Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat kan, ik ben ook vergeten te vragen van welk merk die latjes zijn. Dat kan je normaal ook zien met die programma's (toch met Everest), anders moet je op de latjes zelf zien.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Samsung. :)

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zeker dat dat het merk is van de latjes (plakt op een sticker). Samsung zelf maakt wel de chips, dus de kans is wel groot dat er chips van Samsung opzitten. Of voor in Everest: Moederbord -> SPD (-> op 1 van de 2 DIMM's/latjes drukken).

Samsung heeft blijkbaar ook wel latjes, maar toch denk ik dat de kans klein is dat er latjes van Samsung in je pc zitten. Toch denk ik dat de site/winkel gewoon niet weet welk merk dit is :+.

Laatst bewerkt: 14 jan 2007
  4. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Op het stickertje op de geheugen module staat Samsung.
    Dus tja, ik ga ervanuit dat het dan gewoon Samsung is.

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Blijkbaart wel dan. Wist hiervoor dus niet dat Samsung ook zelf latjes uitbracht :+. Zal dan wel vooral voor OEM's zijn en niet voor de grote massa.

Heb de meesten winkels (degene waarvan ik al gehoord heb tenminste, bijna allemaal dus) die in de startpost staan en daar verkoopt er maar 1 samsung geheugen. Het is een latje van 512MB. De winkel van link hierboven heeft latjes van 512MB en 1GB, maar daar dat is voor mij een onbekende winkel. Voor Rikvdknaap blijkbaar niet aangezien hij daar zijn case wilt kopen.

Laatst bewerkt: 14 jan 2007
  6. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Maar het hoeft toch niet per-se Samsung te zijn, wat ik erbij in doe?
    Performance winst zal toch minimaal zijn, lijkt me?

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heeft niet echt iets met de performance te maken. Je pakt gewoon best hetzelfde merk omdat ze anders weleens niet samen willen werken en je dus 1 merk uit je pc moet halen om het te laten werken.

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Het kan zijn dat verschillende merken niet dezelfde voltages gebruiken, zoals OZC bij DDR2. Speel het gewoon op safe en probeer geheugenmodules te kopen van Samsung.

9. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen, ik wacht nog even op vista. Nu wil ik er zowiezo een 2 gig geheugen in en een intel core 2 duo met 2,13 (ofzo) gHrz in.
    Maar ik heb nog wel geld om of het geheugen of de processor wat verder op te stoken. Wat denken jullie dat de beste investering zal zijn?

10. SupahMaster

SupahMaster Guest

Een Core 2 Duo E6600.

11. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Helemaal mee eens. Verder zou ik ook niets kunnen bedenken. Een E6700, X6800 of QX6700 zijn weer teveel van het goede. Ook is 3/4GB ook (nog) niet nodig.

Ga dus maar gewoon voor Een E6600 (€290,-) en 2GB Ram (€225-250).

12. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Net even 512MB besteld via Cool-Prices.nl
    Bedankt voor de hulp mensen.

M'n vader besloot om toch maar eerst even bij 512 te houden. :confused:

13. SupahMaster

SupahMaster Guest

of betere mobo + Overclocking ram en dan die E6400 op 3,7ghz laten draaien _O_

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    is de e6300 goed voor het gamen en de 7600gt? Ik krijg namelijk van me vader een nieuwe computer en ik zou graag wat advies willen en weten jullie de egte officiele requirements van crysis?

15. SupahMaster

SupahMaster Guest

Budget ffs! En leer spellen :{

/Mod Goed, ik heb geen zin meer om te zeggen dat je normaal mag doen. Laatste waarschuwing. - Pim
    /Mod Ha! Ik edit mezelf! :+... veranderd naar een maandban. Na een aantal bans leer je het toch nog niet. Tot over een maand, of niet. - Pim

16. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Leer jij eens normaal reageren joh, zo behandel je je mede-gamers niet!

Oh, dat gaat krapjes worden. De processor in combinatie met 1GB ram en een goede videokaart is geen probleem, maar een 7600GT is nu een middelmatige kaart, maar met Crysis zal dat niet genoeg zijn om het spel echt goed te draaien vrees ik!

17. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Maare ik wilde dat gewoon ff weten :D. Maare kan ik crysis wel op low f medium spelen en gaan de games: FEAR, BF2 EN SPLINTERCELL DOUBLE AGENT WEL LUKKEN OP HIGH?

mvg janter

18. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    FEAR en BF2 zullen wel goed draaien, double agent ken ik niet. Crysis zal idd low-medium worden, richting low denk ik.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Double Agent zal denk ik medium-high worden op 1024*768.

Linkje naar performance analyse van SCDA. Hier is de rest van pc wel high-end, dus als jij niet zo'n pc hebt zal de performance voor jouw iets lager liggen.

20. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb hier ook een E6300 en een 7600GT inzitten en het bevalt me goed. FEAR+BF2 draaien hier op 1280x1024 op high+enkele extraatjes. Af en toe heb je dan wel een framedrop, maar het is goed genoeg.

Crysis zal je niet kunnen draaien omdat deze DX10 nodig heeft en de 7600GT DX9 is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina