1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Welke is de besten uit de lijst?

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De X6800 of Q6700 :+, maar van degene die je moederbord mogelijk ondersteunt is de Pentium D 960 de beste. Dus jouw Pentium D 945 komt er aardig in de buurt (prestatieverschil tussen die 2 is (zeer) klein).

3. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt! Ik heb ga de Pentium D 960 bestellen!! Alleen stel ik wil dat ding zelf installeeren. Hoe moet dat dan? Is het zoh dat je alleen je bios hoeft te update en je processor erin zetten en klaar:+ als dat zo is dan doe ik het liever zelf:)

4. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig zit er bij een boxed Intel Cpu altijd wel een goeie handleiding.
    Nja je praat alsof een bios update 1,2,3 is, dat is t ook, maar alleen als je t vaker doet.
    Goed kijken welke bios je nodig hebt en wat je moet doen, want als dit mis gaat ben je verder van huis.
    Cpu is natuurlijk gewoon alle kabeltjes los van je pc, openmaken, oude cpu en koelertje verwijderen, voorzichtig nieuwe plaatsen en koeler dr op is ook wel handig :9 .
    T klinkt allemaal makkelijk, maar voor een leek die nooit computers openmaakt kan t wel lastig zijn.

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zie maar eens eerst naar het prijsverschil tussen de PD 945 en 960. Zoals ik zei is het prestatieverschil zeer klein en dus zal het prijsverschil ook zeer klein moeten zijn om die aankoop te rechtvaardigen imo.µ

Als je je bios kunt updaten is het zeker simpel, anders wordt het al iets moeilijker (zeker voor de leek).

De CPU veranderen is ook zeer gemakkelijk (voorzichtigheid en geduld zijn de sleutels): Eerst zet je je pc een tijdje op zodat de CPU wat warm wordt waardoor de koelpasta tussen de CPU en de heatsink wat zachter wordt.

Vervolgens zet je de pc uit en trekt elke kabel uit, doe je de case open en ontlaad je jezelf (handen op de verwarming of op case als je en ijzeren case hebt). Dan koppel je de fanconnector van het moederbord en doe je de 4 voetjes van de koeler los en draai (beetje naar links en rechts de hele tijd) en trek je zachtjes zodat de koeler er af komt.

Als dat gedaan is hef je het veiligheids pinnetje/klepje (?) naar boven en je neemt de CPU er uit (NIET OP DE CPU DUWEN).

Uiteindelijk zet je de nieuwe CPU er in welk er gewoon zou moeten invallen als je het pijlje op de CPU goed zet met het moederbord (NIET OP DE CPU DUWEN). Als de CPU er goed inzit doe je het veiligheids pinnetje/klepje terug toe. Dan zet je de koeler er terug op en kilik je de 4 voetjes terug vast en sluit je de fanconnector terug aan op moederbord.

Lees/volg voor de zekerheid ook maar de handleiding (duh).

6. Rikvdknaap

Rikvdknaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow wat een gedoel!! Dan laat ik het liever door iemand doen:) Bedankt voor je hulp!!:thumbs:

7. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Hey ik ben op zoek naar een Grafisch teken/touchpad. Jeweetwel met zo'n pennetje ding :+. Zijn er mensen met ervarigen die wat aan kunnen raden. Prijs maakt niet uit als je maar een beetje pro kunt tekenen. ;)

8. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zal goedkoper zijn: een nieuwe computer of mijn moederbord en processor afzonderlijk kopen? Ik heb net van mijn vader 1 Gb sdram geheugen gekregen (nu 1152 MB) en een nieuwe PCI kaart gekocht. En waar zou ik deze dan het goedkoopst kunnen halen, internet of op de beurs (in Eindhoven)? O-)

Edit: En er moet ook nog een nieuwe videokaart bij :)

Laatst bewerkt: 19 feb 2007
  9. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Via het internet. De beurs hier in Eindhoven is niet meer zo goedkoop als vroeger.

10. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    MyCom dan ofzo? Of via ebaai?

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Mycom ofzo, maar natuurlijk is E-Bay goedkoper (is meestal 2de hands hé).

Maar heb ik nou juist gelezen dat je 1GB SDRAM er hebt bij gestoken?

Wat wil je precies doen? Een nieuwe pc of je huidige pc upgraden (moet je wel de specs geven) en voor wat moet ie dienen en wat is je budget?

12. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga denk ik een hele nieuwe halen, dan gaat mijn oude pc naar mij broertje :) Het budget is waarschijnlijk rond de 350-450 euro

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Alsjeblieft koop geen Packard Bell, Dell of van een andere cheapass computer fabrikant. Spaar desnoods honderd euro meer en koop een fatsoenlijke (budget<>kwaliteit mogelijke) PC.

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom? Ik heb hier toevallig een PB en een Dell, en ben zeer tevreden over beide. Nog geen enkel probleem mee gehad. Dell nu 4 jaar en PB 1 jaar.

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Uiteraard zijn er goede ervaringen. Maar uit ervaring zie ik relatief meer problemen (en juist met problemen laten beide het afweten, vooral uit de garantie periode. In sommige gevallen moet er veel worden vervangen omdat het niet compatible met elkaar, vaak rare aansluitingen etc).

16. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Altijd die negativiteit over Dell... Waar komt t toch vandaan?
    Kijk dat jij slechte ervaring er mee hebt gehad betekend niet dat iedereen dat heeft.
    En hoezo rare aansluitingen? Naar mijn weten zijn Dell pc's van binnen net zoals andere pc's maar misschien komt het voor jou wat vreemd over.

17. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Een beetje tweaker koopt geen Dell.:)

18. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje tweaker niet nee, maar we zijn hier niet op tweakers.
    Ik heb zelf ook geen Dell omdat ik gelukkig genoeg ervaring heb met het zelf bouwen/verkopen van pc's.
    Maar om Dell slecht te noemen of raar, nee dat gaat te ver.
    Ik heb veel Dell pc's gebruikt tijdens mijn werk, en (bijna) nooit problemen.
    Maar goed nu weer on-topic verder....

19. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop toch al geen hele computer standaard uit de doos, stel hem wel weer zelf samen :9 Merk maakt me ook niet echt iets uit :)

20. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Dan heb je toch geen merkpc? Of heb je een Antec/Asus/MSI/Intel/Nvidia/Arctic-PC?:cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina