1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    hangt af wat je budget is de e4300 is een budget overclocker minder goeie ram geheugen nodig in vergelijking met de e6300

maar ik zou wachten op de nieuwe C2D cpu's

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    sowieso in april prijsverlaging en H2 ook een prijsverlaging.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Dus ik kan beter nog even wat doorsparen en wachten?

Ik ga trouwens geen kast kopen,gebruik wel een oude ATX kast en koop wel iets anders van die 70 euro denk o.a. CPU koeler van Zalman!(A) en een mooi draadloos toetsenboordje met muis

Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  4. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo Allemaal,

Nadat ik ongeveer 2 jaar door hebt gebracht op mn huidige systeem, wil ik graag een nieuw systeem aanschaffen. Mn Budget ligt zo rond de 800-900 euro. Ik heb wel een beetje verstand van onderdelen etcetera, maar met de PC-Builder van Alternate kan ik niet overweg...

Mijn vraag is dus of 1 van jullie voor mij een systeem kan samenstellen die voldoet aan de volgende dingen...

Behuizing Zwart?
    Voeding: Enermax of Tagan (Zijn goede Merken toch?)
    Processor: Intel Duo E6300 (Ik game nog weleens dus dan is Intel atm Beter toch?)
    Moederbord ? (Ik heb er geen verstand van)
    Ram: 1 Gb of 2 Gb (Wat raden jullie me aan?)
    Videokaart: Nvidia 7600GT? (Of zijn er betere Opties?)
    Koelers Iets wat stil is
    Geluidskaart Creative X-Fi Extreme Audio OEM of Extreme Gamer?
    Harddisk 200 GB Western Digital ofzo? (Raad me iets aan)

Hopelijk kunnen jullie er iets mee, en alvast bedankt voor de hulp!

Jeroen

Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  5. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    mobo : Gigabyte GA-965G-DS3
    cpu : E4300 (als je overclocked)
    vga : 8800 gts
    behuizing : aerocool zerodegree
    voeding : Thermaltake toughpower 600w
    ram : 1GB x2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Twinmos 8D23MK2TT)
    cpu koeler : artic cooling freezer 7 pro
    HDD : boeit nie zolang het geen maxtor is, niet dat het slecht is maar voor 1 euro ofzo meer heb je een betere merk

6. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoi,

Ik wil dus een nieuw game systeempje in elkaar gaan zetten.
    Hier is wat ik heb samengesteld (nog niet besteld). Ben benieuwd wat jullie er van vinden. :)

Edit: Owja, os heb ik al. (windows XP)

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Dat ziet er allemaal goed uit, maar wil je echt een losse kast voor €95,- kopen?!?

8. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Behuizing: kies maar wat leuks uit, iets van antec ofzo.
    Voeding: ga voor een OCZ 500W ofzo.
    Processor: Deze is goed
    Moederbord: Asus P5B
    Videokaart: Wacht even op de 8600GT
    Koeler: Arctic Freezer 7 Pro
    Geluidskaart: zit al op het mobo en deze is best goed
    Harddisk: 320/400 of meer Maxtor Diamondmax 21
    Geheugen: neem lekker 2 gb ook t liefst OCZ

9. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Even een 'boodschappenlijstje bij Alternate:

- Antec Sonata II €109,-
    - Asus P5B €119,-
    - Intel Core 2 Duo E6300 €179,-
    - Kingston Valueram 2GB €129,-
    - Asus ATI 1950Pro €179,-
    - Western Digital Caviar SE16 €95,-

Dit met een totaal van €820,-.
    Als je de volle 900 wil uitgeven kan je nog het een en ander veranderen:

Asus P5B ---> Asus P5B-E i.v.m. RAID €16,-
    533 ---> 667 geheugen i.v.m. overclocken €10,-
    Boxed-koeler ---> Arctic Freezer 7 Pro €19,-

Laatst bewerkt: 13 mrt 2007
  10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed, maar als je oc'ed kan je beter een E6300 nemen. Ook is een voeding van 600W misschien wat overkill. Niet dat dat echt erg is bij voedingen, maar het zou dom zijn om er meer geld in te steken als je het nooit gaat gebruiken. Een voeding van 500W is al goed genoeg (tenzij je van plan bent SLI te gaan gebruiken).

Ook zou ik een ander merk van voeding nemen, want Thermaltake z'n voedingen zijn nogal wisselvallig. De ene keer zijn het top voedingen, de andere keer zijn het dingen die niet veel beter zijn dan de alledaagse B-merk voedingen. Ga eerder voor Enermax/Tagan/Antec/OCZ/....

Zoals xboxgansta al zei, het ziet er goed uit :). Maar ben je zeker dat je extra geld wil neerleggen voor XFX. Zelfs al is deze 8800 GTS factory overclocked (waar is helemaal niet zeker van ben), het extra geld is teveel voor de extra performance die je krijgt (bovendien kan je die snelheden gemakkelijk halen met een andere 8800 GTS).

Wat is mis met een aparte case kopen? Als die het nou mooi vind en hij wil er voor betalen is het toch goed? Mijn case koste €200+ en ik heb er nog geen spijt van ;).

