1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik krijg a.s. zaterdag mijn pc met het asus a8n sli deluxe moederbord, en ik heb het logitech x-530 speakersetje besteld, maar nu vraag ik mij af of het onboard geluid van dit moederbord er wel een beetje goed uitkomt, of is het echt klote en moet ik een aparte geluidskaart kopen?

2. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd , dat blauwe dattis idd een beetje misleidend :p mijn excuses _O_

3. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het is niet optimaal geluid. Het is meer een ondersteuning voor 5 boxen + de subwoofer dan. Als je echt optimaal geluid wil dan moet je een Creative Soundblaster Audigy ZS kopen. (Zo uit m'n hoofd.) Deze wordt verkocht voor ca. 80 euro maar dan komt ook echt het allerbeste geluid uit je speakers. Je hebt ze ook goedkoper, maar dan kan je net zo goed bij het Onboard blijven.

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    daar zat ik ook al aan te denken, maar er komt wel gewoon zuiver geluid uit, niet dat het op een gegeven moment kraakt.

5. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Ja in principe wel. Maar niet het meest optimale wat je wel uit die speakers kan halen. Heb zelf ook het moederbord. Kan ermee door, maar voor mezelf heb ik die nieuwe geluidskaart gekocht. Kijk het eerst maar ff aan, dan kan je altijd nog een nieuwe geluidskaart kopen. Toch?

6. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje geleden was ik even aan het kijken naar een nieuwe pc. Ik had ff wat specs gepost, maar volgens mij is dit beter dan de vorige, hier komen ze:

Mobo: MSI K8N Neo4 Platinum 54G
    cpu: AMD Athlon 64 3500+, Socket 939, Boxed
    geheugen: Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB) Cas. 2.5/ Latency: 2,5-3-3
    vga: Sapphire Radeon X850 XT Platinum Edition 256 MB, DDR3
    cpu koeler: Zalman CNPS7000B-AlCu
    hd: Maxtor DiamondMax Plus 10 300 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150
    DVD speler: Asus DVD-E616P1 16x, 48x, Zwart, Retail
    DVD brander: NEC ND-3500A 16 x, 4 x, 16 x, Zwart, OEM
    Voeding: Antec NeoPower 480 480 Watt
    Behuizing: Thermaltake VA3000SWA Tsunami + Window Geen, Zilver Aluminium

- Heb ik nu goede geheugen? Het is Cas 2.5 maar volgens mij is het verschil tussen 2.5 en 2 niet zo groot??

- Past alles in deze kast, want ik heb de Cooler Master laten vallen voor deze mooie Tsunami. Maar hij is wel kleiner, dus ik weet het niet zeker.

- Over voeding: ik kan diverse voedingen kiezen, maar volgens mij is deze Antec wel oké ? Ik kan ook bijvoorbeeld voor een Tagan 480 Watt gaan, maa ik heb niet zo veel ervaring met Tagan dus....

- Ik heb een Zalman CPU koeler genomen, en geen Boxed. Is dat beter of niet ? Hij maakt wel volgens mij meer herrie.. maar hij koelt beter?

- Over Case-fans: Er wordt bij die Tsunami één Case fan geleverd van 120mm. Ik kan er een paar bij zetten... is dat nodig of heb ik aan één wel genoeg?

Edit: Ik zou nog eventueel kunnen bezuinigen door de Zalman er uit te halen en gewoon de boxed te gebruiken, en door Win XP prof te wisselen voor Home.

Laatst bewerkt: 10 jan 2005
  7. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Goede samenstelling. Dat zeker. En maak je geen zorgen over het geheugen. Dat is zeker goed genoeg want inderdaad, er zit niet zoveel verschil in, misschien een paar fps. Alles past in die prachtige kast. Ik kan het weten, want ik heb 'm zelf ook. :) De Antec is oke. (Naar mijn verluiden, anders moet je Arjan even raadplegen!)

En als ik jou was zou ik gewoon home nemen. veel verschil zit er niet tussen, alleen uitgebreidere mogelijkheden voor eigen server etc.
    Opzich is de CPU-koeler niet nodig, behalve als je toch van plan bent om nog een beetje te gaan overclocken. Dan is extra koeling zeker niet overbodig.

En over de casefans: Als het goed is worden ALLE casefans erbij geleverd, dat had ik namelijk wel. Zoniet, dan kan het geen kwaad om toch die 2 casefans erbij te kopen, want een goede koeling van je kast, zeker met deze specs is dat het stabiel gekoeld is. Let wel op de maten. Ik weet uit m'n hoofd dat er achter 2 120mm casefans zitten en aan de zijkant een 92mm. (Kijkt naast me:D)

Edit: Let wel op je budget! Want dit setje kost nogal een bom duiten!

8. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk dat ik Windows XP pro eruit gooi, en Home erin doe, scheelt toch weer 50 euro.
    Volgens mij kan je de 3500+ niet veel overklokken, maar goed, ik denk dat ik de Zalman koeler neem, met het oog op de toekomst. De Zalman wordt ook aangeraden door bijvoorbeeld Tweakers.
    En ja bij de Tsunami staat wel dit:

Aantal te plaatsen casefans: 2 x 120 mm, 1 x 92 mm
    Aantal casefans standaard meegeleverd: 1 x 120 mm
    Voedingkabel: Nee

Dus je hebt wel gelijk over die fans. Helaas wordt er maar ééntje meegeleverd.
    Kan ik dan gewoon nog 2x Papst 4412FGL 120mm nemen?
    En moet ik dan nog één keer 92mm nemen of is dit genoeg? Anders neem ik gewoon nog één keer Papst 8412NGLE 80mm.

O ja, en wat betekent geen voedingskabel? Dus erbij kopen neem ik aan? Welke dan?

Verder, de videokaart moet toch met 2 voedingsconectoren worden aangesloten of niet?

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    is het de gewone 6800 of de 6800 LE??
    A: 6600 GT is ook SLI compatible
    B: 256 hoeft niets te zeggen, een 9600 pro 256 blijft langzamer dan een 6600 GT 128 mb
    C: dat klokken wat asus doet is volgens mij 50 mhz om 100 mhz meer
    dat doe ik nu zelf ook

alleen als het de normale 6800 en het prijsverschil niet zo groot is zou ik die nemen maar ik weet niet jouw budget en als je het er voor over het moet je het doen :cool:

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Voor die grafische kaart heb je geen 2 molex aansluitingen nodig, maar 1 PCI-Express connector die die Antec voeding heeft.

11. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is mooi. Dan zit ik alleen nog met die case-fans. Nou ik zal dan gewoon standaard fans erop zetten. En er gewoon 3 opzetten?
    Nou heb ik nog een vraag over monitoren. Ik heb nog nooit met een 19" Inch scherm gewerkt, wel met 17 inch TFT/CRT.
    Als je dus op 1280X1024(wat de aanbevolen reso is van 19") speelt, wordt het beeld niet een beetje korrelig t.o.v. 17" schermen? En ik heb het dan over CRT schermen.

12. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    kheb net de demo van doom 3 gedownload en DAMN wat ziet dat er strak uit zeg... draait soepel en erg mooi op de hoogste kwaliteit... verbaast me eigenlijk dat men 6600GT dat zo goed trok...

ben nu trouwens half life 2 even aan het downen hopen dat ie die ook zo goed trekt...

en die zag er zelfs nog mooier uit... en liep nog beter...

maar kreeg er wel knallende koppijn van... sjeez, maar goed als je wilt weten hoe het er bij mij uitziet moet je maar even naar de HL2 screenshot threat gaan... daar heb ik een plaatje gepost...
    _0/

Laatst bewerkt: 11 jan 2005
  13. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    als je der koppijn van krijgt.Moet je is kijken hoe de refresh rate van je beeldscherm staat.Je neemt boven de 60 bewust niet meer waar.Maar veel mensen (waaronder ik) krijgen zware koppijn als die refresh rate te laag staat.

14. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Een 80mm casefan heeft niet zoveel zin. Die is namelijk te klein. Koop er nog 1 van 120mm bij en 1tje van 92mm. Dat moet genoeg zijn.

Maar voor mijn 6800, zit er dan ook zo'n PCI-Express kabeltje aan die ik moet aansluiten op mn voeding? Want ik heb een Aopen voeding en ik weet bij god niet hoe ik dat moet doen..? :confused:

Laatst bewerkt: 11 jan 2005
  15. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps. dubbelpost. Sorry.

16. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij Alternate is de A8N SLI Deluxe nu even duur geworden als de non-deluxe versie :9

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    die non deluxe is veelste duur bij alternate.. net als de deluxe versie trouwens... ik heb de A8N SLI deluxe voor 155 euro.. bij alternate kost is 180

18. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waar heb je die gekocht?

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
  20. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden: