1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hier kan je driver updates vinden voor chipset/lan/geluid etc...: klik!. Heb je bij de eigenschappen van de geluidskaart aangegeven dat je er 5.1 speakers op aan hebt gesloten? Staat er toevallig een geluidspreset aan (zoals; pop, rock enz...)?

@Mchief,

Ik gebruik bijna altijd de officiele van nVidia. Mocht je daar niet tevreden mee zijn, of geven deze problemen bij bepaalden games, kan je de nVidia beta drivers proberen. We je nog verder graven in de wereld van beta drivers? Neem dan een kijkje op Guru3D. Voor ervaringen en nieuwtjes rond deze nieuwe drivers kan je kijken op het forum van Guru3D & het forum van nV News :).

3. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Welke van de drivers; die 64bit of die normale van 24 mb?

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Voor geluid moet je de Realtek AC"97 drivers hebben: deze.

5. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Nu ik de goede Videokaart heb uitgezocht (Geforce 6800) kom ik weer bij een probleem, Ik zoek een geheugen module van 512 mb maar nu weet ik niet welk merk ik moet nemen :'-( Heb het merk genaamd ''Kingston'' gevonden dat is een duurdere maar zijn mensen zeer tevreden over (jullie ook?) en het merk ''Corsair'' waarvan ik niet veel weet.
    Hebben jullie enige ervaring met deze geheugen modules of raden jullie een ander aan?

Met voorbaat dank,
    Tim

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het verschil tussen Corsair en Kingston is niet zo heel groot, soms nog geen 1fps. Het schijnt dat Corsair geheugen wat hoger overklokt t.o.v. Kingston geheugen. Ik heb zelf een tijdje van Corsair zo`n twinx setje gebruikt, maar dat werkte niet goed met m`n moederbord. Heb toen van Kingston HyperX genomen en werkt tot nu toe vlekkenloos. Maar dat verschilt natuurlijk per systeem, aangezien geen een pc identiek is. Aan beiden zal je iig een goede koop doen. Wilde jij trouwens ook een Asus A8N SLI moederbord gaan kopen?

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ga voor een Kingston of Corsair, met geen van beiden zit je slecht.

8. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Ja ben van plan een Asus A8n SLI moederbord te gaan kopen, Vraag me alleen nog af of ik nu de normale versie of de DELuxe versie moet nemen :confused:

Maar bedankt voor jullie hulp Arjan en The answer, Het wordt een Kingston *)

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Geen dank :)

Verschil tussen de "gewone" en de deluxe:

- Deluxe heeft 2x een Gigabit LAN aansluiting
    - Deluxe heeft Dual RAID (je kan dus meer S-ATA schijven in RAID aansluiten)
    - Deluxe heeft 2x Firewire, de gewone géén
    - Deluxe heeft meer accessoires

Je moet even kijken of je het de meerprijs waard vindt :)

10. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, er zit ongeveer zo'n 20 a 30 euro prijsverschil tussen de beide. Heb nu zelf twee pc's thuis staan, een met de SLI Deluxe, (van mijzelf) en een met een non-deluxe. (van mijn broer.) Nou heb ik op allebei de pc's natuurlijk games gespeeld etc. maar ik merkte er erg weinig verschil in. Dus je moet voor jezelf bepalen of je de iets betere, meer toegevoegde hardware wil of dat je zegt, ik bespaar het geld en koop een non-deluxe.

Denk hierbij wel na dat je dan ook gelijk een nieuwe processor moet kopen. Dit is geen ramp, want je krijgt er veel voor terug. Als je dan voor het moederbord gaat, neem dan een AMD64 3000+ S939 erbij. Dit loopt als een trein, plus dat je goed verzekerd ben voor de toekomst. Let wel op: Als je nu een geheugen module koopt van Kingston voor de pc die je nu heb, zou je toch eerst is moeten nadenken of je überhaupt het SLI moderbord neemt. Want anders kan je namelijk alles in 1 bundel kopen. Kijk goed of de geheugenmodule naar jouw keuze wel in dat toekomstige SLI moederbord past, of in jouw huidige.

11. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Het mooie is dat ik nog geen processor en/of moederbord heb dus kan alles mooi op elkaar afstellen *)
    Mijn keuze is nu gevallen op de Socket 939 AMD64 3500+ en daarom zit ik nog een beetje te beslissen of ik nu een DeLuxe of een normale zou nemen.
    Maar na het stukje van Jou (Unleash) en dat van Arjan gelezen te hebben zie ik niet echt het nut ervan in om een DeLuxe te kopen, Dus ik denk dat ik de gewone koop.

En oh ja nog ff @ Unleash: Wat bedoel je precies met:
    Wat bedoel je met die ''Bundel'' ?

Edit: Nog eventjes dit, Ik koop eerst het moederbord+ processor+ geheugen en pas bij mijn volgende maand salaris de videokaart en nu vroeg ik me af of ik mijn huidige Geforce 2 Pro 64 mb nu tijdelijk op het moederbord aan kan sluiten? want ik heb iets gehoord van AGP en PCI (iets dat ik ook aantref bij informatie van het moederbord) kunnen jullie me dit aub iets beter uitleggen?

Bvb,
    Tim

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De Asus A8N SLI heeft geen AGP slot meer in ieder geval, dus een AGP kaart kan je er niet op kwijt. Wat is precies die informatie die jij hebt aangetroffen?

13. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    ATX
    Socket 939
    Chipset: nForce4 SLI
    FSB: HT1000/800
    4xDDR DC
    DMA: 133
    PCI-Ex16 2x
    Slots: 3xPCI, 2xPCI-e1
    Audio 8ch
    USB2.0
    1K NV LAN
    RAID 0,1
    SATA2 4x
    2xFW

Ik bedoelde te zeggen dat ik nergens AGP meer er tussen zag staan, maar ik was niet erg duidelijk :+

Dus je zegt nu dat ik hier mn oude videokaart niet tijdelijk op kan aansluiten?
    Dat zou erg jammer zijn...

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nee dat is helaas niet mogelijk :'-(
    Je kan nog wel een gewone PCI kaart aansluiten, de voorloper van AGP. Dus misschien heb je er nog één, of kan je er tijdelijk eentje lenen? Het is ook weer zonde om er één te kopen, want je gebruikt hem dan maar een maandje.

15. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Ik zal eens eventjes rondkijken hier thuis en laat het je horen als ik wat vind :) Oh kan ik met zo'n simpel oude pci kaartje in die maand wel Half life 2 draaien? Hoeft nog niet met eye candy enzo maar gewoon dát ik het kan spelen :).

Groeten,
    Tim

Edit: Is er mischien ook iets van een adaptertje dat ik een agp kaart op een pci slot kan aansluiten? als het niet te duur is kan ik die wel voor een maandje gebruiken, Heb ik tenminste een beetje redelijke videokaart.

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ligt eraan welk PCI-kaartje :D. De beste PCI kaart die je op dit moment kan kopen is de GeForce FX 5200 128MB DDR, en daar zou je HL2 wel op kunnen draaien. Verder is het niet veel soeps eerlijk gezegd :eek:

Edit//

Het is mogelijk, ik weet alleen niet waar je dit nog kunt krijgen :): klik

Edit// 2
    Vergeet dat maar, ik heb het even nagelezen, en het werkt enkel met de eerste generatie AGP kaarten, niet met 2x/4x :mad:

17. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Ik zie wat je bedoelt :'-( en om nou 46,- voor zo'n adaptertje te betalen die ik maar een maandje gebruik... Vind ik dan weer een beetje zonde. Is er niet een dezelfde soort moederbord als die ik op het oog heb met nog een AGP slot erop? Ik denk dat ik het antwoord al weet maar toch :'-(
    Mischien kan ik ook nog wel een maandje wachten en dan alles in één keer aanschaffen, Lijkt op dit moment de beste oplossing.

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn wel moederborden met zowel AGP en PCI-E, ik heb ze alleen nog niet in de winkel gezien. Nadeel is dat deze moederborden aanzienlijk trager zijn vanwege allerlei extra onderdelen/verbindingen. En deze komen ook niet in SLI voor.

In één keer kopen vind ik zelf altijd wel zo prettig. Ik heb er maar`n hekel aan om een maand of langer tegen een paar dozen aan te kijken 8). Voordeel kan zijn dat sommige prijzen weer wat zijn gedaald, maar dat kan ook averechts werken :mad: Maar, alles in één keer kopen lijkt me wel de beste oplossing in dit geval...

19. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Ja je hebt gelijk ik denk dat ik nog maar een maandje extra wacht :)

Heel erg bedankt voor je hulp zelfs nog om deze tijd van de avond _O_

En dan nu naar bed O-)

20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Graag gedaan :)

Weltruste, en geen nachtmerries over agp kaarten krijgen :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina