Die PC problemen van mij blijven tot op de dag van vandaag een raadsel. Na ongeveer een week succesvol te hebben gedraaid op mijn nieuwe stekkerdoos (Belkin SurgeMaster Gold serie, met piekstroombeveiliging) wilde hij eergisterenavond weer eens niet opstarten. Zoals gewoonlijk heel ff contact en vervolgens pats springt ie weer uit. Gisterenavond kreeg ik hem weer opgestart, en na ongeveer een half uur (tijdens het spelen van NFS Carbon) sprong ie weer uit. Daarna ben ik naar een vriend geweest, om tegen het einde van de avond thuis te komen. Daarna de PC aangezet, en hij heeft vanaf half 11 tot ongeveer 4 uur 's nachts weer perfect gedraaid. Nu zit ik er ook weer gewoon achter, zonder problemen dusver.
Ik ben aan het einde van m'n Latijn zoals dat weleens gezegd wordt. Aan de ene kant overweeg ik zelfs om de, dus volkomen onwillekeurige uitval/opstart problemen, maar voor lief te nemen en gewoon te genieten van m'n PC wanneer ie het wel doet. En aan de andere kant wil ik het ergens gewoon niet accepteren, maar bij gebrek aan een oplossing weet ik niet hoe ik daarmee om moet gaan. Gisteren nog wat op Google rondgezocht naar mensen met dezelfde problemen en overal op ieder forum lees ik in de reacties min of meer hetzelfde : namelijk dat het aan zoveel zaken kan liggen dat het zoeken is naar een naald in een hooiberg. Ik las ook dat de nieuwe Windows Live Messenger op sommige systemen uitval kan veroorzaken, in hoeverre dat betrouwbare info is weet ik niet maar ik heb MSN nu meer uit dan aanstaan. Ik weet het dus echt niet, ik kan weer gaan bellen met Informatique, maar dan zeggen ze dat ik het systeem weer moet komen brengen en dan ben ik um weer een paar weken kwijt. Om vervolgens waarschijnlijk weer te horen te krijgen dat hij daar door alle tests/benchmarks heenkomt, en zij verder niets voor mij kunnen betekenen. Ik kan nog vragen of ze de voeding preventief willen vervangen, om de PC daarna weer aan mij mee te geven zodat ik zelf weer een tijdje de zaak kan aankijken (dan ben ik um in ieder geval geen weken kwijt), maar of ze daar op ingaan is nog maar de vraag. Morgenavond komt hier thuis een elektricien langs, ik kan ook nog aan hem vragen offie hier de stroom door wil meten om te kijken of het misschien toch een probleem is wat hier thuis wordt veroorzaakt. Aangezien de PC elders wel lijkt te werken, tenminste voor zolang hij dus op een andere plek staat aangesloten, want je maakt mij niet wijs dat Informatique hem daar meer heeft aanstaan als ikzelf hier thuis. Afijn, als jullie nog wijze tips hebben over een plan van aanpak hoor ik ze graag....en anders ben ik bang dat ik het er eerdaags bij ga laten zitten. Waar ik nog op kan hopen is dat mijn PC in de toekomst, als ik er nieuwe hardware in gooi, wel gewoon 24/7 fatsoenlijk gaat werken....we shall see.
Jammer dat het zo lijkt te moeten, want verder is het een prachtsysteem en de prestaties zijn nog steeds overdonderend dus in die zin heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop.
Laatst bewerkt: 16 jan 2007