Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wat Danger zei, maar dan op kortere termijn. Want over 2 jaar zal het nog zeer moeilijk om een 8800 GTS te vinden (zelfs 2de hands). Ik heb het over een half jaar ofzo, wanneer de volgende generatie grafische kaarten uit is, de 9800 om het te verduidelijken (ookal betwijfel ik dat Nvidia die nummering gaat nemen).

Die kaart zal je waarschijnlijk dan ookal zeer moeilijk nieuw vinden (en ze zal waarschijnlijk redelijk veel kosten), maar op de 2de hands markt zal ze dan wel redelijk veel voorkomen. Waarschijnlijk zal ze daar dan zo'n €100-200 kosten :).

2. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik heb nog een vraagje over bekabeling tussen pc en tv. Ik heb nu de tv-out van mijn 7600gt (svideo) gekoppeld met mijn pc, dit is ook svideo. Er ligt een directe kabel tussen. Als ik nu naar mijn tv switch, dan blijft het beeld zwart/wit. Dit had ik met mijn oude geforce fx5200 niet, toen kreeg ik op dezelfde wijze gewoon mooi kleurenbeeld.

Nu heb ik op mijn tv, naast de svideo ingang ook nog een scart vrij en voorop een RGB ingang (geel, wit, rood). Ik heb bij mijn kaart forceware drivers, volgens mij een van de meest recente WHQL's.

Ik vroeg me nog wel af of ik toevallig de speciale forceware Media Center drivers moet gebruiken, aangezien ik mce gebruik.....

Weet iemand welk type kabel garant staat voor de beste kwaliteit, of weet iemand misschien waarom ik nu ineens alleen nog maar zwart/wit beeld heb?

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Gelukkig zeg je amper ;)
    verschil tussen 1 en 2 gig met BF 2 vind ik hier enorm :)

4. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep want dat bepaald ook dat van als je veel units hebt hoe snel ze reageren enzo

Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @ Pegas

Ik heb weer eens een vraagje aan je.
    Die pc die ik eind januari ga kopen,deze dus:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF25a/36757-37161-39925-39925-39925-12726868.html

Dus ik moet nog een andere videokaart erin doen jij had het over de x1950.

Maar ik vroeg me dan alleen af hoeveel ram geheugen ik er het beste in kan doen.
    Hij beschikt nu namelijk over 512 mb.
    Heb je mischien ook een link dan kan ik em namelijk meteen bestellen.

Harstikke bedankt alvast,

Smokey

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @ Smokey: Jij ging toch die van €899 kopen hé? Die heeft 1G RAM (die goedkoper ook btw).

Het beste zou zijn dat je er nog 1GB bijsteekt, maar je moet dan wel eerste zien aan welke snelheid het geheugen draait en met welke latencies (en welk merk, maar dat zal er waarschijnlijk niet op staan). Dit staat meestal op een stickertje op het geheugen zelf of je gebruikt een programma zoals CPU-Z of Everest.

Waar je RAM moet kopen kan je zien in de startpost. Daar staat een hele lijst van pc winkels/online shops :).

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Oh is dat zo,excuses dan.
    omdat ik zag staan tot 512 mb geheugen.
    Dacht dat dat te weinig was.

Toch bedankt.

Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat gaat over het videogeheugen, het geheugen voor/van de grafische kaart ;). De grafische kaart zelf heeft waarschijnlijk 256MB geheugen, maar ze kan nog eens 256MB van het systeemgeheugen nemen.

9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Een vraag die ik ook in een andere topic heb geplaatst

10. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft nergens druk over te maken met je HD is niets aan de hand. De installatie cd van Windows heeft de bootmanager van Windows XP opnieuw geinstalleerd/geconfigureerd in de MBR (master boot record) van je harde schijf. De foutmelding die je te zien kreeg had te maken met het niet vinden van de boot partitie dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken gehad met je pogingen om deze op te splitsen. En daar is dus wat niet helemaal goed gegaan waardoor de bootmanager een fout aangaf met betrekking tot de bootpartitie.

11. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Alles is weer geinstaleerd. Ben wel 4 uurtjes verder maarjah :) Alles werkt weer.

12. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even een fototje van de nieuwe pc:

13. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ziet er netjes uit hoor!!
    Is het een dell?
    Mooie monitor Btw :thumbs:

14. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt erg op mijn opstelling, wat zijn de specs?

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    zie zijn andere topic ;)

Intel Pentium D915 Dual Core 2,80 GHz
    Intel Isleton moederbord D946GZis
    Onboard videocard dacht ik (Intel Graphics Medai Accelerator 3000)
    1024 MB DDR2
    250 GB Hardeschijf 7200 RPM

16. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Nope, geen dell :) Het is een samengestelde pc bij ViComputer.

De monitor is een Acer, 17 inch. We hadden liever een andere monitor, er was nog een 17 inch Samsung maar de laatste werd verkocht terwijl wij ernaar aan het kijken waren :mad:. Naja, deze doet het ook :b:.

En verder mooi Logitecht keybord, gewone muis, en een mooi geluidssetje van Logitech inclusief subwoofer (staat niet op foto).

17. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan te gaan sparen voor een mooi 19 inch breedbeeldscherm voor me pc. Maar vaag in mijn geheugen hoor ik iemand zeggen dat er in 2007 flinke prijsdalingen komen voor flatscreens, kan iemand dit bevestigen? :)

18. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee.

Prijsdaling op de LCD-markt zitten er zeker aan te komen; maar niet voor schermen onder de 24". Waarom? Omdat fabrikanten bakken meer geld kunnen verdienen aan de grote televisies.

Even een richtlijn voor je sparen:
    Tot 200 Euro => 17"
    Tot 350 Euro => 19"
    Tot 500 Euro => 22"
    > 500 Euro => 24" of groter

Natuurlijk zijn hier altijd uitschieters bij qua extreme kwaliteit of merk maar als jij 350 spaart voor een 19" heb je gewoon een scherm uit de topklasse.

19. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, ok bedankt
    Maar hoe erg wordt die prijsdaling dan? Anders paar ik ff door voor een 27 inch tv met vga aansluiting...

Maargoed, dat wordt waarschijnlijk toch te duur. Ik dacht zelf aan iets van 240/250 euro hooguit voor een 19 inch breedbeeld.
    Ik was het vergeten te zeggen maar veel gegamed zal er niet op worden. Meer voor de standaard dingen/dvdtje waar me momenteele 15 inch te krap voor is...

20. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Bedenk je dan eerst: hoe dicht kan/wil ik op mijn monitor zitten? 27" = 67cm diagonaal. Als je daar een halve meter vanaf zit, dan wordt je echt niet goed als je Unreal speelt ofzo. Daarbij, de VGA-stand van veel TV's is maximaal 1366x768 en bij de goedkopere modellen zelfs maar 1024x768 en eigenlijk is dat te weinig om mooi beeld te geven.

Ik denk dat je beter uit bent met een goeie/mooie 19" (niet breedbeeld) of een 22" breedbeeld TFT. Maar in elk geval moet je die 250 minstens bij elkaar zien te sparen. Op dit moment tot juni zal een TFT misschien 5 tot 10% in aanschaf goedkoper worden, maar dat is niet zo drastisch als de 25 tot 40% die men voorspelt voor televisies.

Ga anders eens rustig lezen in:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1172833
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1185293

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina