1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is wel raar, want als 2x512 RAM is wel sneller dan 1x1024. Wat is het verschil dan?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Met 2x256MB of 2x512MB, kan je voordeel trekken uit de Dual Channel techniek. Met één keer 256/512/1024MB, maak je gebruik van Single Channel. De theoretische bandbreedte van Single Channel (bij 400MHz) is 3200 MB/sec. Bij Dual Channel is dat 6400 MB/sec. In de praktijk zal dat neerkomen op respectievelijk; 2500 MB/sec en 5500 MB/sec.

Wanneer je dus 2*1024MB zal gebruiken in Dual Channel, is dat net zo snel als wanneer je 4*512MB gebruikt.

3. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Let altijd goed op als je een game pc gaat kopen, dat hij dan 4x beter is dan de gemiddelde systeem eisen van de games. Anders kun je over een jaar weer een nieuwe pc kopen omdat de games niet goed werken |:- ;)

4. Clitoris

Clitoris Guest

Ik zit momenteel te twijfelen tussen 2 3D kaarten. Namelijk tussen de Asus EN6600GT + DOOM 3 128 MB, PCI Express x16 en de Asus EAX700PRO/TVD 256 MB, DDR3, PCI Express x16

Asus EN6600GT + DOOM 3 128 MB, PCI Express x16:

Model: EN6600GT
    Grafische engine: nVidia GeForce FX 6600
    Geheugen: 128 MB
    Type geheugen: DDR3
    Engine kloksnelheid: 550 MHz
    Geheugen kloksnelheid: 1100 MHz
    RAMDAC: 400 MHz
    Bus standaard: PCI Express x16
    VGA-output: 15-pin D-sub
    TV-out: S-video en composiet
    Video-input: Nee
    DVI-output: Ja
    2e VGA-output: Nee
    2e DVI-output: Nee
    Uitvoering: Retail

Asus EAX700PRO/TVD 256 MB, DDR3, PCI Express x16:

Model: EAX700Pro /TVD
    Grafische engine: ATI Radeon X700 PRO
    Geheugen: 256 MB
    Type geheugen: DDR3
    Engine kloksnelheid: 425 MHz
    Geheugen kloksnelheid: 860 MHz
    RAMDAC: 400 MHz
    Bus standaard: PCI Express x16
    VGA-output: 15-pin D-sub
    TV-out: S-video en composiet
    Video-input: Ja
    DVI-output: Ja
    2e VGA-output: Nee
    2e DVI-output: Nee
    Uitvoering: Retail

Nu heeft de Asus EN6600GT + DOOM 3 128 MB, PCI Express x16 een hogere engine en geheugen snelheid, maar heeft de Asus EAX700PRO/TVD 256 MB, DDR3, PCI Express x16 256MB geheugen.
    Ik ben in de toekomst niet van plan om de 3d kaarten in SLI mode te draaien. Welke presteert dus op single base waardes volgens jullie (ervaringen/reviews) beter?

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Review I
    Review II

6. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    De 6600GT is bij kleine beetjes beter. En die 256mb maakt niet zoveel verschil.

7. Clitoris

Clitoris Guest

Uit alle reviews kan ik concluderen dat ze ongeveer identiek zijn. Maar het ging in de reviews wel om de normale 6600. Dus ik kan wel aannemen dat de EN6600GT de x700 verslaat.

Even een vraagje tussendoor: ASUS vs LEADTEK. Welke presteert beter (qua overklokken & algemeen)

8. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen is de 6600 GT Pro beter dan de X700 Pro. Ga je de X700 XT met de 6600 GT vergelijken.. dan komen ze dicht bij elkaar.
    De Leadtek WinFast PX6600 GT TDH kwam als één van de betere 6600 GT's uit de test van HWI. Hij is best redelijk goed over te klokken.

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    In de reviews waar ik op de vorige pagina naar verwees, ging het tussen de 6600GT en de X700 Pro. Over het algemeen is de 6600GT wat sneller als de X700 Pro.

Hier een perfecte review, waar ze bijna alle 6600GT kaarten vergelijken, ook overklokt: Review!

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
  11. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    Beste keuze zou dus de Giganyte als je de Core en de mem een beetje omhoog wilt halen..

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    de gigabyte kost op dit moment zo'n 195 euro. en je krijgt er 2 spellen bij, en overclocksoftware. hiermee kun je heel makkelijk de kaart overclocken.

13. Clitoris

Clitoris Guest

*leest artikelen* :9

14. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje betreft mijn momentele pc. Ik ga pas in maart een nieuwe pc halen dus zit nog ff met deze opgescheept maargoed, hieronder staat het probleem:

Ik heb een 700 Mhz, 64 Ram, 15 gig ruimte, en een geforce fx 5200 PCI videokaart. Ik kan meestal goed Cs spelen op mijn pc, zonder problemen. Maar het wil nog weleens gebeuren dat hij het afwisselend goed doet, en soms ook echt uber traag bagger. Dit is natuurlijk héel irritant en frustrerend op den duur. Nu heb ik gister mijn pc geformateerd en staat er haast niks op behalve HL1 en Cs, en nú doet hij het nog vaker kut en bagger. Kan iemand mij a.u.b. helpen met dit vervelende probleem?

Ik heb geen antivirus software, want ik surf niet al te veel, en zelfs dan ga ik naar betrouwbare officiele sites...

15. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje over monitoren. Ik ben wel benieuwd op wat voor soort monioren jullie gamen. Nou weet ik dat DVI digitaal is, maar ik weet ook dat gamers toch vaker voor een CRT scherm gaan, terwijl hij toch wel een analoge output heeft. Is het zo dat DVI duidelijk voor een betere kwaliteit zorgt, en dus ook zich kan meten met een crt scherm? En ook even over het formaat. Ik heb altijd een 17" scherm gehad, en denk er misschien over om een 19" scherm te nemen(CRT). Is het niet zo dat het beeld op een resolutie van 1280x1024 'korrelig' wordt op een 19" scherm, of valt dat wel mee?

16. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Ter informatie: je hebt 192 Ram [kijk maar bij eigenschappen]. En op welke versie van windows draai je nu?

17. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    Windows XP Prof.

18. pobo

pobo Ganja User

Leuk Bevonden:
    0
    hallo

ik heb nu een verotte packard bell pc, MULTIMEDIA 6800 ARW
    en nu wil ik een nieuwe videokaart gaan kopen maar welke moet ik nemen
    klik hier voor mijn pc
    ik gebruik het voor gamen,de videokaart die ik nu heb is een [WinFast 3D S325 (TNT2 M64) 16MB graphics card + TV-out]
    ik zat zelf aan een 9200 ati kaart te denken maar weet niet zeker welke video kaarten mij moederbord onderstuund,
    proc:798mhz
    geheugen:256 mb

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik neem aan dat je alle stuurprogramma's ook opnieuw hebt geinstalleerd?

Ik game zelf op een 17" TFT met een analoge video uitgang. Toen ik mijn monitor kocht zat er een aardig verschil in prijs tussen analoge en digitale TFT's. Ik weet niet in hoeverre deze techniek is verbeterd, maar ik kon toen (en nu nog niet) het verschil zien. Persoonlijk zou ik nooit meer terug willen naar een CRT scherm, ik vind TFT echt stukken prettiger.

Je hebt nu een 17" CRT? De native resolutie daarvan is 1024x768, zet hem maar eens op 800x600 :eek:. Als ik m`n TFT op 1024x768 zet, ziet Windows er niet meer uit kwa menu's en verhoudingen. Terwijl het tijdens het gamen helemaal niet zo is. Ik weet alleen niet hoe 1280x1024 er op een 19" CRT uit zal zien, misschien even naar een winkel toe gaan om het na te vragen/bekijken? Wel lekker om te gamen lijkt mij :p

Download dit programma eerst even: CPUID.
    Hier kan je veel informatie in terug vinden m.b.t wat je moederbord ondersteund.

20. pobo

pobo Ganja User

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik dus die prog. gebruikten dit zijn de gegevens:
    version: APG version 1.0
    transfer rate: 2*(keer) max suported 2*
    aperture size: 64mb

betekent dit [aperture size: 64mb] dat ik alleen videokaart van 64mb kan gebruiken.
    en welke kan ik het beste nemen

alvast bedankt
    Idit:is het slim om een nieuwe videokaart te kopen met zulke spec`s
    proc:798mhz
    geheugen:256 mb
    dus kan ik het verschil wel zien en zo

Laatst bewerkt: 24 jan 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina