Een tijdje geleden was ik even aan het kijken naar een nieuwe pc. Ik had ff wat specs gepost, maar volgens mij is dit beter dan de vorige, hier komen ze:
Mobo: MSI K8N Neo4 Platinum 54G
cpu: AMD Athlon 64 3500+, Socket 939, Boxed
geheugen: Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB) Cas. 2.5/ Latency: 2,5-3-3
vga: Sapphire Radeon X850 XT Platinum Edition 256 MB, DDR3
cpu koeler: Zalman CNPS7000B-AlCu
hd: Maxtor DiamondMax Plus 10 300 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150
DVD speler: Asus DVD-E616P1 16x, 48x, Zwart, Retail
DVD brander: NEC ND-3500A 16 x, 4 x, 16 x, Zwart, OEM
Voeding: Antec NeoPower 480 480 Watt
Behuizing: Thermaltake VA3000SWA Tsunami + Window Geen, Zilver Aluminium
- Heb ik nu goede geheugen? Het is Cas 2.5 maar volgens mij is het verschil tussen 2.5 en 2 niet zo groot??
- Past alles in deze kast, want ik heb de Cooler Master laten vallen voor deze mooie Tsunami. Maar hij is wel kleiner, dus ik weet het niet zeker.
- Over voeding: ik kan diverse voedingen kiezen, maar volgens mij is deze Antec wel oké ? Ik kan ook bijvoorbeeld voor een Tagan 480 Watt gaan, maa ik heb niet zo veel ervaring met Tagan dus....
- Ik heb een Zalman CPU koeler genomen, en geen Boxed. Is dat beter of niet ? Hij maakt wel volgens mij meer herrie.. maar hij koelt beter?
- Over Case-fans: Er wordt bij die Tsunami één Case fan geleverd van 120mm. Ik kan er een paar bij zetten... is dat nodig of heb ik aan één wel genoeg?
Edit: Ik zou nog eventueel kunnen bezuinigen door de Zalman er uit te halen en gewoon de boxed te gebruiken, en door Win XP prof te wisselen voor Home.
Laatst bewerkt: 10 jan 2005