I agree, alleen moet de HDD niet per sé van WD zijn. Van Seagate of Samsung (of Itachi?) is ook al goed.

Zelfs Maxtor is waarschijnlijk al beter nu dat ze van Seagate zijn, doch ik je nog altijd aanraad 1 van de hier boven vernoemde merken te nemen.

Xboxgansta, voor echt te oc'en kan je toch best minimaal 800Mhz geheugen nemen dat geen Valueram is (geldt ook voor andere snelheden). Met valueram zal je wel wat kunnen oc'en, maar het zal niet echt de moeite zijn.

Je moet natuurlijk ook wel zien dat het moederbord genoeg voltage kan leveren voor het geheugen (voor valueram zal dit normaal geen probleem zijn).

11. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb nog even gekeken dit zijn de merken en prijzen van die site:

Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 | EN8800GTS/HTDP/640M----- € 403,00
    CLUB3D GeForce 8800GTS 640MB DDR3 | CGNX-GTS8840 ---------- € 391,10
    Foxconn 8800 GTS Pe16 Nvidia VGA Card 640MB TV OUT DVI------- € 435,70
    MSI GeForce 8800GTS 640MB DDR3 | NX8800GTS-T2D640E-------- € 382,30
    XFX GeForce 8800 GTS 640MB DDR3------------------------------ € 399,00

XFX GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 XXX Version------------------ € 488,50

Die onderste is die jij bedoelt denk ik.
    Daar zijn de klocksnelheden van het geheugen met 200 Mhz en de proccesor met 50 Mhz overgeclockt. Daar ga ik dat geld extra niet voor betalen.
    Maar de gewone van € 399 euro is volgens mij niet te duur toch?

Greetz, Michiel

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die XXX versie is zeker overclocked, maar van de gewone wist ik het niet zeker omdat in het begin niet was toegetalen om factory overclocked kaarten van de 8800 reeks te verkopen. Misschien dat XFX ondertussen ook al de "standaard" kaart wat had overgeclocked :+.

€399 is blijkbaar inderdaad niet zo duur (heb de laatste tijd de prijzen niet meer zo goed gevolgd), maar zoals je ziet is het niet de goedkoopste 8800 GTS. Op de kaart zelf is er geen verschil, het prijsverschil zit soms bij de extra dingen maar tegenwoordig vooral bij de merknaam.

13. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Een Samsung-HD is uiteraard ook erg goed (ik heb er hier ook 1). 800Mhz geheugen is inderdaad wel beter, maar ik het gevoel dat VoYTeC überhaupt geen overclocker is.

@VoYTeC: Wil je deze PC puur voor het gamen gebruiken?

14. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Thnx! Alleen de Geluidskaart moet er echt in :)

Oke :)

Haha, daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb het weleens geprobeerd met een oude PC, maar met een gleodnieuwe PC ga ik het risico niet nemen!

Euhm, nee gewoon voor vanalles (DVD's Downloaden, Tekstverwerken) maar aangezien ik ook nog weleens een spelletje speel, moet er natuurlijk wel iets goeds inzitten!

Allemaal Bedankt voor jullie Advies, ik ga binnenkort maar eens bestellen, als er nog suggesties zijn hoor ik die graag!

Jeroen

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe komen jullie aan deze info? Zou wel graag willen weten:cool:

Maar kan iemand mij een advies geven over behuizingen, want zit te twijfelen tussen een midi of een big tower.

16. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Tweakers!

17. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ah,thnx;)

Maar zo heb ik nog 1 vraag:Ik heb waarschijnlijk nog wel de tijd om door te sparen i.v.m dat er in april een prijsverlaging kwam van de core 2 duo .
    Nu zat ik te denken om intussen van het gespaarde geld geen betere moederboord te kopen.Of iets anders wat nuttiger is. Wat ik wou bestellen is het volgende:

18. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Dat ziet er wel goed uit, alleen is het niet echt future-proof. De onderdelen die je gaf zijn bij elkaar €625,- bij Salland Automatisering. Voor €55,- extra heb je 2GB geheugen i.p.v. 1GB. Verder vind ik de processor wat zwakjes.

Waar wil je deze pc eigenlijk voor gebruiken?

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Op dat systeem kan er wat geupgrade worden (van snel(ler) nodig tot kan nog wachten)
    1. extra GB geheugen
    2. betere grafische kaart (a la 8800 GTS)
    3. beter CPU (om die 8800 GTS beter te benutten :+).

De rest zal je niet moeten upgraden tot dat je een nieuwe pc koopt of je van plan bent up te graden binnen zoveel jaar ofzo (dan is het beter een nieuwe pc te kopen) :).

20. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Stellen jullie dan wat samen voor 700 euro.8)Er hoeft geen kast bij,geen hdd en geen cd/dvd player of brander.Eeen 8800 GTS kost boven de 200 euro!! Woot!
    Of kan je gewoon niks voor 700 euro halen :'-(?

Ik wil hem voor het gamen gebruiken btw. Er mag ook wel een wat duurdere videokaart inzitte,maarja dat zegt natuurlijk niet alles.
    Ik ga zelf ook wel aan de gang,maar ik zal het wel weer veprutsen met het zoeken naar onderdelen. Tot zo!_0/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina