Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Er zijn 512MB uitvoeringen van de X1950 Pro. Deze heeft er zelfs een Accelero X2 opstaan en de core is geclocked op 700 MHz. Van de X1950 XT zullen er ook wel 512MB uitvoeringen zijn, maar die zullen waarschijnlijk over de €300 gaan.

2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
  3. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Supahmaster, kan je niet beter doorsparen voor een DX10 kaart? Het is een hoop meer geld, maar nu nog aan DX9 is wel een beetje laat.

4. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    In de lijst die je linked zie je dat de AMD juist iets sneller is dan een 6400-er.
    Dus ik neem aan dat hij dus sowieso sneller is dan een 6300-er.
    Tenzij je gaat overklokken maar de vraag is of hij dat wil.

5. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Inderdaad ja, ik heb 2 maanden geleden een X1900 gehaald, en heb er een klein beetje spijt van :9

Niet omdat de kaart niet goed is... Maar omdat het inderdaad telaat, een te dure DX9 kaart heb gehaald.

6. METALFEAR

METALFEAR Guest

Weet iemand waar ik een Transfer Kit kan kopen???

En dan bedoel ik een winkel geen website.

7. Spitie_nl

Spitie_nl Question?

Leuk Bevonden:
    0
    Met welke amd vergelijk je hem dan? ik vergeleek hem met een x2 4400+
    Uit de andere link komt hij meestal bij games boven de x2 4200+ uit en soms zelfs boven x2 4800+

/with Pegas :)

Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kijk eens beter. In bijna elke benchmark ligt de E6400 een pak voor op de X4200. Hij ligt o.a. voor bij gamen, bij het encoden en bij multitasking. Alle 3 dingen die eens gewone mens het meeste doet op z'n pc.

De E6300 is iets beter dan de X4200, maar het schilt niet veel. Vroeger was het prijsverschil tussen de E6300 en X4200 te groot, zodat de X4200 de beste koop was. Nu is die E6300 blijkbaar al in prijs gezakt waardoor het prijsverschil zeer klein is geworden en de E6300 nu de beste koop is.

9. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ja ik wacht wel effe de price drop van de 8800GTS af. Mja zoveel geld heb je niet te besteden als 13-jarige :):

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    In Q1 2007 komen de budget kaarten van Nvidia (8300, 8600). Als de trend van de performance van de mid-end kaarten zich blijft voortzetten dan zal de 8600 reeks ongeveer hetzelfde presteren als de huidige/vorige generatie high-end kaarten (7xxx, X19xx).

Er bestaat ook een (kleine) kans dat, zoals nu het geval is, alle sectoren (low-, mid- en high-end) door elkaar gaan lopen (zoals bv. 7600 GS en de X1950 Pro). Maar dat verwacht ik eigelijk eerder een generatie of 2 grafische kaarten later, als zowal AMD/Ati als Nvidia weeral een echte nieuwe GPU gaan maken.

11. SupahMaster

SupahMaster Guest

Dan is de 8600 reeks idd iets voor mij. Zijn daar al prijzen over bekend?

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nope, er is nog niets over bekend buiten het feit dat ze in Q1 2007 zouden moeten komen.

De prijs zal waarschijnlijk tussen de €200 en €300 liggen bij de launch, dat is de laaste jaren toch zo geweest bij de mid-end series.

13. SupahMaster

SupahMaster Guest

Hmm, ik zal erover nadenken...

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren teruggekomen van een 48 uur durende LAN party, en mijn PC heeft het daar gewoon constant gedaan :lol: Echt, ik begin nu serieus te geloven dat het ding gewoon loopt te fucken met mij :+

Nee ff serieus. Ik heb gewoon nogmaals eens een andere stekkerdoos meegenomen om het daar eens een tijdje thuis mee uit te testen. Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten....

15. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat zie je altijd he. Ook bijvoorbeeld als je een spel aan een vriend wil laten zien, gehaaid dat er dan iets fout gaat. 8)

16. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had alleen die link gechecked die bij de post stond (i-tunes audio converting benchmarking) en daar was de AMD marginaal beter dan de 6400 dus ik was er vanuit gegaan dat ie dan ook sneller is dan de 6300. Wat gaming betreft heb je wel gelijk daar wipen de Intels de floor met de AMD's. Maar ga zo door ik volg dat hier altijd met veel aandacht vooral ook omdat ik dan zelf niet zo hoef na te denken als ik een pc moet samenstellen :D (ik hoef alleen maar te checken of het klopt wat jullie roepen/schrijven).
    Ga dus zo door want midden 2007 moet ik zelf een nieuwe pc.

17. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de antwoorden, maar ik ga in het nieuw jaar zelf een pc samenstellen met een vriend van me vader, die wel verstand heeft van computers en dan halen we misschien deze nog uitelkaar (ik bedoel 2 x 80 gig hdd is best ok

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    zij niet dan!? :+

19. casy

casy Afwezig

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik niet :p

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Eerste R600 test?

Er is een test van de R600 op het net verschenen/gelekt. In hoe verre deze test echt is, blijft nog een vraag (waarschijnlijk niet).

De site werkt wel niet perfect en niet elke benchmark staat er op. Ook spijtig dat ze niet hoger gingen/konden dan 1600*1200.

Maar de specs volgens die site zien er wel goed al uit:

• 64 4-Way SIMD Unified Shaders, 128 Shader Operations/Cycle
    • 32 TMUs, 16 ROPs
    • 512 bit Memory Controller, full 32 bit per chip connection
    • GDDR3 at 900 MHz clock speed (January)
    • GDDR4 at 1.1 GHz clock speed (March, revised edition)
    • Total bandwidth 115 GB/s on GDDR3
    • Total bandwidth 140 GB/s on GDDR4
    • Consumer memory support 1024 MB
    • DX10 full compatibility with draft DX10.1 vendor-specific cap removal (unified programming)
    • 32FP [sic] internal processing
    • Hardware support for GPU clustering (any x^2 [sic] number, not limited to Dual or Quad-GPU)
    • Hardware DVI-HDCP support (High Definition Copy Protocol)
    • Hardware Quad-DVI output support (Limited to workstation editions)
    • 230W TDP PCI-SIG compliant

De specs komen overeen met de laatste geruchten, alleen zou er volgens een roadmap van 2 weken geleden van AMD/Ati de GDDR3 versie geannuleerd zijn... .

Over de launch datum en prijs volgens Level 505:

Laatst bewerkt: 31 dec 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina