Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Er komt wel een OEM versie van Ultimate.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je een bron ?

En dan heb ik er nog niks aan, want OEM mag alleen verkocht worden in combinatie met een nieuwe PC....toch ?

Laatst bewerkt: 21 nov 2006
  3. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    www.google.com : windows vista versions

http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_editions.asp

http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/editions/ultimate.mspx

Hier kun je dus ook zien dat je een upgrade kan kopen als je een official xp versie hebt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista

Wat OEM versie betreft > ff zelf uitzoeken. Niet dat ik het niet weet maar je mag zelf ook wel wat moeite doen.

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja ik weet niet beter of een OEM versie mag niet los verkocht worden....alleen jouw reply bracht mij aan het twijfelen. En ik vroeg om een bron omdat ik niet anders gelezen heb dan dat er geen OEM/upgrade versie van Ultimate zou komen. Tis niet zo dat ik vraag of je al het werk voor me wilt doen hoor....

Maar in ieder geval bedankt, ziet er idd naar uit dat ik een stuk goedkoper uit kan zijn als ik dit zo lees :)

5. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Wow ! Die boxen waarin de software zit zien er echt gaaf uit !

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker wel :cool: Als je die niet bij de upgrade versie krijgt ga ik misschien toch gewoon voor retail :eek: :+

7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Maar waarom verkopen ze Windows niet gewoon in winkels dan ? Los, net als dat je een spelletje koopt ? Niet dat gezijk met upgraden, of OEM ...

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt wel los verkocht in de meeste computerzaken, alleen ben je dan een stuk duurder uit omdat het op meerdere PC's te gebruiken is (denk ik, weet niet zeker....of je hebt meer licenties in ieder geval). Een OEM versie wordt alleen verkocht in combinatie met een nieuwe PC en dan heb je dus maar 1 licentie en das voor die PC. En een upgrade versie, tja de naam zegt het al....als je al een oudere versie van Windows op je PC hebt staan kun je upgraden.

Dit alles bedenk ik me door logisch te beredeneren....wil echter niet zeggen dat ik het goed heb :+

9. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het beste een retail upgrade aanschaffen van Windows Vista Ultimate (mits je een official xp versie hebt).

OEM is ook mogelijk MAAR die mag je in principe maar 1 keer op een hardware setup installeren en activeren als je daarna besluit om deze OEM op een andere hardware setup te installeren (bv als je nieuw moederbord aanschaft) dan kun je deze OEM niet zomaar opnieuw activeren. Als je dit volledig wilt weten moet je maar ff googlen en vooral het Vista nieuws van de laatse twee maanden eens goed nalopen. Eerst wilde Microsoft dit ook met de retail versie doen, maar dit hebben ze dus sinds enkele weken aangepast in de gebruikersvoorwaarden van de retail versie (deze retail versie kun je dus wel opnieuw op andere / geupgrade hardware installeren).

Maar zoals ik al zei een retail upgrade versie van Windows Vista Ultimate zal hoogstwaarschijnlijk het beste zijn. Die ga ik zelf trouwens ook vermoedelijk aanschaffen.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, dan wordt het voor mij ook retail aangezien een (groot) deel van m'n hardware eind 2007/begin 2008 vervangen gaat worden en ik Vista dan dus opnieuw zal moeten kunnen installeren. Maar wat is dan het verschil tussen "retail" en "retail upgrade"....of bedoel je daar hetzelfde mee ?

11. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Een retail versie is een full price versie.
    Bij een upgrade versie krijg je de retail versie met korting omdat je upgrade vanuit een windows xp versie (moet je dus wel al een official xp editie hebben die je upgrade naar Vista).

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke op die fiets, ik snap hem :) En dan maakt het niet uit dat ik een OEM versie van XP Pro heb nu ? Legaal of course.

Want ik heb begrepen dat het beter is als je gewoon je schijf formateert en de nieuwe Windows installeert, dan dat je de oude versie overschrijft zegmaar ? En dat kan met zowel retail als upgrade ?

13. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Same here, maar daar kan ik je nog geen antwoord op geven want daar heb ik wel al onderzoek naar gedaan. Maar daar heb ik geen sluitend antwoord op kunnen vinden. Maar ik mag aannemen dat het richting de retail release (januari 2007) wel duidelijk zal worden.

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke top, bedankt voor de info ! Dan wachten we het nog ff af :)

En anders ga ik gewoon voor full-price retail, boeit me ookal niet. De geschatte prijs op die site van Micrsoft is 400 dollar (zal hier wel 400 euro worden dan), dus das nog altijd 200 euro goedkoper dan ik dacht. Kan ik misschien in februari al upgraden naar Vista Ultimate.

15. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens de retail boxen hebben een vorm die echt heel veel lijkt op een console waar nogal wat forum bezoekers hier op gamen. ;)
    Die vorm is trouwens erg hip de laatste tijd, Western digital gebruikt een vergelijkbare vorm voor hun externe harde schijven.

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe de gelijkenis is idd opvallend. Kan geen toeval zijn :+ Ziet er wel strak uit :)

17. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik ga dus een videokaart volgende maand/januari halen want dan heb ik al m'n geld bij elkaar, maar kan ik dan beter voor die x1900xt of een 8800gts als de prijs gedropped is ( mits dit niet te lang duurt ). Of zijn er nog andere releases waar ik beter op kan wachten?

Mijn budget: Ongeveer 250 euro.
    De rest van mijn Systeem: Core 2 Duo E6400 @ 2,6Ghz, 2 Gig ram, 430watt Antecje ( moet genoeg zijn ).

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    X1950 XTX ? Geen idee wat ie kost trouwens....

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als de 8800 GTS tegen dan al €250 kost dan zeker die pakken. Maar dat betwijfel ik, want in Q1 2007 (waarschijnlijk eind februari) worden den mid-range kaarten gelanceerd (8600) die normaal gezien ook DX10 moeten gaan ondersteunen. Dus misschien wachten tot dan :)?

20. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Wegens een dure december maand heb ik besloten nog even te wachten met een nieuw systeem aan te schaffen en m'n huidige systeempje te upgraden.. Op dit moment heb ik een AMD Athlon 2400+ een cheapass moederbord, 512MB werkgeheugen en een ati Radeon 92508) :+ Hier wil ik komende week aan toevoegen/vervangen 1GB werkgeheugen, een geluidskaart met s/pdif en een (AGP)videokaart. Voor dit alles heb ik ongeveer 250 euro liggen.. liefst minder natuurlijk;)
    Geheugen spreek voor zich dat wordt gewoon de goedkoopste:9 namelijk: Deze
    Geluidskaart wordt een goedkoop kaartje bij de mediamarkt (weet het merk ff niet) maar die is wel van redelijke kwaliteit. Die is ongeveer een eurotje of 40.
    Bij de videokaart zit ik nog een beetje te twijfelen tussen de:
    7600GS en de 6800 Xtreme. Ik neig zelf heel erg naar de laatste, lijkt me echt een monsterkaart(voor mijn systeem dan:9 ) ik neem aan dat m'n processor dan de bottleneck zal zijn maar die ga ik niet vervangen (Socket 462, waar kan ik die nog vinden8) ) of zou ik misschien beter een goedkopere kaart kunnen nemen zodat de specs ongeveer een beetje gelijk zijn? (Niet dat ik dan een videokaart heb waar ik maar 10% van de mogelijkheden uithaal) Zoja welke dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina