Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste 1600 dpi kan volgens mij een normale usb poort niet aan moet je hem overclocken, had ik iets van gelezen op tweakers, heb zelf een Logitech mx510 wat perfect werkt, voor pc muis/skates handschoenen matten etc, kijk ff op www.steelpad.nl

2. Clitoris

Clitoris Guest

Je kunt beter Corsair geheugen nemen. En dan voor optimale prestatie, 2 reepjes van 256 mb :)

3. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Kingston is ook goed geheugen hoor :)

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Kingston is idd ook goed (maar Corsair is misschien iets beter :p). Alleen de Kingston module die hij neemt heeft precies een nogal hoge latency. Dat is iets waar een AMD 64 helemaal niet dol op is.

Ik zou 1x512MB nemen, zeker als ie zelf zegt dat ie later nog 512MB gaat bij steken.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou ook inderdaad voor geheugen gaan met snellere latencies.

Kingston 512MB PC3200 CAS 3 kost zo`n 75,- euro (Value RAM)
    Kingston 512MB PC3200 CAS 2,5 kost zo`n 90,- euro (Value RAM)
    Kingston 512MB PC3200 CAS 2 kost zo`n 100,- euro (HyperX)

Het zou eigenlijk zonde zijn om voor dat prijsverschil CAS 3 geheugen te kopen :).

Snel geheugen lust wel wat stroom, dus ik zou ook niet besparen op een goede voeding. De Tagan 480W die al werd genoemd is echt een toppertje ;)

Laatst bewerkt: 7 jan 2005
  6. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    ehm.. er is mij ooit uitgelegd dat als je veel gamed dat je dan beter cas3 kan nemen en als je veel met 3d/video programma's programma's bezig bent dat je dan beter voor cas2 kan gaan. als je het allebei doet dan is 2,5 een goede keuze.

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    sorry verkeerde topic gepost :eek:

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Als je veel gamed, wil je afhankelijk van je budget graag de beste prestaties. De CAS latency zegt alleen maar hoeveel kloktikken er nodig zijn om iets naar het geheugen, uit het geheugen te schrijven of in het geheugen te verversen. En men wilt juist dat dit zo kort mogelijk is, dus een lagere latency. Dus waarom bij iets veeleisends als games, voor de langzaamste latencies kiezen? Bij videobewerking etc... voor de snelste kiezen, en bij gebruik van beiden er tussen in gaan zitten? Dit vuistregeltje vind ik dus eigenlijk een beetje vaag?

9. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Dus welke CAS moet ik nou nemen?:+ En Corsair is wel gelijk ietsje duurder?

What about deze:

Kingston HyperX DIMM 512Mb DDR PC3200 400Mhz

En ik wil niet boven de 100 stijgen. En over m'n videokaart, kan ik nu beter een 6800LE nemen en OC'en of een 6600GT nemen en later nog 1 in SLI-mode. Want als ik nu zie hoe de SLI-opstellingen presteren vind ik dat wel tegenvallen.

10. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    Ok.. geen id waar ik dat gelezen had.. maargoed weet wel dat het verschil tussen cas2 en 3 niet zo groot is. In games is dat iig maar een paar fps.

11. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    sorry, moet het echt kwijt.
    WAT HEBBEN SOMMIGE MENSEN HIER SUPERVEEL VERSTAND VAN COMPUTERS:|:|:|
    O.A. The Answer, en Arjan 84:|:)

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    over CAS: hoe lager hoe beter dus CAS 2 is een goede optie
    over videokaart: zeker als je later nog een 6600GT koopt voor SLI moet je de 6600 GT kopen, volgens mij is dat softmodden van de 6800 LE uitgeschakeld en een 6800 LE kan niet in SLI (of ben ik nou een naab :eek:)
    dus zeker met een SLI moederboard en SLI plannen voor de 6600 GT gaan ;)

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Bij Informatique heb je voor 99 euro van Kingston HyperX geheugen van CAS2. Voor 107 euro heb je van Corsair de XMS 3200 Xtreme 512MB versie met een latency van CAS2. Controleer wel goed of je moederbord het geheugen ondersteund op de snelste timings, want dat verschilt nog weleens per fabrikant/model. Kingston en Corsair PC3200 CAS2 ontlopen elkaar niet zo heel veel kwa prestaties.

Je kan beter een 6600GT nemen, en deze ooit uitbreiden naar een SLI opstelling. Standaard is de 6600GT in de meeste gevallen een stuk sneller als de 6800LE, en soms ook iets sneller als de 6800. En een 6600GT in SLI is zowieso sneller als beiden.

14. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Oke, duidelijk. Ik edit me post wel later om jullie te laten zien welke pc ik uiteindelijk bestel. Dan graag jullie commentaar! :D

Edit: Hier is ie! :) Heb 'm nog niet besteld maar ga 'm bestellen bij pcmegastore.nl

AOPEN Miditower ATX H600B Zw/Zi
    ASUS A8N-SLI
    AMD Box Athlon 64 3000+ Box (S939)
    Corsair 512MB DDR400 64MX64 Value Select PC400 Cas 2.5
    MAXTOR 160.0Gb 7200RPM 6Y160P0 (8MB CACHE)
    NEC ND-3520 16 Speed + Dual Layer Zwart Bulk
    Gigabyte Geforce 6600 GT 128MB PCI-E
    NEC Floppy Drive Zwart
    (+assemblagekosten;))

Er komt trouwens een 10% snellere versie op de markt van Asus maar om SLI te kunnen gebruiken moeten de kaarten identiek aan ekaar zijn. Maar kan ik de gewone 6600GT dan koppelen aan de dan 10% snellere 6600GT?

Totaal: €884,60

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er goed uit, alleen zou ik toch voor CAS 2 geheugen gaan (die Kingston HyperX was toch CAS 2, niet?).

Ik denk dat je die 6600 GT en die 6600 GT die 10% sneller is, niet zal kunnen koppelen (mss wel, maar dan met problemen). De kans dat die kaart ook werkelijk 10% sneller is, is klein (tenzij het er 1 is met een 256-bit bus en/of 256MB). Vanwaar heb je die info?

Ik heb het al gevonden. Ik denk dat die Asus gewoon een geoc'ed 6600 GT is, voor de rest is er niks speciaal aan.

16. Clitoris

Clitoris Guest

Ik heb alles bij EMPC.NL besteld. Kijk anders of je daar in totaal goedkoper uit bent. De service is daar erg goed, vandaar dat ik er alles heb besteld:)

Edit: Je kunt beter een 256 COMBO nemen. Bij empc.nl kost zon combo 82 euro. PS, wat bedoelde je met een 10% snellere asus?

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2005
  17. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Zag het eerst op tweakers.net staan. Daarna kijken bij pricewatch en toen kwam ik bij www.4launch.nl terecht. Daar stond dit:

Graphics Engine: GeForce 6600GT
    Video Memory: 128MB DDR3
    Top Edition
    Engine Clock: 550MHz
    Memory Clock: 1.1GHz(550MHz DDR3.)
    RAMDAC: 400MHz
    Bus Standard: PCI-Express
    Memory Interface: 128-bit
    Max Resolution: 2048x1536
    VGA Output: Standard 15-pin D-sub
    TV Output: S-Video and Composite
    DVI Output: DVI-I
    Top edition equipped the Fastest -1.6DDR3
    Top edition is over 10% faster than Geforce 6600GT
    ASUS GameFace Live
    ASUS Video Security Online
    ASUS OnScreenDisplay

En ter bevestiging ging ik kijken op Asus' site zelf daar stond dit klein benchmarkje:
    [​IMG].
    Hier de hele pagina erover op Asus.nl

Mja, kan ik dan net zo goed zelf OC'en.

En ik neem geen 2x256 omdat ik later nog een reep van 512 mb er bij haal. Nu is fftjes het geld op. 8)

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Yep, dat is een gewone geoc'de 6600 GT. Het enigste wat er anders is als aan de gewone 6600 GT, is het geheugen. De gewone gebruikt 2.0ns en die Asus (en ook nog van andere merken, bv. de XFX 6600GT Extreme Gamer Edition) gebruikt 1.6ns geheugen. Het voordeel van 1.6ns geheugen is dat het hogere snelheden haalt (zeer handig als je echt wil gaan oc'en).

19. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Weet je een winkel/internetwinkel waar ze die Extreme Gamer Edition verkopen?

Edit: Nvm, heb 'm al gevonden! O-)

20. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een klein probleempje met men pc...

spellen crashen namelijk de hele tijd en zo erg dat ik de pc uit en weer aan moet zetten... ik kan dus verder helemaal niets...

nou denk ik dat het komt omdat er 1 of ander geheugen buffer niet hoog genoeg is ingesteld... die melding kreeg ik namelijk bij een spel, het minimum zou 140 MB zijn en mijnes zou daar onder liggen... nou stond er ook dat je dit kon verhogen in je bios

nou heb ik daar niet zo heel veel verstand van dus hoopte ik dat jullie me konden helpen :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina