Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Externe geluidskaart bedoel je?

mvg,

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Let op, hier kunnen wel misverstanden over ontstaan. Een externe geluidskaart zoals jij zegt is écht buiten je pc. (Je bedoelde niet zo denk ik, maar toch) Je moet er gewoon een hebben met een PCI aansluiting.

3. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Bedankt!
    Maar bedoel je zoiets als dit? :

http://www.ipcs.be/IPCS/images/CMP-SOUNDCAR20.JPG

4. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Zoiets ja. En dan moet je even kijken of je goede kwaliteit wilt (een X-fi kaartje bijvoorbeeld) Of het puur wilt hebben om je boxen op de juiste wijze wilt aan sluiten.

5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    als je hier nog een grafische kaart bij stopt,hoeveel ben ik dan kwijt?
    Zo goedkoop mogelijk dan,want daarna upgrade ik hem volop.....

6. SupahMaster

SupahMaster Guest

Dat is de gewone 3000. Ik kon met de GMA X3000 F.E.A.R Combat met alles op low op maximaal 1024x768 draaien, en dat is echt kut op een mintor die 1600x1200 ondersteund..

7. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Dan zou ik gaan voor een dergelijke 7600 variant. Deze zijn er vanaf ongeveer 100 €. Deze ondersteunt de meeste nieuwe games wel/

Ik raad het je eigenlijk wel aan. Je hebt hier aanzienlijk meer aan, als een onboard videochipje :)

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben van plan een Barebone te kopen voor mijn eerste Campzone. Niet speciaal maar dit is een goed excusses om er daadwerkelijk een aan te schaffen. Uiteindelijk maak ik er een simpele server van of iets dergelijks. Heb gekeken naar kasten en uitgekomen op een Thermaltake Lanbox. Vind 'em zelf wel mooi (window en de mogelijkheden zijn vrij groot). Daarnaast kan je alles zowat loskoppelen wat toch wel makkelijk is. Standaard 3 koelers is ook wel netjes.

Mijn vraag of hier barebone freaks zijn (met uitzondering van Shuttle meuk, die moet ik niet, die zijn té duur om niks.) die een leuke case weten met als het kan een window. Het mag absoluut geen kant-en-klaar systeem zijn. Bouwen/hardware configuratie bedenken doe ik zelf wel, daar heb ik MSI,Shuttle e.d niet bij nodig. Budget ligt rond de 100 ~ 200 euro voor de kast.

Laatst bewerkt: 28 dec 2006
  9. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
  10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je krijg er een stickertje bij met de kleuren erop dat je erop moet plakken ;).

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Haha dank u wel pegas (wat ben ik toch een pc-n00b:x )

12. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weeeh, heb vandaag 80% van mijn nieuwe pc ontvangen. Ik kan helaas nog niet direct aan de slag, omdat de kast nog ontbreekt :D...

Ik heb ook die asus 7600GT binnen...maar.....

Ik kreeg vandaag een herinnering van Computerfarm met de strekking dat mijn order klaar ligt ter verzending. Hierbij de vriendelijke melding dat ik het bedrag eerst nog even over moet maken. Het gaat dus om die Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3. Nu is er dus lichte twijfel ontstaan. Ik heb 143 euro betaald voor die 7600GT, en dien nu dus 142 euro te betalen voor die 7800GTX....

Nogmaals de vraag...wat zouden jullie doen :)...

Gewoon die 7600GT houden? Of absoluut die 7800GTX kopen....ik kan helaas die 7600GT niet meer makkelijk terugbrengen..dus die moet ik verkopen...

Heb ik met die 7600GT bepaalde features die de wat oudere 7800 mist? Of geeft het feit dat die 7800GTX beter presteert ook direct aan dat die kaart in zijn geheel beter is....

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De 7800 GTX is beter, maar of die extra performance (7900 GT = +/- 7800 GTX) zoveel geld waard is moet je zelfs beslissen.

14. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
  15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat gaat over de 512MB versie die ook sneller geclocked is. Dit is de juiste ;), maar dat artikel biedt te weinig benchmarks aan om een deftige vergelijking te maken (en het is tomshardware :{).

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    NIET betalen!!!!! Computerfarm zijn oplichters, zie tweakers!!

17. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
  18. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist vooraf al wat voor een tent compufarm is. Ik had de reviews op Tnet al gelezen. Zou er zelf niet veel problemen mee hebben als ik de kaart wat later zou krijgen. Verder heb ik dus al die 7600gt liggen, en die kan ik toch niet terugbrengen. Ik dacht zelf zo dat die 7800gtx zo retesnel is tov die 7600gt, dat het gezeik bij compufarm wel waard zou zijn.

Ik twijfel nu toch wel, omdat de reviews van de eerste site als reactie op mijn bericht niet zo heel schokkend zijn. De 7600gt en de 7800gt ontlopen elkaar niet zo heel veel (niet zoveel dat ik het risico van 140 euro down the drain zou accepteren). Of de 7800gtx ineens zo enorm veel sneller is...? Ik weet het niet, maar vermoed van wel...

Dus twijfel :D....

Brakke toko compufarm..maar toch een dikke kaart voor 142 euro....en een nette bevestiging via pdf formulier in de mailbox van een ene Renate Timmer ofzo.....

Ik kan beide kaarten altijd nog wel voor zo'n 100 euro verkopen zou ik denken...

19. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Goedenavond mede-forum leden:+
    Van me verjaardags geld wil ik een nieuwe behuizing met windowtje kopen + nieuwe koeler voor mijn grafische kaart.
    Wel die koeler, voor mijn xfx 7600 xxx, wordt simpel, gewoon een Zalman Vf700 - ALCu: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JZZ#35 .
    Alleen nu de behuizing..
    Ik heb momenteel de Hp workstation xw 4200, een minitower. Alleen welke behuizingen kan ik in de plaats hiervan kopen? Hier heb ik namelijk echt de balle verstand van.
    Oja en als iemand aanraders heeft (budget tot 60 inclusief verzendkosten, exclusief belasting, niet groter dan midi-tower) ze zijn erg welkomO-) Ben namelijk flink aan het twijfelen:{

20. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Sorry dat ik dit even hier vraag, maar een hele thread ervoor aanmaken vind ik een beetje onzinnig.

Edit:
    Het probleem is dus dat mijn Geforce4 440 MX niet ondersteund wordt.
    is er enige mogelijkheid om te zorgen dat ik iets kan downloaden of instellen dat het wel werkt? Aan de rest van de minimale systeemeisen voldoe ik, dus het zou mooi zijn als er iets mogelijk is.

Of is het gewoon, einde verhaal?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina