Vuurwerk (2003/2004)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Badkiller, 26 okt 2003.

  1. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Jaaahh!! 2004 komt eraan...!!
    Dat betekent een hoop gamesz & Vuurwerk!!
    aantal gamesz:
    Hét jaar voor De Xbox!!
    -Halo 2
    -Fable
    -Sudeki
    -Driver 3
    -Splinter Cell 2
    -Deus Ex Invisible War
    -Half Life 2
    -Doom 3
    en nog een hele boel...
    (ik hoop dat jullie hier niet verder op in gaan want ik wil het hier graag voornamelijk houden over: 'Vuurwerk'!!:9*))




    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    -------------------------
    [​IMG]
    [​IMG]
    -------------------------

    Tip:
    arjanuitman.com
    Subpages:
    Dealers
    Fotos
    ---------------
    Freakpyromaniacs.com
    ---------------
    Online Dealer:
    Vuurwerkreus
    --------------
    Belgische (top)winkels:
    Knalgoed
    Alpeco
    --------------
    Diamond Collection:
    Diamond Collection
    Dealers
    Productie
    Veiligheid
    Bureaubladen
    http://www.diamond-club.nl/]Diamond Club
    --------------
    Filmpjes:
    Arjanuitman.com's 'Foto's & Video's'
    Freakpyromaniacs.com's 'Freaks 2003 Movies'
    Pollospalace.tk's 'Filmpjes'
    --------------
    Handhavingsdocument vuurwerk 2002(DE WET!)
    --------------

    Veiligheid:
    Vuurwerk is niet gevaarlijk maar kan door u gevaarlijk gebruikt worden...
    Volg daarom altijd onderstaande voorschriften nauwgezet op:

    -Vuurwerk nooit binnenshuis gebruiken.
    -Geen vuurwerk in kledingstukken bewaren.
    -Vuurwerk aansteken met lont, sigaar of sigaret.
    -Houd brandend vuurwerk nooit in de hand.
    -Gooi nooit met vuurwerk naar mensen en dieren
    -Ruim na het afsteken de restanten op!


    De constante kwaliteitscontrole (volgens ISO 2859 norm) waarborgt een grote veiligheid van het vuurwerk: door een zeer zorgvuldig productieproces is het aantal ‘weigeraars’ en ‘blindgangers’ zoals we die kennen uit het gewone vuurwerk tot een absoluut minimum beperkt.
    --------------------
    [GEEN ILLEGAAL VUURWERK AUB]
    --------------------
    Ik vind vuurwerk heel 'mooi', koop het al 4/5 jaar lang ik geef niet veel weg, tenminste niet zo veel als anderen: €50 euro is het maximale dat ik eraan wil uitgeven, vuurwerk is helemaal niet 'kinderachtig' er kopen juist heeel veel volwassenen, en die geven er ook heel veel voor.
    soms moet ik zelfs denken, na die hebben iets mis in hun hoofden..

    ik koop natuurlijk geen illegaal vuurwerk..
    is zeer gevaarlijk (strijkers, kennen jullie die gevaarlijke dingen??)
    en soms zeuren mensen weleens dat illegaal/gevaarlijk vuurwerk helemaal niet illegaal moet zijn, omdat het niet gevaarlijk is, en er is dan in nl zogenaamd heel weinig soorten vuurwerk te koop, na laat ik dan maar zeggen: keuze zat, kijk jij maar eerst ff rond i.p.v. naar Be gaan.

    And Remember: Wie Met Vuurwerk Stunt Is Een Rund!!!

    ps: wat ik wil met deze thread vraag je??? neeh, niet dat ik een fan ben van vuurwerk8)
    (ben k absoluut niet)
    maar omdat ik in deze thread informatie
    en nieuws wil bijhouden over vuurwerk, dus als je weet dat er dit jaar een totaal anders
    assortiment aan komt, dan kan je dat bijv. hier melden.
    Of je kan bijv. vragen welke het mooist en bijvoorbeeld het voordeeligst voor jouw kan zijn.
    En onthoud geen Illegaal vuurwerk posten, óf aanschaffen!
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2003
  2. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    :eek:

    hoe doe je DAT dan??? _O_


    maar om inhoudelijk in te gaan; ik koop in tegenstelling tot jouw al mn vuurwerk in België; ten eerste omdat ik toch vind dat ze beter in de zin van harder en mooier, en ten tweede omdat de grens maar 1 kilometer hiervandaan is, en dus is de dichtstbijzijnde Belgische vuurwerkdealer dichterbij dan de dichtstbijzijnde Nederlandse dealer :p

    het is wel wat je zegt; het IS gevaarlijker, omdat de norm daar veel lager ligt, maar ik heb er nog geen ongelukken met gezien of meegemaakt :D

    ik geef normaal zo'n 40 euri uit...
    maar dit jaar wordt het geen vuurwerk voor mij, ik kijk wel wat de Chinezen afsteken, en spaar zo weer veel geld uit :D
     
  3. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    lekker op tijd.
     
  4. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Vorig jaar 70 euro uitggeven, maar dat houd ik nu lekker in mijn zak voor games, koop wel wat knalvuurwerk ofzo, en kijk voor de rest bij anderen.
     
  5. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Re: Re: Vuurwerk (2003/2004)


    1. dat doen ze door kruit op een bepaalde plek in het pijl later af te laten gaan dan de ander en weet ik veel wat nog meer...
    maar het is dus zeker mogelijk.
    (er zijn zelfs dealers die, de door jouw verzonnen tekst(en) (voor een prijsje), willen bewerken in een pijltje.)
    2. wacht je totdat je het ongeluk bij je zelf ziet gebeuren??
    dan is het te laat denk ik,
    maar ik begrijp je, zo ben ik ook wil het gevaar ervan niet inzien, maar dat doe ik dus gelukkig wel. en ben er zeer voorzichtig mee..
    en 3. ik vind zelf afsteken toch wel wat leuker dan ernaar kijken!!:D
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2003
  6. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ik ben vergeten erbij te zetten:
    Iedereen voelt 2004 al aankomen, ieder op zn eigen manier, ik wil nu een stapje verder gaan en nieuwjaar nog dichterbij laten komen!

    en dan nog iets...
    het is bijna november.. en ik vind in 2 maanden veel gebeuren... als je oplet zullen er nog heel wat dingen gebeuren (illegaal vuurwerk nl binnensmokkellen.)
    en dan zijn de fabrikanten (in china de mensen die het zelf met de hand maken) al bezig denk ik (?<-- vermoeden) met het inpakken etc.

    maar anyway: bedankt voor je bijdrage:)

    :{
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2003
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb nog strijkers van vorig jaar liggen..
    Het enige vuurwerk wat ik aanschaf zijn strijkers..
    redenen:
    1. Makkelijk aan te steken, geen gekloot met aansteker.. En ik hoef geen aansteeklont want ik steek er mayb 10 af op heel oud en nieuw :eek:
    2. beter geluidje dan de "nld rotjes"..
    3. geen ander vuurwerk omdat ECHT MOOI vuurwerk veel te duur is..

    maar al met al ben ik niet meer echt in vuurwerk geintresseerd.. die echt super grote pijlen die ik wel is op de kermis heb gezien paar jaar terug.. ja die zou ik ook wel willen hebben.. maar het is gewoon veel te duur.. en stelt echt weinig voor maja..

    oud en nieuw = CHAMPAGNE!! :cool:
     
  8. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    lol, was gewoon ff een vaststelling van een feit, de echte bijdrage komt voor mij nog misschien wel. Als ik ook een beetje 2004 gevoel krijg.
    Want die heb ik nog totaal niet, ik zit nog midden in de zomer.

    maar ik zou deze thread niet langer vervuilen met mij gelul over hoe vroeg kerst etc. tegenwoordig komen.
     
  9. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Nu je 't zegt, heb nog een slof rotjes (200 stuks) en en paar pakjes met van die pijltjes (100 oid) van vorig jaar. Dat kan je dit jaar toch gewoon nog afsteken :eek:?

    Ga dit jaar denk ik maximaal €50 uitgeven, ben zoals gewoonlijk erg voorzichtig :).
     
  10. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19

    strijkers zijn 1 van de gevaarlijkste!!
    omdat ze (heb er nog nooit eentje in het echt gezien) volgens mij vrienden heeeel snel knallen!
    not 4 me dus;)
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2003
  11. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    psst! dat is illegaal!
    niemand mag nog vuurwerk thuis óf ergens anders hebben liggen!

    voor €50 kan je heel wat moois krijgen..
    jammer dat de grote pakketen veeeeel te duur zijn (voor iets moois maar toch weinig!)
     
  12. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Strijker hoeven niet persé gevaarlijk te zijn, hoor. Mits je ze goed gebruikt; Strijken en meteen weggooien! Er zijn altijd van die waaghalzen die het wel cool vinden om die strijkers nog ff een paar seconden vast te houden, maar die gasten eindigen altijd met (of eigenlijk zonder:+) vingers!
     
  13. Tazs

    Tazs Small but Dangerous

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    ik produceer zelf wel een hoop vuurwerk na een bord snert! 8)
     
  14. Shadow89

    Shadow89 Shadow

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    Na Oud en Nieuw vorig jaar had ik nog ongeveer een halve slof astronauten. Die zijn nu allemaal op, ik ben namelijk flink tekeer gegaan in de herfst vakantie.
    Maar ik ga voor ongeveer € 50 aan vuurwerk kopen, en dan voornamelijk grondvuurwerk zoals astronauten.
    Die Diamond Collection potten zijn me gewoon te duur.
    Ik heb ook al ff in het vuurwerk krantje van vorig jaar gekeken, om alvast wat uit te zoeken.
    Ik was laats nog tijdens het tussen uurtje op school ff naar buiten gegaan met een gast die een zwarte driehoek had, zo'n ding is echt wel vet, en knalt erg hard, maar mij zul je niet tegenkomen met illegaal vuurwerk.

    De oliebollenkraam staat er in Hoofddorp al weer, ga er van de week wel ff een halen, mmm...
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2003
  15. BlaiR.WitcH

    BlaiR.WitcH Rally-ho

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    vuurwerk vind ik een waste of money.
    Steek ook al wat jaartjes niks meer af.
    Zit liever binnen met een pint in de ene hand en een oliebol in de andere:9

    Rally-ho
     
  16. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2

    Hehe, wist ik nieteens :eek: O-)

    Idd :). Ik haal denk ik gewoon wat van die kleine siervuurwerkdingetjes :cool:.

    Maar dat 'oude' vuurwerk kan ik toch nog gewoon gebruiken dit jaar O-)?
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2003
  17. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    om daarop in te gaan: ja dus.. behalve als het op een vochtige plek is bewaard..
    probeer ze dan niet op te pakken als ze niet ontploffen.. mss dat het door al dat vocht minder snel ontploft..
     
  18. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb ze gewoon in m'n kamer op een bovenste plank gelaten. Test er dan op oudejaarsavond gewoon een paar uit (voorzichtig natuurlijk :p), als ze niet afgaan gooi ik de hele zooi gewoon weg :).
     
  19. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog flink wat astronauten en pijltjes van vorig jaar liggen..
    Twee jaar geleden had ik ook nog wat bewaard (knalvuurwerk) en dat het volgende jaar afgestoken.. ging nog prima - ook al klonk het soms wel wat dof, net zoals een gewoon rotje eigenlijk.

    Dit jaar ga ik ook nog wel wat halen, niet zoveel denk ik, eerst de restjes van vorig jaar nog maar es afsteken en dan misschien nog wat babypijltjes erbij :)
     
  20. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    voor mij is oud en nieuw niets meer dan goeie reden om eens een flinke fles heineken aan de mond te zetten. oftewel: eens lekker zuipen. vuurwerk en alcohol gaan niet samen. daarom doe ik daar ook maar niet aan. kan ik weer wat extra drank halen :p :p :p
     

Deel Deze Pagina