1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tommie

Tommie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil men xbox verkopen en een nieuwe PC kopen. Ik heb ongeveer 700 euro tot mijn beschikking en ik heb een mooie samengesteld bij Paradigit voor € 690,50:

Processor: AMD Sempron 2800+
    Moederbord: Asus A7V600-X Socket-A DDR333 AGP8x LAN
    Geheugen: 512 MB
    Harddisk: 80 gb 7200 rpm 2mb cache
    CD/DVD-Rewriter: LG ComboDrive 52x32x52x16x IDE OEM Zwart
    Videokaart: XFX GeForce FX5700LE 256MB TV DVI AGP8x
    Floppy Drive: Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MB Zwart
    Monitor: Philips 17" 107E Zwart
    Toetsenbord: Microsoft Basic Keyboard OEM PS/2 Zwart
    Garantie: 1 jaar Carry-In

Ik heb ook nog 128 MB geheugen van men ouwe PC maar ik weet nie of die erbij past en of hij dan ook goed werkt met men andere onderdelen.
    Is deze goed, of gaat er iets niet goed samen of is de Geforce wel goed of kan ik beter een ATI Radeon nemen??

2. tecmo

tecmo user

Leuk Bevonden:
    0
    iemand een thermaltake tsunami behuizing met window en neon (nieuw in doos)kopen.....hij kostte me 130 euro incl...gaat weg voor 100 euro incl

3. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou een andere videokaart nemen i.p.v. die 5700LE. Dat is een lager geklokte 5700, die bovendien 256 mb heeft, waardoor de core waarschijnlijk langzamer is.

Zie ook deze deze review. Hier is goed te zien, dat de 5700LE niet goed is in Dx 9, waardoor de 9550 al beter presteert, terwijl deze volgens mij zelfs goedkoper is.

Laatst bewerkt: 3 feb 2005
  4. Tommie

Tommie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus ik kan beter een ATI Radeon 9550 nemen? Die is bij de Paradigit € 79
    En is deze ook goed:

XFX GeForce FX5200 128MB TV PCI € 85,00

5. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    die is wel redelijk, maar gaat niet in jouw pc passen, tis namelijk een pci-e en jij hebt AGP

6. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ehhh dat is een PCI geen PCI-E!!!!

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    PCI is veel ouder dan PCI-E
    je moet ook een PCI slot hiervoor hebben :cool:

ik zou voor die 30 euro een 9600 XT nemen
    was volgens mij 100 eurotjes bij de mycom

8. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, deze is niet goed. Ik begrpijk ook niet dat hij voor een dergelijke prijs wordt verkocht, want dat is hij absoluut niet waard. De 9550 is een klap sneller dan die 5200, en ja, een 9600 XT zou inderdaad beter zijn.

9. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    [size=-4]*schaam*[/size]

maar dan nog past ie er niet in :p

Doh, slimmerik... ;) :D

Laatst bewerkt: 4 feb 2005
  10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Past wel hoor :p Niet in z`n AGP slot, maar wel in een "ouderwets" PCI slot.
    Maargoed, ik zou sowieso niet voor een FX 5200 gaan. Dan zou ik lekker voor een 9600 Pro gaan of iets in die richting.

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik wil voor mijn ouders een nieuwe pc samenstellen. Mijn ouders stellen niet zoveel eisen (internetten, office en niet duur ;)), maar ik wil hem ook kunnen gebruiken voor photoshop en dergelijke. Helemaal zelf samenstellen heb ik geprobeerd, maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik kwam toen een compleet systeem tegen op www.sallandautomatisering.nl. Via die site heb ik wel eens eerder wat besteld, de site staat ook hoog aangeschreven bij tweakers en de winkel staat in ons dorp. Het gaat om dit systeem:

Harddisks (S-ATA):
    Maxtor Diamond Max Plus 9 120 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
    Processoren: AMD Athlon 64 2800+ 1600 MHz, 1.8 GHz, Boxed
    Videokaarten: Asus V9520 /TD 128 MB
    DVD-Rewriters: NEC 3520A Dual Layer OEM, Wit
    Computerkasten: Enlight EN-4102 300 watt, Beige
    Diskdrive: Sony 3,5 inch diskette station Beige
    Geheugen: TwinMos Memory PC3200, 400 MHz, -, 2,5, 512 MB
    Moederborden: Asus K8V-X

En dat voor € 554,00.

Ik vroeg me af of ik voor dat geld een beetje een fatsoenlijk systeem heb, en of de onderdelen goed zijn. Ik hoef dus geen high-end game systeem, maar gewoon een fatsoenlijk middenklassesysteem.

Als iemand nog een ander adres weet voor aantrekkelijke systemen, laat het ook ff weten :)

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ziet er prima uit :)
    Al zou ik alleen een iets zwaardere voeding aanraden. Ik weet niet van wat voor`n kwaliteit deze voeding is, maar meestal zijn ze te zwak. Verder is 1024MB geheugen voor Photoshop en soortgelijke programma`s wel erg fijn.

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Het 'probleem' is dat dit een standaard configuratie is, die niet zelf aan te passen is. Wat is het risico van een te zwakke voeding? Dit systeem wordt aangeprezen als goede office PC (hij staat onder Tweakers.net Best Buy), dus dan lijkt me dat de voeding toch wel in orde moet zijn?

1024 MB geheugen is idd fijner, maar dat gaat over het budget. Dat kan ik ook altijd later nog een keer uitbreiden.

14. seymore butts

seymore butts XBW MeGa_PaNty

Leuk Bevonden:
    0
    eey volgende week krijg ik dan eindelijk me city 17 van alienware[idd de half life 2 versie helemaal goud/oranje dus.]

maar ik heb eigenlijk niets gehoord wat voorn voeding ik erbij krijg weet een van jullie dit misschien?

15. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    ligt aan specs van je pc...

je kan er alles in doen en meestal is 350 watt genoeg, maar het ligt er dus aan wat voor een onderdelen je erin gaat doen...

ik weet btw niet of er voor verschillende kasten verschillende "socket" (zo noem ik het maar even) voedingen zijn, maar dat is volgens mij niet zo...

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het risico van een te zwakke voeding is, dat wanneer de pc belast wordt, deze zomaar kan rebooten, omdat de voeding de vraag niet aankan.

Ik heb het even nagezocht op internet, maar volgens mij moet het wel goed zitten met de voeding. Tenminste als de voeding zelf óók van Enlight is. Bij voedingen is het amperage van de verschillende "lijnen" maatgevend. Bij processoren vanaf 2,8GHz (of een 2800+) is het belangrijk dat de +12V lijn voldoende amperage kan leveren. Om problemen te voorkomen is het raadzaam om een minimaal amperage van 17A te hebben op de +12V lijn.

Op internet staat dat de Enlight 300W voeding een amperage van 14A levert op de +12V lijn.

Zelf heb ik ook twee jaar een 3,0GHz probleemloos draaiende gehad, op een voeding die ook "maar" 14A leverde op die lijn. Dus ik denk niet dat het een probleem is :cool:. Mocht het niet goed werken, dan heb je gewoon nog je garantie :9.

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Thx Arjan, ik heb hem besteld :)

Ik heb er wel vertrouwen in, aangezien het een Best Buy systeem is van Tweakers. Dat moet wel goed zitten dus :)

18. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Behuizing

Beste mensen,

Ik heb gisteren een kast gekocht en ben nu alle computer onderdelen aan het inbouwen en zo dus ook de voeding.

Nu komt mijn vraag: Ik zie dat er aan de buitenkant van mijn kast vlak onder de voeding nog een ruimte is voor een 2e cooler (dus naast die van de voeding) en nu zitten op deze plek ook allemaal gaatjes in de behuizing.

Moet ik nu wanneer ik niet een 2e koeler aanbreng iets voor deze gaatjes zetten zodat ze dicht zijn? of maakt dat niet veel uit.
    Het lijkt mij dat er via die gaatjes warme lucht binnenkomt en dat dat niet de bedoeling is.

Hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en er een goed antwoord op kunnen geven.

Groeten,
    Tim

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik heb nu dus een pc met een asus A8N sli deluxe moederbord. hier zitten 2 netwerk aansluitingen op.. maar volgens mij is er maar 1 ingeschakeld. als ik op xbc wil dan zegt ie elke keer dat ie me xbox niet kan vinden. welke van deze pictogrammen is nu mijn 2e netwerk kaart????..

een vriend van mij had gezegd dat ik die 2e netwerk kaart in de bios moest aanzetten? kan dit het misschien zijn???

hier is een plaatje van mijn netwerkverbindingen

20. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    we hebben praktisch dezelfde pc en bij mij ziet het er zo uit:

maar ik weet echt bij god niet wat ik er aan heb want em delen met men xbox schijnt niet te kunnen (omdat ik een router heb)

en ik weet dus ook niet of ie het doet (ik heb het dus over de 1394 kaart, dat is je 2de namelijk)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina