Er is volgens mij nieuws genoeg rondom consoles, games en gadgets. Daar kun je de frontpage met gemak mee vullen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niks heb met de frontpage en er ook nooit kom. maar genoeg mensen die alleen nieuws willen lezen en er dus wel uitkomen.
Ik denk dat je in eerste instantie dus moet mikken op een groep mensen die zoekt naar nieuws. Die vullen termen in op google en komen vervolgens bij jouw site uit. Aan de hand van de frontpage (hoe is de layout, hoe zijn de berichten geschreven, wordt er ook gereageerd op de berichten enz. ) besluit die groep gebruikers te blijven. Een deel zal misschien nooit het forum bezoeken terwijl een ander deel wel doorklikt. Het is dus van groot belang relevant en "nieuw" nieuws te posten en ook bij te houden.
Voor het verkoop gedeelte werkt het volgens mij gedeeltelijk anders. Een grote groep mensen ziet dit enkel als verkoopkanaal, die gebruiken bijvoorbeeld meer gamesites, marktplaats of ebay om spullen te verkopen.
De crew ziet dat volgens mij ook in, want een tijd terug zijn ze begonnen met het bijhouden van een trusted lijst. Laten we eerlijk zijn, die lijst is er gekomen omdat een aantal leden niet betrouwbaar genoeg waren door niet te leveren, bekraste schijfjes te leveren of niet complete games in een envelop te duwen. Volgens mij zijn dat meestal niet de users die al jaren op een forum rondhangen, die hebben immers zelf ook baat bij een goede deal en hebben er meestal al vele gehad. Kijk, ik vind user Remco bijvoorbeeld een apart mannetje en zijn posts zijn vaak een rommeltje. Maar ik weet wel dat hij zijn spullen netjes opstuurt en je niet gaat belazeren.
Een selectie maken qua users lijkt me dus helemaal niet verkeerd. Mensen registreren zich sowieso wel om er daarna achter te komen dat ze er wat meer moeite voor moeten doen om iets te kunnen verkopen. Lijkt het forum ze leuk genoeg dan blijven ze immers wel. De groep die enkel komt om te verkopen reageert immers in geen geval.
Het zegt immers ook wel iets als je zelf besluit de lat wat hoger te leggen door mensen pas toegang te geven tot een x aantal posts. Dat geeft wel aan dat de site zelf ook criteria wil hanteren om een bepaald niveau te kunnen halen.
Ik ben het met je eens dat de huidige crew haar taken (in mijn ogen dan he) weer helemaal op dient te pakken. Dat betekent ook de minder leuke klusjes zoals tags aanpassen of topicreports lezen en afhandelen en de trusted lijst bijhouden binnen een redelijke termijn. Als blijkt dat er zoveel werkzaamheden zijn met betrekking tot de verkooptopics dan zul je inderdaad extra crew moeten inzetten. En crewleden in spe genoeg volgens mij hier.
Wat ik zelf ook vreemd vind is dat bepaalde subfora's hier niet meetellen voor je postaantal. Ik heb zelf niet zoveel met postaantallen, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die dat wel belangrijk vinden en bijvoorbeeld een x aantal posts als een mijlpaal zien. Het zal wel gedaan zijn om spam te voorkomen ofzo, maar ook daar kun je meer crew op inzetten. Het is volgens mij een kleine moeite (ergens een vinkje zetten wellicht?) om dat weer aan te zetten. Postaantallen zeggen niet alleen iets over hoe vaak je op het forum bent, maar ook hoe betrokken je bent bij de site. Als je mensen aan je wilt binden moet je ze ook de kans geven een bepaalde status te bereiken. Ze ontmoedigen omdat ze in bepaalde subfora komen, mja dat lijkt me niet de bedoeling.
Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2012