Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, wat voor games wil je spelen? Deze zal zeker Oblivion niet fatsoenlijk draaien. Deze beschikt trouwens ook over Hypermemory, wat betekent dat ie werkgeheugen (RAM) gebruikt naast z'n eigen geheugen.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De game zal met een 7300 wel starten, maar niet fatsoenlijk draaien. Tenzij op 800x600 op low. Het beste voor jouw lijkt me een 7600 GS. Kan je toch niet iets of wat mee gamen :).

3. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fout Bericht. verwijderen dit bericht maar.

Laatst bewerkt: 18 jan 2007
  4. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Zolang dat moederbord maar een PCI-E aansluiting heeft wel ja. En dat is het geval bij elk modern moederbord.

6. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je aan je moederboard zien welke aansluiting je heb? Hier een plaatje van moederboard. Is dit AGP of PCI ??

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Dit is een AGP-moederbord.

8. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kut dan past die dus niet! Heb je dan nog een anderen videokaart die AGP aansluiting heb en die een beetje goed is!

9. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
  10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gisteren met een elektricien gesproken, de beste man heeft mij uitgelegd dat mijn PC problemen op geen enkele manier door de stroom hier thuis kunnen worden veroorzaakt. Dat verklaart ook gelijk waarom de andere PC's en apparaten hier thuis allemaal wel goed functioneren, iets waar ik zelf met logisch beredeneren natuurlijk ook al wel op was gekomen. De elektricien dacht na het horen van mijn verhaal ook direct aan een voedingsprobleem, zoals ikzelf en andere mensen hier ook al dachten. Dat wil dus zeggen dat ik van de week ff een afspraak ga maken met Informatique om mijn voeding te laten vervangen, desnoods voor een iets zwaarder exemplaar (geen idee wat er inmiddels aan max vermogen te krijgen is op het gebied van voedingen ?) tegen kleine bijbetaling ofzo.

11. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Een zwaardere voeding hoeft niet persé, maar zorg er wel voor dat je een fatsoenlijk merk koopt.

* OCZ GameXStream PSU 700Watt, SLI, ATX/EPS12V €149,-

Nah, veel beter dan dit hebben ze bij Informatique niet.

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Enermax is toch een goed merk ? :eek: Want ik laat um ofwel vervangen voor hetzelfde type, ofwel voor een iets zwaarder type van dat merk (mits die er zijn) denk ik.

13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    ik d8 dat al, want ik had eens een 6600gt op een 200 voeding gedaan en toen deed ie het ook niet goed :confused:. Maare maakt het uit als je een moederbord neemt van 65 euro of van 125 euro. Ok, ik weet natuurlijk wel dat die van 125 euro meer mogelijkheden heeft bijvoorbeeld sli of crossfire of meerdere slotjes voor ram etc. Maar als ik nuo een moederbord neemt van 65 euro, met pci e slot, met een mogelijkheid core 2 duo processors aan te sluiten + alle dingen die ik maar wil. En ook een ATX form etc. Is het dan mogelijk dat ik dan tog problemen krijg met gamen ofzo of krijg ik niets.

mvg jan

edit: volgens het rijtje is enermax een van de beste op de markt. Maar ik denk dat je gewoon wat in de 700 watt nodig moet hebben of maybe zelfs in de 800 watt.

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Informatique zijn inmiddels Enermax voedingen te bestellen van 850W en 1000W zie ik net, maar dat lijkt me dus overkill voor mijn PC ? Beter is om te wachten met het kopen van een zwaardere voeding totdat ik nieuwe hardware heb ?

15. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Die voedingen van 850 en 1000W zijn dik overkill. Er ligt helaas niets tussen deze voedingen en die van jou bij Informatique.

Misschien kan je regelen dat Informatique een andere voeding geeft, maar dan wel een Enermax Liberty 620W, misschien dat je huidige voeding gewoon brak is.
    Als het probleem dan nog steeds blijft moet je denk ik een andere voeding kopen bij een ander bedrijf.
    Edit: Dit is dan misschien wel een optie €130,-

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, dan vraag ik dat wel gewoon en kijk ik het weer ff een tijdje aan. In ieder geval bedankt voor je snelle reply :)

17. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    NP, ik zie trouwens dat je huidige voeding aan de dure kant is bij Informatique: Enermax Liberty 620W

Voor de gameperformance zal het niet/nauwelijks uitmaken welke je neemt. Uiteraard heeft het duurdere moederbord betere overclock-mogelijkheden en is misschien wat stabieler, maar wanneer je alleen gamed maakt het niet uit.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, zou goed kunnen....kweet eerlijk gezegd al niet meer wat ik er precies voor betaald heb :+

19. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    ok bedankt xboxgangsta. Ik ben absoluut niet van plan om te overclocken of iets dergelijks

20. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien is dit wel wat voor je: Asrock ConRoe eSATA2

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina