1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

waar halen jullie je spellen ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xxxbox, 24 jan 2002.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    de amerikaanse tv heeft meer lines en draaien op een hogere hz (dus meer beeldjes p seconde),

lijkt me dan dat de Amerikaanse dus beter beeld heeft :confused:

2. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ff kijken of ik dit op internet kan vinden, vind maar vreemd.

3. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wouter heeft gelijk het is dus het aantal beeldjes per sec. wat een game vloeiender maakt dus als een game 60fps en de Hz60 draait het super maar als een game (pal) 50Hz is en het spel 60fps loopt het voor je ogen niet zo super vloeiend dus beter een Amerikaanse omdat die Hz hoger zijn dan de Europese pal versie
    ik hoop dat je het nu een beetje snapt
    8)

4. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Het technische verhaal snap ik wel, dacht alleen altijd dat pal beter was als ntsc.

5. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier een citaat het gaat om de gamecube maar dan snap je het opzeker :p
    De afgelopen dagen ging het gerucht de ronde dat de Europese Cube een 50z/60hz schakelaar zou hebben. Dit blijkt niet waar te zijn.

Het werd een paar dagen geleden de wereld in geholpen: De Europese Cube zou een schakelaar krijgen om te switchen tussen 50hz en 60hz signalen. Europese tv's ondersteunen 50hz signalen terwijl Amerikaanse en Japanse tv's 60hz als standaard hebben. 60 hz is veel voordeliger dan 50hz omdat de spellen op de oorspronkelijke snelheid draaien en ook wordt het volle beeldscherm in beslag genomen. Bij 50hz spellen zijn er zwarte balken aan de boven en onderkant, en gaan de spellen 18% langzamer.

Daarom was iedereen blij met het nieuws dat er een schakelaar op de Europese Cube zou zitten waardoor je met 1 druk op de knop kon wisselen tussen de verschillende frequenties. Een woordvoerde van Nintendo Benelux verklaarde vandaag echter dat hier niks van waar is.

Maar er is nog hoop. Een aantal ontwikkelaars zijn zo vriendelijk om een switcher in het spel te brengen. Waardoor PAL-bezitters toch kunnen genieten van de voordelen van 60hz

duidelijk ?

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja kijk Nintendo vraagt aan alle devvies om hun games ook om te bouwen naar 50hz, maar ja bij third party devvies hebbie dat niet echt in de hand..

8. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals techn verhaal was duidelijk, alleen dacht ik dat het andersom was. Gisteravond zwager in NY opgebeld dus had het slechte nieuws al vernomen....weer iets wat hier net wat minder is als daar. Dus als je een Am. hier op je tv wilt aansluiten maak je volledig gebruik van 60hz, je verliest niks omdat je over gaat naar pal ofzo? Weet dat er nog kabeltje tussen moet(hoe heet dat....converter ofzo?)

9. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees het verhaal nog een x en zie al het antw. op laatste vr. Verliest dus nikkes.

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het zit zo..

Stroomnet -> Xbox -> TV

Normaal zit daar de zooi al bij, bij een amerikaanse moet het zo :

Stroomnet -> Converter 220v>110v -> Xbox -> Evt. RGB kabel (niet nodig als je een tv hebt die NTSC aankan) -> TV.

11. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    thnx Wouter, jij Am. weggedaan, graphics beter dan Europese?(als de spellen worden aangepast naar 50hz)

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    weetniet.. denk nie tdat ik dat ook zal herrineren.. maar bij MSR (Dreamcast, 1e deel van PGR) kon je gewoon kiezen tussen 50/60 hz, en aangezien PGR first party title is neem ik aan dat er geen problemen mee zullen zijn

13. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Nee problemen niet maarja toch, 60hz beter als 50hz. Of je het nou gelijk ziet...dat denk ik ook niet. Ben aan het w8en op 14 mrt. maar fam. in Amerika dus verleiding komt af en toe omhoog, eerder spelen:9 maar 269$!
    Kwam toch weer ff naar boven met 50/60hz verhaal. + als je begint te kopen, beter gelijk kopen wat je uiteindelijk wil hebben.

Hoe wijs doet Xenior uitspraken om half 3 snachts met klein slokje wipzzzie:+

14. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan knal ik er nuchter overheen om 4.15 s'nachts :) de games zijn goedkoper als ik ze via dvdboxoffice koop dan in nederland :D
    kijk maar naar de site geen shipping and handling
    en !!!!
    spellen komen daar eerder uit :D dus de keus was makkelijk voor mij }:]
    ja ja

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ja maar zometeen draait die HDD vast ofzo en dan zit je met je 300 dollar dure Xbox, enige wat je dan kan doen is opsturen naar familie die het dan opsturen naar de technische zooi..

16. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Precies dat is ook hetgeen wat me tegenhoud, wordt rompslomp en heb toch al paar stukjes gelezen over probleempjes(niet verwonderlijk op paar miljoen consoles!) Duurt nog langer eer je hem terug hebt, zit je net midden in starfighter sp. ed.:9

17. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ach ik geloof dat ie het goed blijft doen en zo niet er is een dvd die de Hd. helemaal hersteld naar fabriek instellingen daar is echt wel aan te komen en het meeste is toch heel simpel ik heb hem open gezien dus ik maak me eigen niet druk ik denk ook dat veel van de onderdelen gewoon uitwisselbaar zijn met Europese dus.. maar het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keus of je een ami neemt of een euro ik heb voor het eerste gekozen ik denk namelijk ook dat als er updates in welke vorm dan ook uit komen dat die eerst voor de ami uit komen en heel het 60hz verhaal

18. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is het vrij simpel, alletwee voor-en nadelen. Het is alleen wel xtra makkelijk als je zelf wat kan sleutelen, ik laat het bij sleutelen op m'n werruk denk ik:)

19. xxxbox

xxxbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    niet om je over te halen hoor maar moet je kijken

bartsmit dvdboxoffic
    Fuzion Frenzy € 69,99 €56.70
    halo € 69,99 €56.70
    amped € 69,99 €53.87
    --------------------------------------
    totaal €209,97 €167.27
    verschil €42,70 das tog effe 94 gulden
    ik bedoel maar :)

20. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Even in het kort: 60Hz is sneller beeld, maar 50Hz is mooier/scherper, omdat PAL TV's meer beeldlijnen hebben.

Hierdoor offer je dus wel snelheid op, maar als Europese developers een 60Hz switch in games zetten, hebben we én volle snelheid én en mooier beeld! Ik zou dus voor de Europese Xbox gaan. :)

Deel Deze Pagina