1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Graphics drivers voor een pentium 2 :confused:

Je hebt alleen graphics drivers voor videokaarten :)
    een pentium 2 is een processor. Je zult dus moeten kijken welke videokaart je hebt. Of welke drivers je anders bedoelt.

Als je weet welke videokaart je hebt, kun je kijken op de site van de maker.

Voor Ati videokaarten
    Voor Nvidia videokaarten

2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nou jongens heb eindelijk m, nnieuwe pc!
    En ben er echt superhappy mee!!

Wilde vooral pegas nog even bedanken voor al z,n handige tips en alle uitleg!
    Bedankt voor je geduld!

:b:

3. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik zit met een probleem: Mijn computer geeft steeds system alert aan. Ik heb al geprobeerd om dat te reinigen via hitman pro maar dat lukte niet :mad:. Wat kan ik nu doen?

alvast bedankt

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik wil graag na een paar jaar toch weer graag op de pc gamen maar(je raad het al) mijn huidige pc is veel te oud. Ik moet dus een nieuwe pc aanschaffen. Daarom is mijn vraag of deze pc 900 euro waard is?

5. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Dat is hij zeker, maar ik zou wachten op de systemen met de DirectX 10 videokaarten. De nVidia 8800GTS of GTX is daar een voorbeeld van, maar daar hangt dan ook een aardig prijskaartje aan, alhoewel de prijzen van de GTS wel meevallen.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2007
  6. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    het is al opgelost :D

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    i kwist niet echt waar ik het anders moest vragen maar weet iemand waar ik Nero burning rom kan downloaden,link mischien?
    Of weet iemand toevallig hoe duur het in de winkel is,kon geen prijzen vinden op google.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Op de site van Nero kan je de 7 Premium installer downloaden en dan daar een serial key kopen voor €60. In de winkel kost Nero 7 Prenium rond de €70.

Aangezien je al een pc hebt neem ik aan dat je geen keyboard, muis en luidspreker meer nodig hebt (die van dat systeem zijn ook maar goedkope "brol" btw). Ik vind ook vreemd dat er geen OS bij dat systeem vermeld staat dus ik reken ook ff geen OS bij het systeem dat ik heb samengesteld.

AMD Athlon 64 X2, 4200+, Socket AM2, Boxed € 146,99
    Asus M2N-E € 97,65
    Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 85,49
    X-Gear CXB28K, Zwart, zilver € 49,19
    Samsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 29,25
    Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz € 125,49
    Asus EN8800GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 379,19
    Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 35,00

Totaal: € 948,25 @ Azerty

€50 duurder dan dat systeem en zonder crappa luidsprekers en standaard toestenbord en muis maar wel met 2GB geheugen en een 8800 GTS. Voor de rest is het systeem hetzelfde als dat van Megashop. Ook zit er nog geen OS bij wat toch ook weeral eens zo'n €100 kost (zit dat wel bij die ene pc?).

De bottleneck gaat nog redelijk meevallen als je op minimaal 1280*1024 met 6AA/16AF gaat spelen. Let niet op de scores van 3D Mark en de X2 4200+ komt ongeveer overeen met die C2D @ 1.83 GHz.

Ik kan ook nog wat andere opties samenstellen met nog steeds 2GB geheugen en dan met een iets betere CPU en grafische kaart dan die pc van Megashop (grafische kaart zal wel minder zijn dan pc van hierboven). Die zullen waarschijnlijk ook onder de €900 liggen, zelfs al zet ik er een OS bij (al kan het dan nip worden om onder de €900 te blijven).

Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  9. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Kies je trouwens voor Windows XP? Misschien is het handig om te wachten op de eerste Service Pack van Vista.

Laatst bewerkt: 7 feb 2007
  10. basco

basco Guest

Beste Kerels,

Om een lang verhaal kort te maken: ik zoek een nieuwe pc. De pc zal vooral gebruikt worden voor opslag van films, muziek etc, veel tekstverwerking en natuurlijk af en toe een photoshop-klusje. Buiten dit om is het ook wel prettig om even flink te gamen. Ik hoef totaal niet alle games op high ofzo te kunnen spelen, gewoon 'gamen' is voor mij eigenlijk al genoeg. De pc hoeft dus niet het neusje van de zalm te zijn. Heeft iemand tips, opmerkingen of adviezen welke pc ik het beste ,en waar ik hem, kan halen? Brand maar los aub.

11. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    wat is je budget? :)

12. basco

basco Guest

Niet echt belangrijk, maar ong. 800/900 euro ofzo, kweet niet echt of dat redelijk is ofzo

13. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik zit met een vraag. Ik heb een HP Pavilion M7390 met een 300 watt voeding. Als processor een AMD Athlon 64 3700+. Standaard zit in deze pc een ATI X1300 Pro (256 MB, eigen) maar met de nieuwste games zou ik deze het liefst willen vervangen door een wat krachtigere met 512 MB eigen geheugen. Indien mogelijk met passieve koeling. Maar ik wil absoluut mijn voeding niet vervangen omdat ik dat simpelweg niet aandurf. Heeft er iemand een suggestie.
    Op de site in de openingspost over m.b.t. de voeding heb ik al gekeken maar ik weet lang niet welk onderdeel er allemaal in deze pc zit.

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik heb net mijn dell pc gekregen en ik ben er echt blij mee. witte kast en die kleurt goed bij de x360

15. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn ervaring met witte kasten is slecht, na verloop van tijd worden ze nl. geel.

16. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    ja ok, maar ik heb hem niet pal in de zon staan en het is meer berge-wit achtig. Ik ben er super blij mee> battlefield 2(1 gig, dual core amd 5000+, 1300 pro) ALLES OP HIGH MET EEN RES. VAN 1024*768 EN HET DOET PERFECT ZONDER LAG

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Is ergens te verwachten aangezien de de X1300 reeks vrij goed is voor low-end. Eigenlijk zijn alle low-end reeksen van ATi vrij goed, zeker in vergelijking me die van Nvidia.

Maar alles op high zonder wat framedrops? Je beseft toch dat zelf de beste machines dat niet kunnen zonder 2GB geheugen te hebben (weliswaar op een hogere resolutie mja :+).

Voeding zal je wel moeten vervangen als je echt een kaart wil die 512MB VRAM waard is, bovendien zitten er in zo'n pc's meestal no-name voedingen in. Je kan gemakkelijk je pc binnenbrengen in de winkel waar je de voeding gaat kopen en hun ff de voeding er laten inplaatsen. Dat zal je wel iets kosten, maar normaal gezien niet de volle pot voor een assemblage.

Wat is je budget eigenlijk? (voor grafische en zeer waarschijnlijk nieuwe voeding)

Die pc van de Aldi van deze was was/is eigenlijk goed genoeg voor jouw noden :) :+.

Antec Sonata II, Zwart € 104,16
    Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed € 174,93
    Asus P5B-E, Retail € 127,12
    Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x € 125,49
    Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 145,67
    Samsung SH-W183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 33,36
    Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 93,84
    Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 35,00

Totaal: € 839,57 bij Azerty

Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, EN, BOX € 91,17 / Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL, BOX € 91,55
    (NL versie van de 32-bit staat niet op de site, maar zal evenveel kosten)
    Azerty Montage + windows installatie 1 jaar garantie € 49,99 (ipv van alleen die montage hierboven)

Totaal: € 945,73 / € 946,11

Heb een pagina of twee terug een systeem voor €950 zonder OS samengesteld welk een iets mindere CPU had, maar wel een beest van een grafische kaart (velen malen beter dan degene in dit systeem).

Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    serieus, ik speel alles op high op die res

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je een map begint, heb je de eerste momenten dan geen last van serieuze schokken? Zo niet, dan heb je geluk dat 1GB genoeg is voor die game op high te spelen op 1024*768 :). Ik neem wel aan dat je geen AA enabled hebt (een klein beetje AF kan nog wel) :+.

20. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    nee er stond geen aa aan

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina