Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Intel® Core™ 2 Duo E6300 Boxed, FC-LGA4, "Allendale"
    Club3D 7600GT Retail, TV-Out, 2xDVI
    Western Digital Caviar SE16 Bulk, WD2500KS, S-ATA2
    Antec Lifestyle Sonata II Retail, Zwart, 450 Watt
    Arctic-Cooling Fan 8 Retail, 3-Pin Aansluiting
    NEC AD-5170A Bulk, Zwart
    Asrock ConRoeXFire-eSATA2 Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX
    Buffalo 1 GB DDR2-667 Bulk, Select, D2U667C-1GBJ
    Sony Floppydrive Retail, zwart

744 euro

Nu is mijn vraag: werkt dit wel?

2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ja. Ik zou wel een andere HD kiezen (Samsung SP2504C of een 320GB Western Digital).
    Ik zie trouwens ook dat je maar 1 geheugen-'module' hebt, kies dan 2x512MB zodat je het in dual channel kan draaien.
    Je wilt ook een extra casefan kopen zie ik, op zich is dat niet nodig bij de Antec Sonata II, die bezit namelijk al over een 120MM fan die voor aardig wat airflow zorgt.

Maar over dat moederbord, dat blijft alsnog de zwakste schakel in je pc, denk er eens over na om een 50 euro extra uit te geven voor een goed moederbord.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als hij van plan is binnenkort up te graden naar 2GB geheugen is nu 1 latje van 1GB goed ;).

Moederbord is inderdaad niet top, maar Asrock is wel een deftig bugdetmerk :thumbs:. Anders is de MSI P965 Neo-F een goed (beter?) alternatief(kost +/- €100), je hebt dan wel geen Firewire met de MSI.

4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Maare ik ga niet overclocken, maar ik wil wel af en toe een leuk potje splinter cell chaos theory, bf 2 of fear combat spelen. Doet dit systeem het dan wel gewoon goed zonder artifacts etc. Ik vind 250 gb wel genoeg, want ik ga het meest internetten en tekstverwerker doen en soms ff een keertje gamen.

Maare ik ga wel met pegas mee om die 1 gb. Ik ben maybe later van plan om eens nog een latje van 1 gb in te flikkeren of een latje van 512

Laatst bewerkt: 20 jan 2007
  5. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, die games die je noemt zijn erg zwaar. Hoe wil je die games draaien, 1280x1024 met alles op medium? Want hoger lukt niet als je nog een fatsoenlijk aantal FPS wilt.

En ik zou ipv van die WD 250GB voor de Samsung 250GB gaan. Ik heb de SP2504C zelf ook en ik ben er heel tevreden mee, je hoort 'm zelfs haast niet!

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Harde schijf van Samsung, WD of Seagate, het maakt niet uit. Het zijn alle 3 top merken :). Neem gewoon de goedkoopste van de 3 of naar welk merk je voorkeur uit gaat.

7. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Die games die ik net noemde: Lukt in mijn ogen makkelijk. Battlefield 2 en chaos theory draaide ik op een 3500+, 512 mb, 1300pro en die bf 2 draaide ik alle knoppen op high en op een res van 800*600 en chaos theory heb ik een keer geprobeerd: 2000+, 512 mb, 9800pro en alles op high en de res op 800*600

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    En je wilt blijven gamen op 800*600?|:-

9. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik heb nu Morrowind ( had hem al een tijd) maar ik wil die gaan spelen. Als ik hem in me laptop doe dan laad hij niet, er gebeurt niets. Een keer heeft hij het gedaan en toen heb ik hem geinstalleerd maar nu doet hij het niet meer, iemand enig idee hoe dat komt??

10. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Ziet je laptop wel dat er een DVD inzit?

11. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    ik denk tog maar dat ik voor een dell gaat. Goede processor, genoeg ram alleen een niet zo'n super goede grafische kaart, na ja.

Wel ff een vraagje: welke is beter, x1300 pro of de 7300 TC ?

Laatst bewerkt: 21 jan 2007
  12. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De x1300pro, maar dan heb je alsnog een ***kaart.

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Mag ik vragen waarom je voor het Dell systeem gaat? Want je geeft wel zeer veel performance weg.

14. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje niks meer gevolgd op gebied van de computer ontwikkeling en zie door de bomen het bos niet meer, dus ik heb jullie hulp nodig. Ik zoek een computer waar zware muziekprogramma's op moeten kunnen draaien. Verder geen spelletjes ofzo. En een goede geluidskaart natuurlijk.

15. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe dan ook maar een poging, ik zoek een nieuwe pc voor mn zus. Niks spectaculairs, gewoon een basis pctje voor te typen en internetten enz. (Moet wel in Eindhoven kunnen worden opgehaald)

Budget: rond de €300
    Winkels: Zercom, 4Launch of PC Globe. (Krijgen goede Shopsurvey)
    Vereisten: Legale Windows XP Home inbegrepen, 512mb geheugen en een Dvd brander.

Een monitor en een videokaart zijn niet niet nodig. Alleen de kast en een hardeschijf van 80-120GB is meer als genoeg.
    alvast bedankt :)

16. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet of je dit gaat halen zonder op de tweedehandsmarkt te duiken. Zelf kom ik uit op een pc'tje voor 300 euro, alleen heb je dan geen OS erbij.

Sjoerd

17. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Nou, omdat ik goedkoper uitkomt en ik wil maybe later toch voor direcx 10 gaan en als ik dan nu een goede videokaart neemt, dan heb ik eigenlijk door mijn ogen 139 euro verknalt voor die 7600gt. Dus daarom doe ik het nu dan maar met een wat mindere pc en goedkoper. En ik neem de computer het meest voor school, want ik heb een x360 voor het gamen. Ik zou graag willen weten of dit een goede computer is en of er nog betere zijn in dezelfde prijsklasse(ongeveer)

693 euro heb ik:
    AMD AthlonTM 64 X2 Dual-Core processor 5000+
    Legitieme Windows® XP Home Edition
    1024MB DDR2 533MHz
    250GB SATA (7,200rpm)
    16x DVD+/-RW
    256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro grafische kaart
    Collect & Return-service, slechts 1 jaar
    toetsenbord en muis
    En met nog wat extras

graag hoor ik van jullie reacties:b:

18. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Besef wel dat je bij een Dell-pc moeiljk kan upgraden. Een 8800-kaart past bijv. niet in de meeste Dell-kasten.

19. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kom je dan op uit zonder OS? Misschien kan mn zus die ook wel regelen via haar studie ofzo. Alvast bedankt!

20. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    ok, maare is dit wel een goed systeem, behalve de gfx kaart?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina