Om te beginnen:
Je moederbord ondersteund max. een Pentium 4 2,6 (400MHz versie). Deze zal je dus in iedergeval moeten vervangen.
Het geheugen dat je nu hebt werkt op 266MHz, wat te langzaam is om opnieuw te kunnen gebruiken i.c.m. een nieuwe Pentium 4 of Athlon 64. Dit zal je dus ook moeten vervangen.
Dan de processor, het gaat je hoofdzakelijk om het spelen van games, dus lijkt mij een Athlon 64 de betere keuze.
Je wilt lekker kunnen gamen met een videokaart, die mooie graphics kan weergeven op een fatsoenlijke snelheid, zonder haperingen. Persoonlijk lijkt mij een GeForce 6600GT een goede keuze.
Dus:
- moederbord: Asus A8N-SLI socket-939 134,- euro
- processor: AMD Athlon 64 3000+ socket-939 147,- euro
- geheugen: 1024MB Kingston ValueRAM (Dual Channel 2*512MB) 144,- euro
- videokaart: XFX 6600GT 128MB PCI-Express 188,- euro
Totaal 613,- euro.
Deze combinatie van merken/onderdelen is op dit forum al door meerdere mensen gekocht, en het werkt (zover ik weet) goed.
De FSB klopt, dat is namelijk 4*200MHz en dat is 800MHz. Die 1GHz waar jij naar refereert, is de snelheid waarmee de chipset (nForce4 SLI) verbonden is aan de processor (HyperTransport). Je geheugen is 200MHz DDR, dus dat moet je met twee vermenigvuldigen.
De geheugen snelheid van je videokaart klopt, dat is namelijk ook 500MHz DDR, dus *2 is 1000MHz. Je core klok klopt inderdaad niet, dat moet wel 500MHz zijn. Nu is het wel, dat de meeste programma`s een probleem hebben om nVidia kaarten goed uit te lezen. Zo liep volgens Everest m`n 6800GT op respectievelijk 11MHz en 27MHz. Probeer eens via het nVidia overklok menu`tje te zien op welke snelheden die loopt. Dat menu leest namelijk wel de juiste snelheden uit.
Laatst bewerkt: 31 jan 2005