1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb bij mijn videokaart van gigabyte overclock software gekregen, maar als ik mijn videokaart ga overclocken moet ik dan ook nog exra koeling erbij nemen?

2. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    nee.. enige is dat je met betere cooling een stukje verder kan clocken en minder heet word (dus langere levensduur)

3. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De A8N SLI heeft 2 PCI-e 16x sloten hoor ;)

4. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    mijn systeem

SUPERFLOWER SF-461 BLUE-(300WATT POWER-SUPPLY)----€45,00
    Super Flower SF-500T14A---(andere voeding voor de kast)--€95
    AMD 3200+ socket 939------------------------------------€186
    DFI Lanparty Ultra-D---------------------------------------€ 150
    ATI X800----------------------------------------------€+/- 200 euro
    1 gig twinmos geheugen-------------------------------------€130

ziet dit er een beetje goed uit , systeem word rond begin maart besteld.

5. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waar vindt je een x800 voor 200 euro :confused:

/edit: Ik zou niet voor die kast gaan aangezien er maar 1 80mm fan inzit en je er geen 120 mm in kunt plaatsen.

Voor de rest is het volgens mij wel aardig

Laatst bewerkt: 16 jan 2005
  6. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    dattis advies prijs dus dat zal dan ook rond dat zijn denk ik dan.

7. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, als jij zegt dat je ook nog wilt gaan overclocken enz. zuo ik toch voor een betere voeding gaan. Die 300w zit er misschien wel standaard in maar ik zou toch minstens voor een 350w of meer gaan.

8. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    Er staat al een andere voeding 8) 480 watt isdie (Superflower voeding _O_ )

9. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, beetje dom van me. Ben nog niet wakker!O-) Maar weet je zeker dat je geen nVidia met SLI wil?

10. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    nee :9

maar ik hoor dat de X800 beter is als de 6600, en de 6800 vind ik erg duur voor zijn prijs (vergeleken met de X800XL)

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet niet wanneer de ATI X800 uitkomt, maar ik dacht dat deze voor de OEM markt bedoeld was, en niet voor in de winkels. Probeer te vermijden om TwinMos geheugen te gebruiken i.c.m. een Athlon 64. Die twee gaan nagenoeg niet stabiel werken. Kijk voor Dane-Elec, Kingston, Corsair enz...

Verder ziet het er prima uit :cool:.

De X800 zou kwa prestaties tussen de X800 SE en de X800 Pro in zitten.

Edit//

Ik heb een X800 van Gigabyte gevonden: klik. Maar ik kan hem verder nergens vinden in winkels of reviews, dus ik neem aan dat ie nog uit moet komen :cool:

12. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Olé, Arjan is weer in tha house! 8) En idd, Twinmos moet je vervangen voor Kingston, Corsair of Dane-Elec. Twinmos werkt in de meeste gevallen erg slecht met een AMD64.

Mja, als je echt een overclocker bent, kan je ook gaan voor een 6800. Die heb ik ook en heb makkelijk alle pipelines opengegooid met extra vertex shaders. Die is wel 300eurie. En ik verwacht zelf ook dat de X800 ook in die prijsklasse ga zitten.

13. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    6800 LE of de normale? kwis niet datje bij die ook de pipelines kon unlocken :D

Reden voor het twinmos geheugen is dat daar de nieuwe VX chippies in kunnen zitten , die zijn normaal 260 euro , en bij de twinmos 130..
    maar als het echt niet goed kan werken , welk geheugen moetik dan nemen?
    volledige systeem zal watercooled worden, dus word ook lekker OCed.

14. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tot nu toe nog geen PCI-versie van een 6800LE kunnen vinden.(Misschien niet goed gekeken, zal dalijk nog wel even kijken.) Ik heb zelf de normale 6800 van MSI. Daar heb ik zelf alle pipelines bij open gegooid + 2 extra vertex shaders. De kaart loopt als een zonnetje maar heb ik voor de zekerheid nog een andere koeler opgezet om de levensduur toch een beetje te behouden.

VX chippies is wel leuk, maar als het niet samenwerkt met je AMD64, dan heb je er jammer genoeg niet zoveel aan. Als je dan voor een geheugen gaat, neem dan Corsair of Kingston. Corsair is ietsje beter, vanwege iets betere OC-mogelijkheid. Maar als je dan 1gb neemt daarvan van Corsair, neem dan wel TWINX. Dan zijn ze goed op elkaar afgestemd.

Edit// heb even gekeken voor een PCI versie van de 6800LE, maar jammer genoeg zijn die er alleen in AGP versies. Ik zou als ik jou was voor een gewone 6800. Die kan je namelijk echt goed overclocken. Heb 'm nu tussen de 6800GT en 6800Ultra zitten!:D Je hebt 'm van MSI, dat is de goedkoopste, die is namelijk 302,50 minimaal. En je hebt 'm ook van Leadtek en Gainward. Maar die zijn al gauw een klein tikkie duurder.

BTW// Toch nog een opmerking over je gekozen systeem, jij wilt 'm cker ook voor lanparties etc kopen? Want anders zou ik gewoon gaan voor een SLI-moederbord.

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Als je gaat OC`en dan heb je niet veel meer aan CAS latencies, dus dan zou ik voor sneller geheugen gaan met lagere latencies. Dus i.p.v. PC3200 CAS2 voor PC4000 CAS3. De toename in kloksnelheid neemt het effect van de langere latencies toch weg.

Hier kan je geheugen vinden van PC4000/PC4200: Klik!

16. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hey ik heb de 6800 TD in men kast zitten alleen die maakt veel geluid (ik heb er iemand anders ergens in een thread ook al horen zeggen) dus het ligt niet aan de kaart. Wat kan ik eraan doen?

17. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel voor mn geheugen een max in van 200euro igg , ikga geen 270 euro betalen , dat vind ik teveel..
    welke is dan het beste (1 gig ram)

18. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Andere universele koeler nemen. Zoals deze:

Dan moet je gewoon 2 van hetzelfde type geheugenmodules nemen. Dan zit je ong. tegen de 200eurie grens aan.

19. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    DDR DRAM PC4xxx / 512MB x 2 (1GB) PC4000 DDR, CL3 (Corsair TWINX1024-4000)

222 euro

ditte wat?

20. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    mischien een noob vraag maar moet je die koeler die er opzit er dan afhalen ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina