Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik weet niet wie jou die dingen heeft verteld, maar als je een góede pc wilt, kan je hem het beste samenstellen met allemaal losse onderdelen :eek:

Of ben ik nu fout ? :9

2. Rick NLD

Rick NLD Friends

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je een site of adres voor me waar je dat het beste kan doen?

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    In de startpost staan er genoeg, dus ga daar maar ff zien ;).

4. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Heb vandaag mn nieuwe Gigabyte 7600GS 256mb DDR2 Silent Cooled videokaart geinstalleerd en ik moet zeggen hij werkt prachtig. Ik kwam overigens op internet wat tegen over rivatuner, een programmaatje waarmee je de clocksnelheden van videokaarten kan verhogen. Nou heb ik nog nooit iets overclocked en weet ik niet wat er wel en niet mee kan.

Net even gekeken, via dat programma kan ik mijn core bijvoorbeeld van 400mhz naar 600mhz zetten. Maar kan dit ook echt? Blijft hij dan wel goed werken? En hoe zit dat met het geheugen op de kaart? Ben namelijk niet van plan mijn nieuwe videokaart door te laten branden ofzo. :)

5. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Neem eens een kijkje in de overclock thread ;)

Als je het nog nooit hebt gedaan, zou ik als ik jou was eerst wat goede handleidingen enzo gaan doorlezen. Het kan namelijk serieuse schade toebrengen aan je hardware !

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sowieso, wat heb je er aan? Je hebt een passive kaart dus nja :p.\

@Aldi pc > om ff de PU te quoten: "Je koopt toch ook geen condooms bij de evangelische kerk" (ofzo).

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    :lol:

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wie gaan er zaterdag naar de HCC? :cool:
    ik iig, om te spotten voor moederboardje + conroe 2 E6600 (ik haat de naam Core 2 duo ofzo) + videokaartje

nu vraag ik me af wat een knappe combo is, heb al veel research gedaan maar meningen van anderen kunnen veel meer betekenen
    Voor de mobo heb ik een budget van 150 ~ 200 euro. Graag met SLI
    2 kandidaten:

Iemand andere tips?

voor de videokaart 200 ~ 300 euro.

maar nu het probleem voor videokaarten: ik wil sli moederboard, dat is lijkt mij op dit moment gewoon slim om te doen en over 3/4 jaar een nieuwe erbij te planten. Probleem is dat ik bang ben dat over 3/4 jaar die 7900 GTO er niet meer is. En ik weet niet of dat ook voor die 7950 GT geld.
    Plus nog dat als ik wel de ATI neem ik een ander mobo moet dacht ik.

Dat het de conroe wordt, is 1000 % zeker ;)

Laatst bewerkt: 21 nov 2006
  9. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Met 2 van die kaarten kom je ook ongeveer uit op de prijs van wat een DX10 kaart gaat kosten over een paar maanden :eek:

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ja slet maar ik wil nu een pc kopen :+

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    7900 GTO als je ga oc'en, X1950XT als je dat niet gaan doen.

Beide moederborden zijn CF (Ati). Als je SLI (Nvidia) wilt zal je moeten gaan voor een 680i (= chipset) moederbordje welken niet bepaald goedkoop zijn.

Asus Striker Extreme
    EVGA 122-CK-NF68-AX

Binnekort komt er wel een goedkopere SLI variant uit, maar jij wilt je pc nu met SLI (wat zeer dom zoals McSparkle al zei)... dus jah :+.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ja maar feit is dat de HCC er zaterdag is en het daar 9 van de 10 keer veel goedkoper is......wanneer komen de goedkopere chipsets uit dan ?

en hoezo is de X1950 XT beter dan de 7950 GT, specificaties van de 7950 zien er erg goed uit voor 250 euro......Ik zie dat je ongeveer het systeempje heb wat ik wil hebben, hoe bevalt jouw die kaart?

13. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Denk je daarbij ook aan de garantie tot de voordeur ?

Ik heb ooit eens een HD daar gehaald, en die was na 3 dagen naar de knoppen ... Dan is het een hell of a job om een nieuwe zien te regelen ! (Wat nooit is gelukt btw)

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De X1950XT is beter dan de 7950 GT (linkje en ja, het is een betrouwbare site). De X1950 XT presteert naar het schijnt zelfs even goed als de 7900 GTO. Maar als je niet bang bent om je kaart te oc'en moet je voor de 7900 GTO gaan en deze wat oc'en zodat ie gemakkelijk de prestaties van een 7900 GTX haalt.

Geen flauw idee wanneer die goedkopere variant uitkomt. Het kan zijn dat ze al uit zijn, maar op de pricewatch staat ze toch nog niet.

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vanaf januari elke maand 250 euro opzij zetten zodat ik eind 2007/begin 2008 een leuke upgrade kan doen. Als Windows Vista Ultimate ongeveer 600 euro gaat kosten (zo heb ik het in ieder geval begrepen), dan zou ik volgens mijn plannen al in maart kunnen overstappen op het nieuwe OS. Niet dat ik er dan al veel aan zal hebben (wat betreft DX10 dan), maar ben toch wel erg benieuwd naar de nieuwe Windows. Heb XP ondertussen wel weer gezien :+

16. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je erbij dat windows vista ultimate 600 euro gaat kosten...... ROFL

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dacht het ergens gelezen te hebben tijdje terug. Voor zover ik begrepen heb komt er geen OEM/upgrade versie van uit. En Windows XP Pro kost retail ook nog best veel, dus het zou me niks verbazen als Vista daar nog een schepje bovenop doet :eek: En als ie goedkoper wordt dan 600 euro is dat natuurlijk alleen maar mooi meegenomen :)

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik moet de spullen ook testen of daar of meteen als ik thuis kom want de hcc heeft een regeling met de exposanten dat producten zonder reden in de hcc dagen nog geruild mogen worden. Maw ik mag tot zondag het zonder reden omruilen of geld terug vragen

@Pegas: Ik kan dus ook een mobo zonder SLI halen (=goedkoper) + een 7900 GTO en zo nog 2 jaar vooruit kunnen? Overklokken is simpel @ GOT

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    2 jaar als je dan je games op low wilt spelen. Met SLI gaat het niet veel beter zijn als tegen dan niet alles games al exclusief DX10 zijn natuurlijk :+.
    Dus ik zou zeggen een 7900 GTO of een 8800... .

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dat wordt deze week een 7900 gto bij informatique (ik zal zero niet vragen om gebruikerservaringen :+ ) of een zaak in friesland, dat zijn de enige die hem nog hebben

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina