Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Okè bedankt\o/ , ik ga eens rustig lezen :)

2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hoe denken jullie over windows xp media center?
    Want als ik m,n vrienden moet geloven is het 3x niks :{

Best wel niet cool,aangezien m,n pc die ik over 2 weken koop windows xp media center heeft.

ik hoor het graag!

Mvg,

3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen: lees eerst eens wat het is.

XP Media Center is niets meer en niets minder dan Windows XP Pro met wat extra ondersteuning voor streaming media. Oftewel; als je vrienden XP Pro wel goed vinden en Media Center niet, dan lullen ze enorm uit hun nek.

Kijk, dat de mogelijkheden voor streaming media niet bij iedereen even vlekkeloos werken en ook niet altijd met gedownloade/illegale films, is een ander verhaal.

4. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Mediacenter is mooi.

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Dus als ik het goed begrijp is het gewoon xp alleen met media center erbij?

6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Zo moeilijk is lezen toch niet?

"XP Media Center is niets meer en niets minder dan Windows XP Pro met wat extra ondersteuning voor streaming media."

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    :confused:
    Ik had er even over heen gelezen hoor.
    Anyway toch bedankt.

8. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind media center absoluut een aanvulling op de pc. Door mce heb ik nu een mooi gui op mijn tv. Ik kan er lekker gemakkelijk divx etc op kijken, met 1 druk op de remote. Verder ook makkelijk om zo muziek etc makkelijk te selecteren. Tv functie heb ik ook, alleen is het signaal niet al te best (moet ik nog aan doen). Als het signaal straks beter is, dan kan ik ook opnemen etc, dus een videorecorder (niet dat ik ooit tv kijk)...

Ik ben er bereblij mee, echt een extra functie van mijn OS waar ik nu niet meer zonder zou kunnen..

9. SupahMaster

SupahMaster Guest

Hoe doe je dat? Via je X360? Ik zou namelijk ook wel Anime op m'n TV willen kijken. :D En ja ik heb Media Center ( Vista ultimate )

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar leest er niemand meer? Het topic heet Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9] en Vista of MediaCenter heeft daar geen klap mee te maken.

Dan je vraag: als je niet weet hoe/wat MediaCenter kan, waarom dan niet even rondlezen op internet? Daarbij zal je ongetwijfeld in de documentatie van Vista zelf wel hebben uitgevonden hoe MediaCenter werkt want die werkt anders dan de XP-uitvoering.

Er zijn verschillende mogelijkheden om media van je PC op een ander device, zoals een TV, weer te geven; meer hierover zal ongetwijfeld vermeld staan in de handleiding van je device en/of je computer.

Vista is officieel nog niet uit, dus als je niet weet hoe het werkt, heb je zeeer waarschijnlijk een niet-legale uitvoering.

Laatst bewerkt: 7 jan 2007
  11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Neem even een kijkje in de Media Center Extender thread. :)

12. SupahMaster

SupahMaster Guest

Maar ik wil het juist zonder X360 gebruiken ;)

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar zonder domein ondersteuning. Weet niet precies hoe het verder zit. Ik ken sowieso Windows XP Home niet maar het lijkt me dat (MCE) het een uitgekleede pro is.

14. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, het is maar hoe je het bekijkt maar als je "media center" intikt bij Microsoft, valt er voldoende te lezen over wat het is en wat het doet t.o.v. de overige XP-versies. Snap ook niet dat het in dit topic moet (gezien de topic-titel).

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De beste man gaat binnenkort MCE aanschaffen, lijkt me wel van toepassing. Het is "vragen over nieuwe pc en/of onderdelen". Mja, sorry als je je aangevallen voelde, was niet mijn intentie whatsoever.

16. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, geen aangevallen gevoel hier. Integendeel; de beste man heeft een PC besteld/gekocht/betaald, komt er later pas achter dat MCE wordt geleverd en laat zich beinvloeden door vrienden die het allemaal niks vinden.

Het kan wel gedeeltelijk in dit topic, maar lezen & zoeken op internet zijn ook erg aan te bevelen alvorens bepaalde berichten ergens te posten.;)

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Spijtig maar waar, ik kwam gisterenavond boven nadat ik even iets was gaan eten....en mijn PC was tevergeefs toch weer uitgevallen. Daarna het schakelaartje van de voeding weer uit en aan gezet en toen de PC weer aangedaan, sindsdien werkt ie weer.

Morgen ga ik toch maar even de stad in om zo'n speciale stekkerdoos met piekstroombeveiliging te kopen in mijn laatste hoop dat dat iets gaat uithalen....en anders geef ik het op.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het lijkt er nu iig wel op dat het niet aan je pc ligt opzich.. dat is wel mooi.

19. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yo mensen, ik had een vraagje, ik wil sehr binnenkort een nieuwe pc gaan aanschaffen, alleen ik wil qua budget niet boven de 1000 euro uit komen. Ik wil dan maar meteen een pc die Vista Ready is anders heeft ook weer zo weinig zin...

Wat wil ik er mee doen: Ik doe veel aan grafisch ontwerpen (2d, dus Photoshop en Paint Shop Pro taken). Ik werk nu op een (lach niet) 500Mhz P3 met 512 MB Ram en dat gaat nog aardig. In principe doe ik er geen spelletjes op, ik wil het wel, maar ja dan gaan die videokaarten me teveel kosten, ik houd het bij de XBox.

Ik heb nu het volgende voor 1150 euro... al meer dan ik wil maar ja...:

Intel Core™ 2 Duo E6300 (1866 MHz) € 189,-
    Gigabyte 965P-DS3 (Intel® P965) € 119,-
    Kingston 1 GB DDR2-800 Kit (1024 MB) € 129,-
    Asus EN7600GS Silent (256 MB DDR2) € 109,-
    Samsung SpinPoint T166 (320 GB) € 95,-
    Samsung SH-S182D (18/8x, 8/-x(DL)) € 29,-

Centurion 5 (5x 5,25" / 1x 3,5") € 55,-
    Coolermaster Extreme Power (ATX2) € 45,-

Windows XP MCE 05 EN + Vista Coupon € 99,-

SyncMaster 940BF (19 inch(1280x1024)) € 289,-

Dit is voor de rest denk ik een prima systeem alleen, ik ben bang dat wanneer ik Vista hierop ga draaien dat ik dan al 3 kwart van m'n snelheid en geheugen kwijt ben aan het feit dat ik Vista draai... Is het ook zo erg? Of valt het mee?

Ik zit namelijk erg te twijfelen of ik:
    Core Duo E6400 ipv de E6300 (€ 225,- --> + € 36)
    &
    2 GB DD2 geheugen ipv 1 GB (€ 249,- --> + € 120)

Maar dan is mijn totaal prijs alweer € 1315,-

Wat denken jullie? Is dat prijs verschil van +20% ook de prestatie verbetering waard?

Edit
    Ah shit... Moet natuurlijk ook een OS erbij hebben... Dan maar Windows XP MCE + Coupon voor Windows Vista... Krijg je tenminste de Premium versie van Vista... Maar ja dus weer + € 99,-

Laatst bewerkt: 9 jan 2007
  20. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Het verschil tussen de E6300 en de E6400 valt heel erg mee, je kan beter voor 2GB ram gaan. Ipv van DDR2-800 kan je ook makkelijk voor DDR2-533 gaan, dat scheelt niet veel in prestatie, maar wel in prijs.

Kijk trouwens wel uit met het kopen van een monitor via internet i.v.m. dode pixels. Neem gewoon voor de zekerheid een pixelgarantie of zorg ervoor dat je de monitor bij bijv. de mediamarkt kan kopen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina