1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0

goed er staat een hoop overbodige info maar hier komt het op neer:

Processor: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.00GHz, ~2.0GHz
    Geheugen: 256MB RAM
    Grafische kaart: NVIDIA GeForce4 MX 420, 64 MB
    HDD: - Maxtor 6B200P0, 200GB
    - ST340810A, 40 GB

moet ik nog 2 dingen weten wat voor moederbord heb je en wat voor voeding (hoeveel Watt)?

overigens is het voor WoW niet nodig om te upgraden die kun je nu al draaien....

- verder kun je een nieuwe processor kopen 3,0 Ghz (maar is erg duur),
    - 512MB geheugen bijkopen (+/- 70e) (of 256MB bijkopen als je erachter kunt komen wat voor geheugen je hebt),
    - en een 6600GT, AGP 3D kaart kopen (+/- 220e) of een 9600 pro (+/- 70e)

2. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks :) trouwens is er geen ander progje waarmee ik mijn pc's config kan checken en dan op clipbord zetten?

3. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    geintegreerde videokaart is niet zo'n probleem. Die kan hij uitschakelen in de bios en een andere erin toevoegen...

4. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb je een programma wat je hele computer scant en informatie geeft over je hele systeem. (weet alleen niet zeker of je het op een clipbord kan zetten)

edit: het programma is gratis en een download van 3 Mb

Laatst bewerkt: 31 jan 2005
  5. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0

ik heb nu ook een paar vraagjes:

met dat programma staat er namelijk dat men FSB 200Mhz is maar die hoort 1 Ghz te zijn en men geheugen draait @ 200 Mhz maar PC3200 is 400 Mhz?? hoe zit dat:

en nog iets men 6600 GT draait @ 300 en 500 Mhz maar dat moet respectievelijk 500 en 1000Mhz zijn... dit zijn snelheden van een gewone 6600??? what's up with that??

6. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb mijn gegevens opgeslagen met dat progje op een internetpagina, en ik hoop dat mensen weten welke ik absoluut moet veranderen om WoW met redelijke/mooie graphics en zonder haperingen kan spelen!

http://www.nenzo.nl/Report.htm

En vertel dan ook gelijk erbij wat de beste keus is, enz. Want ik heb gehoord dat sommige kaarten, etc niet in alle computers passen.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Om te beginnen:

Je moederbord ondersteund max. een Pentium 4 2,6 (400MHz versie). Deze zal je dus in iedergeval moeten vervangen.

Het geheugen dat je nu hebt werkt op 266MHz, wat te langzaam is om opnieuw te kunnen gebruiken i.c.m. een nieuwe Pentium 4 of Athlon 64. Dit zal je dus ook moeten vervangen.

Dan de processor, het gaat je hoofdzakelijk om het spelen van games, dus lijkt mij een Athlon 64 de betere keuze.

Je wilt lekker kunnen gamen met een videokaart, die mooie graphics kan weergeven op een fatsoenlijke snelheid, zonder haperingen. Persoonlijk lijkt mij een GeForce 6600GT een goede keuze.

Dus:

- moederbord: Asus A8N-SLI socket-939 134,- euro
    - processor: AMD Athlon 64 3000+ socket-939 147,- euro
    - geheugen: 1024MB Kingston ValueRAM (Dual Channel 2*512MB) 144,- euro
    - videokaart: XFX 6600GT 128MB PCI-Express 188,- euro

Totaal 613,- euro.

Deze combinatie van merken/onderdelen is op dit forum al door meerdere mensen gekocht, en het werkt (zover ik weet) goed.

De FSB klopt, dat is namelijk 4*200MHz en dat is 800MHz. Die 1GHz waar jij naar refereert, is de snelheid waarmee de chipset (nForce4 SLI) verbonden is aan de processor (HyperTransport). Je geheugen is 200MHz DDR, dus dat moet je met twee vermenigvuldigen.

De geheugen snelheid van je videokaart klopt, dat is namelijk ook 500MHz DDR, dus *2 is 1000MHz. Je core klok klopt inderdaad niet, dat moet wel 500MHz zijn. Nu is het wel, dat de meeste programma`s een probleem hebben om nVidia kaarten goed uit te lezen. Zo liep volgens Everest m`n 6800GT op respectievelijk 11MHz en 27MHz. Probeer eens via het nVidia overklok menu`tje te zien op welke snelheden die loopt. Dat menu leest namelijk wel de juiste snelheden uit.

8. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    das dus precies mijn opstelling, behalve dat ik de A8N SLI deluxe heb... weet jij toevallig of alles klopt (zie men vorige post) of dat ik bepaalde dingen niet goed heb werken...

9. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en The Pulser is het een goede opstelling? :) Want dan ben ik wel van plan om dat aan te gan schaffen! :D

10. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik ben er erg blij mee doom 3 en half life 2 spelen echt perfect en zien er super slick uit...

11. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0

12. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    laat maar :)

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De FSB klopt, dat is namelijk 4*200MHz en dat is 800MHz. Die 1GHz waar jij naar refereert, is de snelheid waarmee de chipset (nForce4 SLI) verbonden is aan de processor (HyperTransport). Je geheugen is 200MHz DDR, dus dat moet je met twee vermenigvuldigen.

De geheugen snelheid van je videokaart klopt, dat is namelijk ook 500MHz DDR, dus *2 is 1000MHz. Je core klok klopt inderdaad niet, dat moet wel 500MHz zijn. Nu is het wel, dat de meeste programma`s een probleem hebben om nVidia kaarten goed uit te lezen. Zo liep volgens Everest m`n 6800GT op respectievelijk 11MHz en 27MHz. Probeer eens via het nVidia overklok menu`tje te zien op welke snelheden die loopt. Dat menu leest namelijk wel de juiste snelheden uit.

14. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik heb net even de thread doorgelezen, en heb als laatste gekeken naar het systeempje dat arjan84 naar voren gooide.
    Ik heb nu even op www.2fast4ucomputers.nl gekeken voor alle hardware; dit is mijn lijstje tot nu toe. Ik ben geen pc-gamer, dus een X800XT hoeft van mij niet.

Sapphire ATI X600XT Atl PCI-X VIVO DVI 256mb Ret 155.71
    AMD Athlon 64 3000+ Socket 754 Retail Box inc koeler 152.80
    Asus A8N-SLI 156.31
    512 MB DDR PC400 / PC3200 Major 81.71
    Totaal: 546.53

Werkt dit allemaal bij elkaar? Evt veranderingen? I'm all ears :)

Edit: ohjah, graag ook even de site waar je de prijzen vandaan haalt ;)

Edit2: Ik heb helemaalg een idee of ik nog een nieuwe voeding nodig heb. Kan mjn pc nu even niet uit elkaar halen. De pc is ongeveer 3,5 jaar oud.

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Die processor past niet op het door jouw gekozen moederbord. Dat moederbord ondersteund enkel socket-939 processoren, tewijl jij een socket-754 processor hebt gekozen.

Van deze site heb ik de prijzen gehaald: Salland Automatisering.
    Deze is volgens mij goedkoper als de winkel die jij hierboven noemt.

16. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ah, heb t gezien. Dan komt het neer op het systeem wat jij hierboven ergens (of vorige pagina) beschreef met een X600XT 128 mb kaart :).

Tnx (Y)

17. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag me toch af waar je een X600XT 256MB vandaan haalt voor 155e :)

maar als ik jou was zou ik toch voor de 6600GT gaan en anders voor de 128MB versie van de X600XT

te laat :D

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik zat te denken om een nieuwe voeding te gaan kopen voor mijn pc. dit zijn nu de specs.
    AMD 64 3200+
    Nvidia 6600 GT
    ASUS A8N-SLI deluxe.
    512 mb geheugen.
    160 gig harddisk.

ik wil er over een half jaartje ofzo een 2e 6600 GT bij zetten dus de voeding moet goed genoeg zijn voor 2 videokaarten. Mijn maximum prijs is 100 euro weet iemand misschien een goede voeding?

19. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor 'n voeding heb je momenteel dan?

20. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    hij heeft een coolermaster 350 Watt

ik denk dat je voor een 480 Watt moet gaan als je SLI wilt draaien...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina