Reset drukken in de hoop dat ie daarna wel boot. En daarnet kreeg ik bij het booten een Error die met m'n HDD('s) te maken had geloof ik. Toen weer twee keer moeten Resetten voor ik in Windows kwam, met daarvoor weer de melding dat ik Windows moest opstarten met de "Laatst bekende configuratie die wel werkte".

Na de kerstdagen ga ik zo'n stekkerdoos met piekstroombeveiliging aanschaffen in de laatste hoop dat dat iets uithaalt, en anders krijgt Informatique in januari alsnog twee niet meer zo blije en geduldige klanten over de vloer. Het moet maar eens een keer afgelopen zijn met dit getob.

6. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ben geen mac fan jij. Heb een macbook en vind het zeer goed werken, beter dan xp naar mijn mening. Maar ik wil ze allebei hebben. Wie weet is Vista wel super fijn?!

7. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Paar kleine vraagjes:

1) Ik heb een Asus 7600GT kaart besteld. Nu las ik in een review dat de cooler op de kaart nogal een herrie maakt. Kan ik hier een zalman cooler voor kopen? En weet iemand welke de beste is?

2) Ik las telkens info over dualchannel ofzo bij intern geheugen. Ik heb nu for the time being 1GB pc5300 667mhz gekocht, en wil in de nabije toekomst upgraden naar 2GB in totaal...werkt dit gewoon prima, of moet ik nog iets 'doen' om het extra snel te laten werken?

:cool: Kan een BenQ Dual Layer DVD brander eigenlijk ook nog wel gewoon cdr's (bv. audiocd's) branden?

Iemand ? :D

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ DikkieD:
    1) Geluid is subjectief, dus dat zal je zelf moeten aanhoren of lees reviews waarin ze het decibel volume vermelden.

2) Je moet het 2de latje in de correcte geheugenslot steken. Voor meer info moet je maar eens de handleiding van je moederbord doorbladeren.

3 ) Ja

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En vaak zijn de bij elkaar behorende sloten dezelfde kleur. (blauw-wit-blauw-wit bijvoorbeeld, dan 1 in de blauwe en 1 in de andere blauwe)

10. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik deze oude pc inmiddels meer dan zat ben, en het nieuwe jaar eraankomt. Wil ik graag goed starten met een nieuwe pc :)

Ik heb al flink lopen zoeken op internet, maar aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie wil ik jullie om hulp vragen.

* Wat is je budget?
    600 €
    * Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    Internet, msn, muziek downloaden/luisteren, office, 'studentenwerk'
    * Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    Ik wil graag een compleet nieuwe pc, dus ook echt alles nieuw, tot het toetsenbord en luidsprekers aantoe.

Ik ga nu even eten, en dan zelf even verder zoeken :9 Alvast heel erg bedankt in elk geval.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    "Internet, msn, muziek downloaden/luisteren, office, 'studentenwerk'"

dat kan ongetwijfeld ook prima met de pc die je nu hebt ;)

12. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, alleen het tempo bevalt me niet zo, PIII, 800 mhz, 128 MBRam ofzo ;) En verder heb ik nu geen dvd-speler, geen brander etc. En maar 18 gb harde schijf. Dit ding is gewoon retesloom. En verder gebruik ik zo af en toe photoshop, en als ik dan meerdere dingen naast elkaar draai zoals photoshop, wmp, msn, en 2 of 3 internetpagina's dan is het echt bijna niet te doen.

13. SupahMaster

SupahMaster Guest

Dan mag je idd wel upgraden :eek:.

Ik zou zeggen, neem een E6300 ofzo, el cheapo mobo met onboard vga + geluid,
    1 gig ram.. Mja dan kan kom je niet op 600 euri uit als je er een monitor bij wil hebben.

14. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
  15. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat me niet om upgraden hea.. maar een compleet nieuw systeem. En het lijkt me dat je voor 600 € toch wel een leuek computer inclusief beeldscherm etc kan samenstellen?

@ xboxgansta: 750 € is me toch nog wat te duur eigenlijk. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1186180

Die van hardware.info had ik ook gezien :) Die lijkt me opzich wel goed. Maar mist er verder ook nog iets daar? Luidsprekers zitten er niet bij zie ik, maar verder is het een complete pc? Misschien nog tips voor verbeteringen daarvan voor zelfde prijs?

Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  16. SupahMaster

SupahMaster Guest

Wil je een TFT? ZOdat je nog maar 400 euro overhoud voor een PCtje?

17. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    600,- is niet te doen. Je kan beter er wat geld bij leggen en voor 700+ euro iets kopen.

18. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Dell Dimension C521

€ 596,61

PROCESSOR
    AMD® Athlon™ 64 3500+ Processor
    BESTURINGSSYSTEEM
    Genuine Windows XP Media Center Edition 2005 including Media
    MONITOR
    Dell™ 17" Value Flat Panel (E177FP) - European
    GEHEUGEN
    1.024 MB [2 x 512] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen
    HARDE SCHIJF
    250 GB seriële ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-geheugen
    OPTISCH(E) STATION(S)
    16x DVD+/-RW-station
    GRAFISCHE KAART
    128 MB ATI® Radeon® X1300 PCI Express grafische kaart

Tsja, dit is een goede prijs voor mij. Is dit wat?

Of: http://tweakers.net/reviews/652/2

Misschien dat dit iets goedkoper kan?

Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  19. SupahMaster

SupahMaster Guest

Omg dell :emo:

20. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wordt er zelf ook niet geil van maar was goeie prijs. En een beetje onderbouwing van je reactie zou ook leuk zijn, een alternatief is helemaal welkom ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina