1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    kheb gehoord datje met spellen laden wel verschil ziet , laad aanzienelijk sneller.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

hmmm das kut :p
    mijn dank is groot :cool:

3. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    je moet je wel bedenken dat zulke harde schijven echt voor de die-hards zijn (de mansen die ongeveer elke maand hun pc van nieuwe onderdelen voorzien en dus ook 4 van zulke schijven hebben omdat ze zo klein zijn)

voor de meesten van ons is de tijdwinst gewoon niet relevant bij het spelen van een spelletje dan wacht je die 10 seconden gewoon toch even wat langer??

maar het is natuurlijk volledig up to you ;)

4. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    en wat hebben die die hards erdan mee? is het voor hun dat alles sneller laad?

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ziet er allemaal keurig uit, voor videobewerking en games is dit een heerlijk snel systeem ;). (alleen voor games is deze videokaart niet zo`n toppertje, maar je gaf al aan om voor een andere te gaan)

Welke Diamondmax plus schijf is dit? Versie 9 of versie 10? Versie 10 is namelijk beter dan zijn voorganger. Hoe zit het met de koeling in de behuizing? Heeft ie casefans? Deze heb je namelijk hard nodig *). Wat voor`n voeding zit er in?

Verder kan ik uit persoonlijke ervaring zeggen dat het met videobewerking erg fijn is wanneer je over twee hardeschijven beschikt. De schijf hoeft natuurlijk niet even groot te zijn, omdat je veelal met tijdelijke bestanden te maken hebt. Dus naast de 200GB zou je er bijvoorbeeld een 120GB in kunnen doen. En als je budget het toelaat, kan je ook gewoon een 200GB nemen als 2e schijf. Extra opslagruimte is nooit weg :cool:.

Voor games zou ik je toch een 6600GT aanraden. Deze kost wel 200,- euro, maar dan heb je wel een videokaart die de nieuwste games met gemak aan kan. Het zou immers zonde zijn om in zo`n snel systeem een trage videokaart te zetten!

6. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    dat zijn meestal mensen die geen games spelen...

maar hardware intensieve programma's gebruiken...

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het voordeel van de Raptor (36GB of 74GB, laatste is nog beter en duurder) is dat de gemiddelde doorvoersnelheid zo`n 10 tot 20MB/sec hoger ligt, t.o.v. de andere s-ata schijven. Opzich niet wereldschokkend, maar net dat beetje extra wat je wel merkt. Wanneer je deze schijven in een RAID-config. gaat opstellen, heb je helemaal uitmuntende prestaties. Ander voordeel is dat deze schijven erg stil zijn, ondanks de 10.000rpm die ze maken.

Het nadeel is dat je weinig opslagcapaciteit krijgt voor je geld. Nog een nadeel is dat deze schijven aanzienlijk meer warmte afgeven dan andere schijven. Dus een actieve koeling is wel aan te raden.

Het is dus een afweging die je moet maken. Geef je veel om die extra snelheid, en wil je genoegen nemen met 36 of 74GB, dan is dit de beste keuze. Ga je meer voor de opslagruimte, dan zou je meer hebben aan een "normale" s-ata schijf.

8. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    maar 1ntje voor games , merk je daar nix van in laadtijden?

9. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    als je er 1 koopt zou ik er ook windows op installeren en je normale harde schijf gebruiken voor muziek/films/video en alle andere dingen waar je geen extra snelheid bij nodig hebt...

je merkt er in laadtijden wel iets van, maar die enkele secondes lijken mij het geld niet waard, deze schijven heb je gewoon niet zoveel aan voor spellen...

wat je WEL hebt is dat je pc sneller opstart als je windows op zo'n schijf zet, heb je videop montage software werkt dat ook veel sneller, heb je visualisatieprogramma's, professionele muziek programma's of programmeer software... DAN heb je er pas wat aan...

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat merk je ook nog, de WD Raptor 74GB is op dit moment de snelste stand-alone s-ata schijf.

Hier de resultaten van een benchmark door Tweakers:

Een Maxtor Diamondmax plus 10 met 8MB/16MB cache is een prima alternatief voor wie én snelle prestaties wil, én meer opslagcapaciteit. Het verschil tussen deze en de Raptor is niet zo heel groot volgens mij, maar ik weet ook niet hoe zwaar de scoretelling is van deze benchmark.

Heb je geld teveel, dan zou ik een WD 74GB Raptor nemen voor Windows en Games, en nog een 200GB/250GB Maxtor Diamondmax Plus 10 s-ata voor opslag e.d.

Laatst bewerkt: 15 feb 2005
  11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    jah en dr is er hier 1 die heeft volgens mij 2 van die raptors in zijn pc zitten de gek
    8)

12. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als midrange user , zouje niet veel aan zon ding hebben , ikga wel gewoon voor 3x 120 gig ofzo :D

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ja idd, het zijn snelle schijven maar ik heb het er niet voor over :p. Doe mij dan maar een diamondmax plus 10 O-)

14. QreZiX

QreZiX Halo 2 zuigt!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als midrange user , zouje niet veel aan zon ding hebben , ikga wel gewoon voor 3x 120 gig ofzo :D

15. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    waarom 3 keer 120 doe nou gewoon slim en koop dan 2 200GB maxtor diamnondmax 10 HDD

je wilde toch snelheid?? met die hdd heb je genoeg snelheid geloof me ik ben een proud user van 1 zo'n schijfje...

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Uitgebreide testtussen de WD Raptor 74GB en de Maxtor DM plus 10.

Prijs/kwaliteit gezien is de Maxtor DM plus 10 de beste keuze. Zeker in een RAID opstelling.

17. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    maar waar haal je die diamondmax plus 10???

die zijn er namelijk (nog) niet... :p

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ze zijn volop leverbaar hoor :), tenminste bij Informatique dan.

Bij Informatique hebben ze de 160GB (8MB cache), 200GB (8MB cache) en de 250GB (16MB cache) op voorraad. Alleen de 300GB is niet op voorraad.

19. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    heej.... kom op....

zie je het dan niet????

er bestaat geen maxtor diamondmax Plus 10 alleen 9

het is dan ook Maxtor Diamondmax 10 en dat die goed leverbaar zijn weet ik want zoals gezegd heb ik der zelf 1 ( de 200GB that is :))

20. Nature_1

Nature_1 Stephanovic NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ey mensen, mijn ouders hebben een nieuw pctje geregeld. Nou vraag ik me af of ze geen miskoop hebben gemaakt. Dit zijn de specs;

Moederboard: Asus p4p800 SE:
    link

Chip ofzo:
    link

RAM:
    link

Harddisk:
    link

Videokaart:
    link

Als er iemand opmerkingen heeft hoor ik het graag _0/

Laatst bewerkt: 17 feb 2005