1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Voor €700 heb je nu dat systeem maar dan met 2GB geheugen. Rond april-mei komen de mid-range kaarten uit van Nvidia en Ati, dus misschien dat je tegen dan een 8600 of de Ati variant erop kunt kopen ipv de X1950 Pro. Dat als die mid-range kaarten in je budget beter zijn dan de X1950 Pro (ze zullen in ieder geval al DX 10 ondersteunen :+).

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Dan ga ik denk maar dik over me budget heen,maar moet het ongveer deze kant op? :
    CPUs Socket 775 -
    Core™ 2 Duo E6400

Asus P5N-E SLI (nVidia nForce 650i SLI)

kingston 2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB)

nVidia PCIe -EN8800GTS/HTDP

Subtotaal: 782,-
    Maar omdat die duo's goedkoper gingen worden kom ik denk op €750.- uit ofzo.

Zoja,dan ga ik maar een diep gesprek houden met me vader,die zal gerust wel wat willen meebetalen.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2007
  3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Maak van die Asus P5N-E SLI gewoon een Asus P5B(-E), tenzij je SLI wil gaan gebruiken. Steek dat geld dan in een 8800 GTS 640MB, moest het de 640MB versie nog niet zijn. Anders in een E6600 ipv een E6400. Beiden zal wel duurder zijn dan het prijsverschil tussen de P5N-E en de P5B(-E) :+.

Met wat geluk is tegen dan de E6420 al uit (is de E6400 maar dan met dubbel zoveel cache geheugen) en kan je daarvoor opteren ipv een E6400.
    De E6600 blijft natuurlijk wel beter dan de E64x0.

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat ik aan dit wel een tijdje vooruit kan of niet? Hoelang kan dit ongeveer mee totdat het weer een dikke upgrade nodig heeft?

:Moederborden Socket 775 -
    P5B

Grafische kaarten nVidia PCIe -
    EN8800GTS/HTDP

CPUs Socket 775 -
    Core™ 2 Duo E6600

Geheugen DDR2-667 -
    2 GB DDR2-667 Kit

Dit alles komt uit op € 866,- maar met die prijsverlaging zal het wel denk 800 euro zijn.

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hangt er vanaf hoe je je later je games wil spelen. Wil je alles op high blijven spelen, dan zal je binnen een dik jaar toch minstens weer eens de grafische kaart moeten upgraden. Vind je het niet erg om binnekort games te draaien op medium (of zelfs op low), dan kan die pc toch wel zeker een aantal jaar meegaan (5 jaar moet wel lukken) :).

Btw, gaat het hier om de 640MB of 320MB versie van de 8800 GTS (hierboven nam ik aan dat het o de 640MB versie ging)?

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Nee,het gaat gewoon om de 320.
    Maar ik denk dat ik dan wel weer een nieuwe koop.Ik zal het er oven hebben en jullie horen het volgende week wel weer;)
    Bedankt hé!

7. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hey Grumpiest, hoe gaat het met je DD setje?

Mvg,

Sjoerd

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Surround set? Zoja,daar ben ik mee gestopt. Ik heb er diep over na zitten denken en dacht gewoon het is niet slim om daar me geld in te steken. Het is pas nuttig als je in een woonkamer zit of een thuis bioscoop, waar je mooie zuilen neer kan zetten en geen sattaliet speakers.Me kamer was er ook eff wat te klein voor en vond het daarom erg zonde.;)

9. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Asus P5B,
    Western Digital Caviar SE16,
    NEC Floppydrive,
    Antec Lifestyle Sonata II,
    Intel® Core™ 2 Duo E6300,
    Zalman FB123 Slot,
    Creative X-Fi Xtreme Gamer,
    Samsung SH-S182D,
    Asus EAX1950Pro/HTDP,
    Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-533 Kit,

Dit word hem dan... Iemand nog opmerkingen?

10. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Een goede keuze, maar waarom in godsnaam die Zalman FB123 Slot???

11. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Ja die PC-Builder zeikt over een extra Casefan ofzo maar die Arctic Cooling kan ik niet vinden... Dus ik weet niet waarom die erbij staat!\o/

12. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Een casefan is een fan die je aan de kast monteert. Die Arctic Freezer 7 pro is een CPU (processor) -koeler. Die Zalman FB123 Slot kan je dus gewoon weglaten.

13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Welke is de beste en slechtste tussen deze 3: x1650pro, 7600gs en 7600gt. En ik heb een dell voeding van 305 watt, maar ik hoorde van iemand dat de koeling het belangrijkst is en dus is mijn tweede vraag of dat ook echt zo is?

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4

Ik denk dat het allebij wel nodig is,maar voeding gaat denk echt wel voor. Meestal zit er op je videokaart wel een goede koeler.Weet niet wat er op je processor zit.
    305 watt red je het denk ik echt niet mee. Vooral niet me die videokaarten.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2007
  15. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Maar iemand die heeft een 7600gt en die heeft de power connector niet gebruikt, maar hij doet het nog steeds. Hij speeld css met een fps tussen de 60 en 80 :confused:. Hij zegt dat je die power connector niet eens hoeft te gebruiken en heeft elke 7600gt een power connector want ik heb gezien op internet dat de asus versie het niet heeft?

16. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De 7600GT heeft geen powerconnector.

17. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Maar waarom heeft die dan wel een goede voeding nodig van 400 watt of meer? Dan heeft de x1300 pro dat toch ook nodig zou ik zeggen?

18. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan de 1300PRO niet met een 7600GT vergelijken, een 7600GT haalt ongeveer 2.5 á 3x betere resultaten. Met een A-merk voeding zou je het wel redden, maar Dell staat er nou niet echt bekend om dat ze topvoedingen leveren.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    2 tot 3 maal? Niet overdrijven hé. De 7600 wordt tot bijna dubbel zo goed als een X1300 Pro op zo'n hoge resoluties dat het met beide kaarten (zo goed als) onspeelbaar is. Op speelbare resoluties is de 7600 GT ongeveer 150% beter, met hier en daar wat uitschieters natuurlijk.

Een 7600 GT heeft normaal gezien geen externe power connector nodig (op de meeste kaarten is er geen aanwezig), ze verbruikt echter wel meer dan een X1300 Pro.

Met die voeding die jij nu hebt zou het kunnen lukken, maar ook niet. Bovendien vind ik een upgrade van de X1300 Pro naar een 7600 GT een redelijke groter geld verspilling. Je zou minstens voor een X1950 Pro moeten gaan om een echt fatsoenlijk prestatie verschil te merken.

20. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    volgens die psu calculator wat ik nu in het systeem heb(dus zonder een 7600gt of wat dan ook) moet ik een voeding hebben van 390 watt lolz 8) en ik heb maar 305 watt

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina