1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar zijn de mods gebleven?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Leis, 10 okt 2012.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    In theorie kan het uitstekend hoor, stiekem draaien er erg veel grote sites/communities op Wordpress of een vergelijkbaar open source CMS, Bijv. Envato.com Het is ook erg makkelijker uit te breiden met eigen fuctionaliteit.

    Met V4 werd jarengeleden vbulletin v4 bedoeld, maar dat is maar software, dan ben je er nog lang niet.

    We hebben met zijn allen nu zo lang gewacht dat we dat nu toch ook nog wel even kunnen volhouden, of niet? ;)

    Laten we zeggen dat we niet voor de quickwins gaan, }:]
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Mooi antwoord, maar zijn er ook nog antwoorden op de vragen en opmerkingen die eerder zijn gemaakt? :)
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Momenteel heeft xbw zijn eigen CMS en gebruiken we vbulletin voor het forum. In de toekomst gaan we waarschijnlijk over naar drupal met een nieuwere versie van vbulletin. Het is alleen de vraag wanneer.
     
  4. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Om alleen maar mensen tot de X-Bazar toegang te geven die al een "X" aantal posts hebben lijkt mij niet de oplossing. Want onder andere ik ben hier 2 jaar geleden lid geworden door de X-B. En zeker niet alle mensen die lid worden door & voor de X-B blijven hangen maar ik denk toch dat vooral nu (in de tijd van uitblijvend nieuws rond "xbox" en andere factoren mbt tot innovatie en wereldnieuws op game gebied) je de X-B als een kans moet zien om nieuwe leden te werven. De ideale oplossing zou inderdaad een feedbacksysteem zijn maar als dit (voorlopig) niet mogelijk is, moeten er zeker geen mensen die nog geen lid zijn, geweerd worden van de X-B. Of er moet een (tijdelijke) andere oplossing komen.

    De oplossing voor nu met dit huidige forum lijkt mij een actieve mod er bij halen die zich vooral bezig houdt met de X-B netjes/overzichtelijk en betrouwbaar te houden. Maar ook dat nog niet bestaande leden die wat rond kijken op internet hier hun spul willen verkopen/kopen en daarna ook verder gaan kijken op het forum en blijven hangen. Hoe dit laatste gedaan kan worden weet ik zo niet maar er zijn genoeg members die mee willen denken zo te lezen!
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2012
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Er is volgens mij nieuws genoeg rondom consoles, games en gadgets. Daar kun je de frontpage met gemak mee vullen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niks heb met de frontpage en er ook nooit kom. maar genoeg mensen die alleen nieuws willen lezen en er dus wel uitkomen.
    Ik denk dat je in eerste instantie dus moet mikken op een groep mensen die zoekt naar nieuws. Die vullen termen in op google en komen vervolgens bij jouw site uit. Aan de hand van de frontpage (hoe is de layout, hoe zijn de berichten geschreven, wordt er ook gereageerd op de berichten enz. ) besluit die groep gebruikers te blijven. Een deel zal misschien nooit het forum bezoeken terwijl een ander deel wel doorklikt. Het is dus van groot belang relevant en "nieuw" nieuws te posten en ook bij te houden.

    Voor het verkoop gedeelte werkt het volgens mij gedeeltelijk anders. Een grote groep mensen ziet dit enkel als verkoopkanaal, die gebruiken bijvoorbeeld meer gamesites, marktplaats of ebay om spullen te verkopen.
    De crew ziet dat volgens mij ook in, want een tijd terug zijn ze begonnen met het bijhouden van een trusted lijst. Laten we eerlijk zijn, die lijst is er gekomen omdat een aantal leden niet betrouwbaar genoeg waren door niet te leveren, bekraste schijfjes te leveren of niet complete games in een envelop te duwen. Volgens mij zijn dat meestal niet de users die al jaren op een forum rondhangen, die hebben immers zelf ook baat bij een goede deal en hebben er meestal al vele gehad. Kijk, ik vind user Remco bijvoorbeeld een apart mannetje en zijn posts zijn vaak een rommeltje. Maar ik weet wel dat hij zijn spullen netjes opstuurt en je niet gaat belazeren.

    Een selectie maken qua users lijkt me dus helemaal niet verkeerd. Mensen registreren zich sowieso wel om er daarna achter te komen dat ze er wat meer moeite voor moeten doen om iets te kunnen verkopen. Lijkt het forum ze leuk genoeg dan blijven ze immers wel. De groep die enkel komt om te verkopen reageert immers in geen geval.
    Het zegt immers ook wel iets als je zelf besluit de lat wat hoger te leggen door mensen pas toegang te geven tot een x aantal posts. Dat geeft wel aan dat de site zelf ook criteria wil hanteren om een bepaald niveau te kunnen halen.

    Ik ben het met je eens dat de huidige crew haar taken (in mijn ogen dan he) weer helemaal op dient te pakken. Dat betekent ook de minder leuke klusjes zoals tags aanpassen of topicreports lezen en afhandelen en de trusted lijst bijhouden binnen een redelijke termijn. Als blijkt dat er zoveel werkzaamheden zijn met betrekking tot de verkooptopics dan zul je inderdaad extra crew moeten inzetten. En crewleden in spe genoeg volgens mij hier. :)

    Wat ik zelf ook vreemd vind is dat bepaalde subfora's hier niet meetellen voor je postaantal. Ik heb zelf niet zoveel met postaantallen, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die dat wel belangrijk vinden en bijvoorbeeld een x aantal posts als een mijlpaal zien. Het zal wel gedaan zijn om spam te voorkomen ofzo, maar ook daar kun je meer crew op inzetten. Het is volgens mij een kleine moeite (ergens een vinkje zetten wellicht?) om dat weer aan te zetten. Postaantallen zeggen niet alleen iets over hoe vaak je op het forum bent, maar ook hoe betrokken je bent bij de site. Als je mensen aan je wilt binden moet je ze ook de kans geven een bepaalde status te bereiken. Ze ontmoedigen omdat ze in bepaalde subfora komen, mja dat lijkt me niet de bedoeling. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2012
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    @ laatste alinea: het is imo wel prima zo. Het zal heus niet zo zijn dat iemand niet in bepaalde subfora komt omdat daar zijn e-penis postaantal niet van zou groeien hoor. Heb ook nog nooit mensen met <1000 'posts', maar met misschien wel >7500 Green Mile posts hierover horen klagen. Want het is maar een getal, mensen weten zelf wel hoe betrokken iemand is bij het forum.
     
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Duidelijk allemaal, maar wie verzorgd dat V4 uiteindelijk gaat verschijnen? :+
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb het afgelopen half jaar uitgebreid onderzoek gedaan naar de FP en gedeeltelijk het forum. Momenteel liggen er plannen klaar, we wachten alleen op de programmeur. Alleen kunnen we geen datum prikken wanneer er wat gaat gebeuren. Mede om teleurstellingen te verkomen :).

    Al zou je aan ons youtube kanaal + facebook kunnen zien dat er druk aan gewerkt word.
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ik ga echt niet de FB pagina liken :+
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Me neither, lol.
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Waarom niet? Niks mis mee hoor.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Bang om voor je hobby uit te komen?
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Nee hoor, maar zulke dingen wil ik niet op mijn FB :+
     
  14. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Je kunt liken en vervolgens alle berichten die je van xbw krijgt verbergen.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Dan heb ik er niks aan :+
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar hebben we wel weer een like erbij! :D
     

Deel Deze Pagina