Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nee :'-(, ik heb hem nog steeds in bestelling staan, maar is gewoon niet meer leverbaar :mad: Hoop dat het met de x850 wat beter geregeld gaat worden :)

Maar goed, zo erg vind ik het ook weer niet, nu wacht ik lekker de volgende generatie af :9

Laatst bewerkt: 8 jan 2005
  2. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik het redden met een Zalman ZM400B-APS 400 Watt, als ik die aansluit op een:
    - Sapphire X850 XT PE
    - AMD 64 3500+
    - MSI K8N Neo 4 Platinum
    - een S-ATA harde schijf 300 gb/250 gb.
    - 1024 DDR- SDRAM.

Zal dat lukken of moet ik een andere voeding nemen. Ik keek eerst bij ECC-computers, maar daar hebben ze weinig voedingen. Het voordeel van deze is dat hij extra stil is, anders moet ik een AOpen Server voeding á 550 Watt nemen(met een lekkere geluidsproductie). :{

3. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De Zalman is inderdaad stil, en als ik op hun website zo de specs eens bekijk is ie krachtig genoeg :).

Edit//

Specs:
    +12V = 18A
    +5V = 40A
    +3,3V = 28A

4. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even naar de stroomverbuik gekeken van de verschillende viderkaarten, en ik begin nu een beetje te twijfelen.

De X850 XT PE is echt een stroommonster. Ik weet niet wat de andere componenten vragen, maar 289 is best veel :{. Opsarten dan he.
    Nou weet ik wel het verhaal van A/B- merk voedingen. Dus er zit wel degelijk verschil tussen een 400 Watt A merk en een 400 Watt B merk voeding?
    Ik dacht eerst aan een Tagan, maar die heeft soms een incompitabiliteit met de mobo's.
    Is het niet stabieler om een sterkere voeding te nemen, want voor bijvoorbeeld 6600 SLI raad men een 480 Watt aan.

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De 289W is bij volledige belasting, dus o.a. bij het spelen van games.

Er zit duidelijk verschil tussen A en B merk voeding. Het beste voorbeeld vind ik nog steeds Q-Tec voedingen. Hun 550W model is op alle gebieden slechter als een 350W voeding van Enermax, Tagan, Antec, Zalman etc...

Ik heb inmiddels een nieuwe voeding, maar voorheen had ik een 300W voeding die in m`n Sony PC zat, en die trok met gemak een 6800 GT en ook een X800 XT PE.

Natuurlijk als je twee 6600 GT`s in SLI hebt, verdubbelt ook de energie opname. Dus een 480W is niet noodzakelijk om het goed en stabiel te laten werken, echter met een 480W of betere voeding zit je gewoon goed. Ze houden natuurlijk rekening met eventueel overklokken e.d.

6. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oké dan. Even mijn nieuwe systeem dan doornemen.

AMD Athlon 64 3500+ 3500+ 64bit Skt 939, Retail
    MSI K8N NEO4 Plat 54G, Nforce4 DDR400,SATA,2xGlan,PCI-X,939
    Sapphire ATI X850XT Plat PCI-X VIVO,2xDVI, 256mb, Ret
    LG DVD 16x52 Retail Including software
    Sony DVD Bur Dual layer,16X+/- Retail,DRU710A,8.5GB,2.4X DL
    Maxtor 300Gb 7200rpm 16mb,SATA Diamond Max 10
    2x Corsair 512MB DDR333 64MX64 Value Select, PC333, Cas 2.5
    Coolermaster Stacker Big Tower,ATX/BTX,Silver
    Zalman ZM400B-APS 400 Watt
    MS Windows XP Home NL OEM

En dit bij ECC computers, omdat zij al de X850 XT PE leveren :9

- Moet ik een andere harde schijf nemen, of een ander merk?

- Welk geheugen raden jullie mij aan. Ik zit wel te kijken naar Cas 2.5.

- Zijn dat goede DVD speler/brander?

- Past alles in die behuizing of kan ik beter een andere nemen?

Ben ik iets vergeten? Case-fans ofzo iets?

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tjah pro xp.En case fans is mischien wel handig.dit bakje is op zijn zachtsgezegt sterk

8. Clitoris

Clitoris Guest

Waarom een MSI moederbord? Die is nog lang niet uit, en is even goed als de ASUS A8N-SLI. Misschien is de ASUS wel beter. Denk aan precision tweaker & NOS functies :9

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je kan beter een NEC ND3520 nemen, deze brand schijfjes met 4x op Dual Layer, terwijl de Sony dat op 2.4x doet. Deze brander kost zo tussen de 65 en 75 euro.

Je geheugen werkt op 333MHz, terwijl je processor op 400MHz werkt. Deze combinatie zal de prestaties aanzienlijk benadelen. Ga dus voor PC3200 c.q. 400MHz geheugen. CAS 2,5 is niets mis mee, al is CAS 2 wat sneller (niet wereldschokkend hoor) maar meteen weer wat duurder. Als je het geld ervoor over hebt, en de beste prestaties wilt, zou ik voor CAS 2 gaan. Zo niet, dan is CAS 2,5 prima.

Vaak worden bij behuizingen géén case fans meegeleverd. Informeer dus welk type case fans er in de behuizing passen, en neem deze erbij.

Verder ziet het er top uit naar mijn mening :9

10. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarin is XP pro beter dan Home? Scheelt me toch weer wat euro'tjes. Is Pro sneller in games?

Omdat ik een ATi kaart neem, en ik toch geen SLI wil. Sli is te duur, en 2x 6600 GT spreekt mij niet aan. MSI schijnt wel nog eind deze maand uit te komen.

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nee hoor, beiden draaien op dezelfde kernel. Met professional heb je wat meer instellingen voor netwerkmogelijkheden en systeembeheer.

12. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Maar is die Tagan wel compatibel met mn Asus mobo dan? Waar kan ik dat zien?

13. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Coolermaster Stacker Big Tower,ATX/BTX,Silver staan inderdaad:
    Aantal te plaatsen casefans 4x 120 mm, 4x 80 mm.

Kan ik dan gewoon 4x Coolermaster Case Fan 80x80 mm SAF-B82/83 nemen?

Het is toch ook zo, hoe meer case-fans hoe beter geventileerd?
    Ik kan ook een andere behuizing nemen:
    Coolermaster Wavemaster Alluminium Casing:
    .
    Aantal 5,25" bays (extern) 4 x
    Aantal 3,5" bays (extern) 1 x
    Aantal 3,5" bays (intern) 4 x
    Audio Ja, Firewire Ja, USB Ja
    Voeding Geen voeding
    Kleur Zilver, Form factor ATX
    Aantal te plaatsen casefans 3x 80 mm

Die is iets goedkoper, maar heeft weer minder 5.25 bays. Scheelt ietsje in de prijs. Ik kan ook een AOpen behuizing nemen, maar die zien er naar mijn mening niet mooi uit, en hebben vaak een onboard voeding aan boord van 350 Watt. Nou heb ik niet veel gehoord over AOpern voedingen, maar ik neem liever dan een stille zalman.

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat hoeft niet per definitie. Een 120mm fan verplaatst vaak meer lucht op een lager toerental als een 80mm fan. Dus in principe zouden twee 120mm fans een systeem beter kunnen koelen als vier 80mm fans. Probeer dus voor 120mm fans te gaan. Let wel op de aansluiting van de case fans. De ene fabrikant heeft een connector die je op de voeding aansluit, terwijl de andere een connector heeft die je op je moederbord moet aansluiten. Ga voor de eerste methode :).

15. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Hmz, en hoe zie je dat? Als het een S-ATA aansluiting is dan weet je dus of je het op een voeding moet aansluiten.. Of niet?

(P.s. Ben ak..8))

16. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oké dan. Even over het geheugen dan.

Is dit dan beter:

Corsair 512MB DDR400, LED XMS, DDR400, Extra LL, 3200Pro (2x)

Dat is wel een stuk duurder, en over de Cas latency heb ik niet kunnen vinden.

Of ik kan ook dit nemen

TWINMOS DDR 512MB/PC400-3200 CAS2.5 32*8 MEMORY MODULE .: (2x)

Da's weer een stuk goedkoper maar is dit ook minder goed ? Ik zie wel dat er staat PC400...

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt het over case fans of hardeschijven? :D

Neem geen Twinmos geheugen, dit geheugen staat erom bekend dat het problemen geeft i.c.m. een Athlon 64. Het geheugen van Corsair dat je hier noemt heeft een CAS latency van 2.

18. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Over de casefans. ;)

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Rechts zie je de molex aansluiting (rechtstreeks op voeding).
    Links zie je een 3pin aansluiting (op het moederbord).

Dus aangezien er vaak slechts 2 vrije 3pin aansluitingen op het moederbord zitten, kan je beter voor de andere gaan. Op de foto zie je een 3pin naar molex converter, deze kan je gewoon los kopen. Maar goed, beter meteen een molex aansluiting :)

20. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    En sluit je die molex dan op de voeding aan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina