Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tja daarom is een A8n na mijn mening de beste optie.Op lange termijn zal der niks meer worden ontwikkeld op de mobos.Amd ontwikkelt aleen nog maar voor s939 .Verder is het met sli "goedkoop" om te upgrade.Tegen die tijd dat jij nog een upgrade wil is die 6600gt een stuk goedkoper geworden .En dan zet je hem gewoon op sli en voila.

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Processoren Athlon 64 2800+ 800 FSB Boxed Athlon 64 - 512 KB cache socket 754 € 121,99
    Moederborden ASUS K8N-E Deluxe, Skt 754 € 102,99
    PC Geheugen Kingston 512 MB DDR - PC400 € 68,49
    Harde schijven 120 GB Serial ATA interface - Maxtor 7200 rpm DiamondMax 9 € 75,20
    Videokaarten Peak Ati Radeon 9600 PRO - 256MB DDR, AGP8X directx9 € 99,99
    CD en DVD Spelers ASUS DVD-ROM 16X48X Retail Black € 22,99
    Opslag-media FloppyDrive 1,44 - Black € 6,25
    Behuizingen ATX A-Open ATX H600 Black € 82,45
    Speakers U.S. Blaster 2.1 MM800 - subwoofer + 2 speakers 100 watt pmp € 20,00
    Keyboards & Desktop combinaties Logitech internet PRO keyboard + polssteun zwart € 12,00
    Muizen Logitech optical scrollmouse Black € 11,00
    Assemblage Assemblage kosten € 35,00

Totaalbedrag: € 658,35
    Inclusief BTW, exclusief verzendkosten

www.cool-prices.nl

dit systeem kan je na een half jaar ofzo alsnog upgraden naar een socket 939. Dan zijn die onderdelen ook goedkoper geworden dus.

3. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tja dan vernieu je vrijwel heel je systeem het zou niet mijn keuze zijn maar het is id mogelijk

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    videokaart, processor, mobo. tegen de tijd dat hij het dan gaan upgraden dan is het allemaal weer wat goedkoper. en ook komt die bundel van gigabyte uit met dat moederbord en die 6600 GT videokaart met 2 gpu's. dan nog processor en je hebt weer een goeie pc.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het lijkt mij zonde van het geld om nu een pc bij elkaar te zoeken van zo`n 500 á 700 euro, om vervolgens binnen een aantal maanden de helft te kunnen vervangen omdat je iets wilt gaan upgraden.

Spaar dan door en koop in één keer iets waar je wat aan hebt voor de langere termijn, zonder dat je voor één onderdeel wéér een nieuwe pc kan gaan kopen.

Laatst bewerkt: 4 jan 2005
  6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mu thoughts exactly

7. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    mijn idee:

Zoek de volgende onderdelen op verschillende sites waar ze het goedkoopst zijn en koop ze los:

Asus a8n sli (non-deluxe) (=s939)
    Amd A64 3000+ (s939)
    80-120 GB HDD
    512 MB geheugen (pc3200)
    6600 GT 128 MB, PCI-E
    DVD/CD brander naar keuze
    behuizing naar keuze (maar met voeding anders moet je die ook nog los kopen, 350 watt is genoeg)

sites:
    http://www.informatique.nl
    http://www.cool-prices.nl
    http://www.alternate.nl
    http://www.micro-mail.nl
    http://www.sallandautomatisering.nl
    http://www.tweakers.net/pricewatch (<-- belangrijkste!!)

dit is inderdaad ook zeker iets om rekening mee te houden...
    maar hier in groningen heb je al een stuk of 4 shops die losse onderdelen verkopen en wel het nieuwste vrij snel hebben... dus ik neem aan dat er bij jou in de buurt ook wel wat zit...

Laatst bewerkt: 4 jan 2005
  8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tja dat zei ik ook al.Maar zeker de mobos schelen weinig.en soms is het makkelijk om 2 parts bij dezelfde te bestellen wegens verzend kosten ed.

9. AMD

AMD Guest

Hij zegt het _O_ Dit is zeker de beste setup qua prijs/kwaliteit verhouding. Het moederbord zal niet snel verouderen, en dat is maar goed ook, want het vormt de basis van elke computer. Je kunt de processor tevens later makkelijk upgraden. Het moederbord draait op Socket939, welke alle mogelijke vormen van 3000+ 64> ondersteunt :)

Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2005
  10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    nu mijn nieuwe pc pas over 3 weken komt heb ik weer wat geld te besteden. nu wil ik een surround set gaan kopen die zowel op de pc als de xbox kan.. ik zat te denken aan de logitech x-530. Wie heeft er ervaring met dit setje en is het z'n geld waard.

hier een plaatje van de x-530 en de specs.

Totaal RMS-vermogen: 70 watt RMS
    Satellieten: 45 watt RMS (vóór 2 x 7,4 watt; midden 15,5 watt; achter 2 x 7,4 watt)
    Subwoofer: 25 watt RMS
    Totaal piekvermogen: 140 watt
    Signaal-ruisverhouding: >96 dB

11. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, goed geluid (zelf gehoord) en voor die prijs (70 euro imo) een goede koop:)

12. AMD

AMD Guest

De 2.1 serie van deze set had nogal wat problemen met de subwoofer. Weet echter niet of het hier ook het geval is. Neem aan dat het mankementje er inmiddels al is uitgehaald:)

13. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    weet niet wat het mankementje was, maar ik heb iig nergens last van.

14. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan een processor de bottleneck worden voor een high-end videokaart? Bijvoorbeeld als je een x850 xt pe op een amd 64 3500+ plaatst. Is die processor niet te langzaam om het uiterste uit die kaart te halen?

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    nope zeker niet de prosecor die jij noemt.Al is het wel zo dat een slome proc wel bottleneckt (volgens pczone)

16. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is mooi want ik las dit:

http://www.tweakers.net/nieuws/35249

Wel raar want de FX-55 is de snelste cpu die er is. Maar goed, het is een oud bericht, maar ik vind het wel raar.

Laatst bewerkt: 5 jan 2005
  17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Er is momenteel geen enkele processor die goed genoeg is om de huidige high-end kaarten bij te houden. Op een lagere resolutie dan 1280*xxxx. en zonder AA of AF ingeschakeld vormt de CPU een bottleneck. Ga je op bv. 1600*1280 spelen (met AA en AF) dan is de bottleneck zo goed als weg, maar is nog steeds aanwezig.

Is er ook momenteel geen enkele game die echt het uiterste vraagt van die grafische kaarten.

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    klopt.Maar deze discussie is er wel al is eerder geweest.En daar kwam toen iets anders uit ....

19. tecmo

tecmo user

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil deze pc geheugen kopen.....Corsair 1024MB DDR 400 2X64MX64
    maar past dit bij mijn moederbord asus a8n-sli del nforce4 U 939 en mijn processor athlon 64 3500+ 1600 fsb boxed athlon 64 512kb socket 939????

20. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    tis DDR 400 geheugen dus lijkt mij van wel....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina