Vrouw dood na confrontatie met winkelpersoneel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 8 okt 2003.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Bericht van www.nu.nl

    -------------------------------------------------------------------

    Vrouw dood na confrontatie met winkelpersoneel

    Uitgegeven: 7 oktober 2003 12:20
    Laatst gewijzigd: 7 oktober 2003 16:24

    AMSTERDAM - Een 43-jarige vrouw is maandagavond overleden toen zij kort daarvoor gewond was geraakt bij een mishandeling in de Daniël Stalpertstraat in Amsterdam. De politie vermoedt dat winkelpersoneel de vrouw heeft geslagen en geschopt, nadat ze hoogstwaarschijnlijk bier had gestolen.

    De politie heeft vier minderjarige personeelsleden van de supermarkt aangehouden, zo maakte ze dinsdag bekend. Het is nog niet duidelijk of de vrouw overleden is als gevolg van de confrontatie met de supermarktmedewerkers, waarbij ook derden betrokken zouden zijn geweest.

    Bier

    Uit een eerste onderzoek van de recherche blijkt dat de vrouw waarschijnlijk een winkeldiefstal had gepleegd bij Dirk van den Broek op het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse wijk De Pijp. De politie houdt nog een slag om de arm of de vrouw, een buurtbewoonster, er daadwerkelijk met bier vandoor is gegaan. Rechercheonderzoek moet hier uitsluitsel over geven.

    De politie kan wel met zekerheid zeggen dat de vrouw rond 20.30 uur achterna is gezeten door enkele jeugdige medewerkers van de supermarkt. Op de hoek van de Daniël Stalpertstraat en het Gerard Douplein kwam het tot een confrontatie met de vrouw, waarbij over en weer met een stoel werd gegooid en ook geschopt en/of geslagen zou zijn.

    Onwel

    De vrouw raakte onwel en belandde op de grond. De gealarmeerde politie vond haar, maar de andere mensen die bij het incident waren betrokken, waren toen al gevlogen. De vrouw werd per ambulance naar een ziekenhuis gebracht. Zij overleed na aankomst. Woensdag zal er sectie plaatsvinden dat duidelijkheid moet verschaffen over de doodsoorzaak.

    Winkeldieven

    Dirk van den Broek zegt dat het tegen de regels is dat supermarktmedewerkers buiten op straat winkeldieven proberen te pakken. "Op het moment dat de dief buiten is, doen we aangifte bij de politie", aldus de woordvoerder. "Achter dieven aanrennen is tegen ons bedrijfsbeleid." De supermarktketen wil nog niet inhoudelijk reageren op de actie van de winkelmedewerkers zolang het onderzoek van de politie nog gaande is.

    De vier jonge medewerkers die zijn aangehouden, worden verhoord. De politie sluit niet uit dat er nog meer aanhoudingen worden verricht.

    Slachtoffer

    Buurtbewoners kennen het slachtoffer als Anja. Een magere blonde vrouw met een Duits accent. "In de buurt was ze een begrip", zeggen omstanders op het Gerard Douplein, "ze liet hier altijd haar twee honden uit." Volgens sommige buurtbewoners was Anja alcoholiste en verslaafd aan drugs. Dinsdagavond houden ze een wake voor de vrouw voor het terras van café 't Paardje aan het Gerard Douplein.

    Incidenten

    In Amsterdam zijn het afgelopen jaar drie incidenten geweest waarbij supermarktmedewerkers winkeldieven achterna zaten en mishandelden. In al die gevallen betrof het personeel van Albert Heijn-filialen. In augustus vorig jaar gingen twee medewerkers van het AH-filiaal aan de Eerste van Swindenstraat een overvaller achterna en sloegen hem.

    AH-medewerkers

    Een medewerker werd vrijgesproken, de ander kreeg een boete van 300 euro die later door prins Bernhard is betaald uit verbolgenheid dat mensen die criminelen durven aan te pakken daarvoor worden gestraft. Dezelfde twee medewerkers grepen in juni van dit jaar een winkeldief in de kraag na het stelen van een blikje bier. Zij werden daarvoor niet vervolgd, mede omdat de politie buitenproportioneel machtsvertoon had gebruikt bij de arrestatie van de twee.

    In maart hield de politie een personeelslid en een beveiligingsmedewerker van een AH-supermarkt aan het Krugerplein aan op verdenking van zware mishandeling. De mannen gingen op straat twee winkeldieven achterna die kort tevoren een aantal artikelen hadden gestolen. De verdachten werden kort na hun aanhouding op vrije voeten gesteld.
    ---------------------------------------------------------------------------

    Nou ben ik er absoluut geen voorstander van dat mensen daders zelf gaan straffen door ze dood te trappen. Maar waar ik mij aan irriteer is de wijze waarop er nou weer gereageerd wordt, ik zag het al op het nieuws en nu in dit bericht. Ze doen alsof die vrouw het slachtoffer is, terwijl ze zelf gewoon met d'r poten van andermans spullen af moet blijven. So what als ze slechte leefomstandigheden had, moet ze maar van de drugs en alchohol afblijven.

    :{
     
  2. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    lijkt een Btje op het AH incident (weten jullie nog???)

    Zie 1e zin dus!! ^^^^
     
  3. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    tering dwazen
     
  4. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Graag wat beter onderbouwd commentaar.;)
     
  5. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    zag het bij het 17.00 uur nieuws op rtl 5...

    ERG ERG ERG..gewoon hier in de buurt :confused:...

    Zijn vast van die domme jongens van 16 die een bijbaan hebben en met hun psychische kop zo iemand hebben kapot geslagen :mad:..

    They piss me off...
     
  6. majidamarus

    majidamarus »Sovjet Red Army«

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ze is wel nogal dood dus tis wel te begriijpen dat die vrouw als slachtoffer word afegschilderd.. maarja als ze gwoon niet gaat stelen had ze nu nog vrolijk dr twee honden uit kunnen laten.
    die wake vin k trouwens wel zwaar overdreven. kvind t trouwens ook wel goed dat t winkelpersoneel die dieven aanpakt. flikkeren ze maar lekker op met troep jatten
     
  7. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Precies, had ze niks gedaan dan was er ook niks aan de hand geweest. Natuurlijk iedereen die zegt dat dat personeel te ver is gegaan heeft gelijk, maar het is haar eigen schuld.
     
  8. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, speelt ook mee dat prins Bernhard toendertijd de boete voor de AH-medwerkers heeft betaald, nu denken ze dus allemaal, "Oh, loopt toch wel los omdat het volk denkt dat dieven hard aan moeten worden gepakt".

    Trieste ontwikkeling in dit land....
     
  9. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Tis helemaal niet haar eigen schuld, natuurlijk wel dat ze steelt, maar niet dat ze is geslagen..

    Je mag niet slaan en al helemaal geen achtervolging inzetten als personeel, als de dief eenmaal buiten is moet je 112 bellen...

    Dus!

    En die vrouw kon dr honden niet uitlaten want het gaat om een DAKLOZE vrouw...
     
  10. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    diefstal wordt niet streng genoeg aangepakt.
    en dat geeft mensen de vrijheid om te stelen.
    maar ik vindt een vrouw vermoorden toch wel
    iets te ver gaan. maar ik vindt ook dat het haar
    eigen domme fout was. niet stelen = niet dood
     
  11. DjMouseman

    DjMouseman Hardcore Gamer

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    en er komt bij dat er nog een boel omschouwers bij stonden en haar vervolgens ook hebben geschopt/geslagen... ik vind het triest... als iemand steelt geeft dat geen recht om die persoon überhaubt te slaan/schoppen, laat staan vermoorden..
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik vind dat er hier een paar rare reacties tussen staan. Tuurlijk, die vrouw had geen bier moeten stelen maar dat je daarom iemand helemaal ONWEL schopt en slaat??? Ze moéten hierbij wel excessief geweld gebruikt hebben en dat is gewoon niet goed te keuren! Deze vakkenvullers zijn IMO net zo fout als die twee gasten die Bruinstra hebben doodgeschopt
     
  13. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet niet hoe de wet in deze situatie luidt, maar ik ben van mening dat iemand zijn eigen eigendommen, desnoods met geweld, mag verdedigen. Maar aan het gebruik van dit geweld is uiteraard ook weer een grens. Moeilijke situatie...
     
  14. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dit is géén moeilijke situatie: er is iemand doodgetrapt om een blikje bier. De dood weegt niet op tegen het blikje bier
     
  15. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt wel dat de laatste tijd de
    winkeliers hun macht uitoeffenen.
    dit is geen VS, waar je een shotgun onder
    je balie kan houden.
     
  16. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, zag het vanmiddag op het nieuws, is ook hier in de buurt, maar minuten lopen hier vandaan :{.

    Diep triest |:-.
     
  17. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    OK, dat die lui te ver zijn gegaan dat heb ik hierboven ook al enkele malen gesteld. Maar ik blijf erbij dat het haar eigen schuld is.

    En wat zou jij doen als je een inbreker in je huis betrapt of iemand ziet de je auto probeert te stelen. Reken er maar op dat die persoon van mij een paar rake klappen zou krijgen.
     
  18. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar dat is iets persoonlijks, zei steelde (stal :{?) 'alleen maar' een blikje bier hoorde ik.. Niet dat ik dat goedkeur ofzo, helemaal niet, maar om haar nou achterna te gaan en haar te vermoorden..
     
  19. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik dan wel dom vindt is :
    ( ik weet niet precies of het klopt
    maar ik heb het ergens gelezen)
    dat als er iemand bv bij jou inbreekt
    en jij bezorgt dat gast een paar blauwe
    plekken, dat er dan op jou een zaak kan komen.

    of klopt dit niet
     
  20. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Waarna jij dus met de politie mee mag en ongetwijfeld ook nog een rechtzaak aan je broek krijgt wegens aangebrachte letsel en emotionele schade enz.

    Lang leve het Nederlandse rechtssysteem. :{
     

Deel Deze Pagina