Waar kan je werken als je 16 bent?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Juugen, 16 mei 2008.

1. Juugen

Juugen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De enige banen die ik kan vinden is kranten bezorgen en bij de c1000 werken. Ik heb ook bij een bart smit gesoliciteerd maar daar willen ze alleen "blanke" werknemers

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Magazijn? Is dat echt zo dat ze alleen blanke werknemers bij de Bart Smit willen.
    Als dat zo is kan je ze aanklagen voor discriminatie.

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    16jaar? Dan kan je zo'n beetje alles doen.. Horeca bijvoorbeeld alleen mag je dan officieel nog niet achter de tap, maar bedienen wel.

4. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Zomg, krijgen we zo ook nog een thread zoals: "Waar kan ik werken als ik het syndroom van down heb?" of "Waar kan ik werken als ik geslaagd ben?". No offence, maar volgens mij is er al ergens een centrale thread.

edit: en dat van bij de bart smit is wel erg raar, dat lijkt me sterk...

5. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
  6. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Het makkelijkste is gewoon om langs een paar uitzendbureaus te gaan.

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan zon beetje alles op je 16e. In winkels, supermarkten of bijvoorbeeld in de kas. En inderdaad zoals Intraxz zegt is het slim om naar een uitzendbureau te gaan. Die hebben altijd wel werk voor je.

8. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    geloof nooit dat de bart smit heeft gezegd dat ze je niet willen omdat je gekleurd ben. Als het wel zo is, aangifte doen. Anders idd langs uitzendbureau gaan maar let op: ze nemen dan wel deel van je loon af.

9. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Wel een klein deel.. :)

10. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Beter niets dan iets 8)

11. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    ja hoe zit dat eigenlijk. Hoeveel loon nemen ze er vanaf. Ik was er heilig van overtuigd dat dat wel zo was en mijn ouders zaten maar te roepen dat dat niet zo is.

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Er gaat niks van jou loon af. Het uitzendbureau neemt jou in dienst en "leent" jou dan aan bedrijven. Die bedrijven betalen dan jouw loon+een toeslag aan het uitzendbureau.

13. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    hoe lieten ze dat blijken? ik heb zelf trouwens ook nooit een buitenlander daar gezien.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ze bedoelen dat ze alleen goedkope polen in het magazijn willen. :+

15. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    :lol:
    Ik neem aan dat je gewoon een bijbaantje wilt? Dan lijkt het me inderdaad verstandig om ff bij een uitzendbureau langs te gaan. Die bellen als er werk is en kun je zelf kiezen of je het wilt doen of niet

16. boatfreak

boatfreak Guest

17. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Morres Wonen! lol zit nu op me werk ff achter de kassa. Koopavond geen mens in de winkel. Maar ga gewoon langs uitzend/arbeid bureau die mensen zijn er om werk voor jou te zoeken. En ik zou ze bij de Bart Smit gelijk aanklagen voor discriminatie. Ik was ook 16 toen soliciteerde gelijk aangenomen, en heb een zwaar relaxte/varierende baan.

18. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Als je het leuk vind kan je ook pizza's bezorgen ;) moet je wel een scootercertificaat hebben maar is zeker een relaxt baantje+soms lekkere fooi :thumbs:

19. boatfreak

boatfreak Guest

Klopt, ik bezorg zelf ook pizza's. Meestal krijg ik het dubbele van mijn loon aan fooi. En ook lekker eten. En je hoeft weinig te doen, een beetje rondcrossen thats it.

En trouwens, het is niet een scootercertificaat, maar een bromfietsrijbewijs:+

20. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    :+ pfff who cares..

Deel Deze Pagina