1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom die console strijd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BigSyke, 18 jul 2008.

  1. Mitch rules

    Mitch rules ODX.com FC

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dit is toch met alles zo? Kijk maar naar voetbal of een andere sport. Daar gaat het zelfs verder.

    Denk dat die 'Fanboys' gewoon hier Console willen verdedigen ofzo. Ook een ouderwets iets over buren wat ruzie maken wie de beste auto heeft, bbq heeft etc.

    Er blijft altijd wel een soort strijd zitten tussen 2 mensen, groepen en in dit geval consoles.

    Maar ik vind dat de Xbox 360 en de PS3 fanboys het erger nemen dat de Wii beziiters, die zie ik eigenlijk nooit klagen of iets.
     
  2. Netwin

    Netwin Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Xbox LIVE erg leuk en als iemand naar me toe komt die twijfelt over welke console dan prijs ik de Xbox 360 aan (ik heb ook een Wii) omdat ik hoop dat diegene dan ook op Xbox LIVE komt. Ik zeg dat er dan wel bij :) Ik denk dat ik een Xbox LIVE fanboy ben :)
     
  3. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat mensen jaloers zijn, dat is de voornaamste reden. En dan heb je ook nog de meelopers.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik denk dat de oorzaak van het probleem ligt bij dat gamers die maar een console hebben, die zijn het meeste aan het "zeiken" zijn. Je betaald 400 euro voor een console en dan zegt iedereen dat het een kut ding is ik kan begrijpen dat mensen zich dan willen verdedigen, dit was in het begin heel beschaafd maar op elke actie is een reactie dus dan heb je gelijk al een ander taalgebruik.

    Er zit ook iets positiefs aan dit probleem.

    Sony en Microsoft ( en de Nintendo) willen graag die andere mensen die hun console niet hebben graag voor hun winnen, dus er komen veel nieuwe features en games uit waarmee ze proberen mensen voor zich te winnen. En de winnaar hier van is zijn dus de gamers.
     
  5. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat dit ook meer de jongere mensen zijn hoor , beetje de 16 jarige enzo , alhoewel ik er vroeger ook nooit aan meedeed aan dat zielige gedrag ,maar het is net als met de voetbal clubs , jij support een club ( de xbox 360 of PS3 of wat dan ook ) en daar sta je dan achter , en de rest is kut

    Ik zeg eerlijk als de PS3 goedkoper word dan ga ik hem misschien nog wel aanschaffen , ( maar persoonlijk vind ik die controller niet lekker vasthouden)

    Maar goed ik denk dat het meer die meelopende pubertjes zijn die dit soort gedrag vertonen op i-net (voel je niet aangesproken als minderjarige :p)
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Omdat mensen gewoon aan zichzelf willen bewijzen dat ze een topaankoop hebben gedaan! Ze willen zeker weten dat ze er goed aan hebben gedaan om juist die ene console te kopen, en niet de andere.
    Door vervolgens hun console/oftewel hun koop, de hemel in te prijzen, maakt ze zekerder van hun zaak.
     
  7. DeadHead

    DeadHead Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met Tyrant eens. Mensen die andere consoles lopen af te kraken zijn niet zeker over hun eigen aankoop. Ze willen graag de bevestiging dat hun keuze inderdaad de beste is geweest.

    Dit geldt overigens alleen voor de xbox360 - ps3 strijd. Wii staat hier grotendeels buiten.
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    komt omdat de mensen die Wii spelen niet op internet game fora zitten.
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Er is niet veel veranderd t.o.v het Nintendo en Sega tijdperk als het gaat om fanboys. Alleen heeft het nu dus een naampje gekregen en dat is dus 'fanboys', vroeger was er ook al een hevige strijd tussen de school met allemaal een Nintendo, en ik met een Sega.

    Sega is nu dood, en Nintendo is niet meer voor de hardcore gamers!

    Nu zoveel jaar later zijn het 2 andere Sony en Microsoft die het voer zijn voor fanboys, de woorden n00b, haxor, l33t, ruxxor etc en andere breezah taal is in de loop d'r jaren een paar voorbeelden van het fanboyisme. Vroeger werd ook ook heel wat afgescholden, alleen was het medium lang niet zo groot als nu. Niemand had haast internet, en Youtube was nog nergens te vinden. Maar ruzie maken over welke console het beste was was er toen ook allang! Een topic als de versus topic is niet voor niks zo populair, mensen zijn trots op de gekochte console van hun centjes en als iemand dan wat anders heeft gekocht speelt er idd jaloezie op.

    Maargoed mensen zijn tegenwoordig alleen grover in de mond geworden. En het internet speelt daar een hele grote rol bij. ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2008
  10. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze "strijd" is niet alleen tussen bijvoorbeeld consoles, maar ook tussen games.
    Ik heb namelijk vaak een discussie met iemand over halo, en ik vind het spel niks, terwijl hij half life weer niks vinden ik weer wel.
    Op een gegeven moment ga je argumenten bedenken waar jezelf niet eens achterstaat alleen maar met het doel de discussie te winnen.

    Zo gaat het ook met consoles, alleen is dat vaak maar een klein groepje.

    Je hebt ergens geld aan uitgegeven en zijn er dan ook trots op ( logisch) en willen hun console dan de hemel inprijzen. Door allemaal goeie dingen erover te zeggen. En alle slechte dingen te negeren.

    Deze discussie gaat dan verder op een forum, meerdere mensen raken erbij betrokken. En het word een fanboy strijdt.

    Hier zit een positieve kant en een negatieve kant aan. Positieve kant is dat sony en MS hun best doen om hun console als winnaar te laten eindigen. door middel van meer features die we waarschijnlijk niet zouden krijgen zonder zulke conccurentie.
    Negatieve is natuurlijk dat er meer exclusieve games komen, zowel Microsoft als Sony proberen zoveel mogelijk exclusives tekrijgen. En dat maken gamers zoals ik die maar 1 console hebben de dupe.

    Microsoft en sony zijn zo druk bezig met het vechten om hun bot, dat het derde hondje nintendo er mee wegloopt.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2008
  11. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk onderwerp , mijn complimenten !

    Ik denk dat de meeste mensen met een console er zich helemaal blauw voor hebben gespaard en zich dan volledig in de bres gooien voor dat stukje techniek waar al hun centjes in zitten.
    Als ik al mijn centjes bij elkaar zou moeten schrapen voor een console zou ik er ook voor door het vuur gaan, al is het maar omdat je toch niet toe wilt geven (of wilt accepteren)dat je een miskoop hebt begaan op dat moment.

    Een groot aantal jaren geleden was er ook geen internet en als het er al was was dat lang niet op zo'n schaal als nu.
    Iedereen die gebruikt maakt van internet heeft een veel lagere drempel om zijn mening te geven (lees gal te spuwen).Daar waar je in reallife gezelschap van nature een balans hebt en je let op wat je tegen wie zegt en op welke manier,kun je op internet lekker bashen en vervolgens je pc uitzetten.
    Neem bovenstaande verhaaltjes tezamen en ik denk dat je een explosieve mix hebt die tot heel wat gezeik kan leiden.

    Ik zelf vind het wel leuk om een beetje te stoken bij een Wii en/of PS3 bezitter, maar dat gaat op een heel ander niveau dan dat je vaak op forum's e.d. ziet.

    Daarbij lig ik er bijvoorbeeld niet wakker van of microsoft falliet gaat met 360 en al.
    Natuurlijk is dat jammer maar dan heb ik voor een paar honderd euro een hoop lol gehad en koop ik wel een PS3 ....(dit is natuurlijk overdreven,maar het schetst de situatie)

    Wat ook grappig is is dat iedereen het idee heeft (incl. mezelf) dat giganten op games markt het ons naar de zin willen maken, zomaar ?!?!
    Iedereen hangt aan de lippen van de voormannen van epic , ms , bungie enz...
    Ik heb vervelend nieuws ...... die mensen willen niets anders dan geld verdienen,net zoals jij en ik.Het gave aan de industrie is dat er een sfeer wordt gecreeerd dat ontwikkelaars tot diep in de nacht voor ons bezig zijn om ons een vette game voor te schotelen,dit is ten dele waar,maar die mannen hebben ook een hypotheek ,een gezin ,een auto enz. enz. Dus ze zitten er ook echt voor zichzelf.
    Ze verkopen eigenlijk "emotie" ,ze verkopen het gevoel wat jij hebt als je je console aanzet en je favoriete game erin propt en dat is onbetaalbaar.Ik heb grof geld over om het halo 1 gevoel weer mee te maken bijvoorbeeld.Dit zorgt ook dat je wat fanatieker wordt als mensen zeiken over je console of je game, want JIJ hebt er een goed gevoel bij en daar moet niemand aan komen !?!?! toch ?

    Wat betreft die samenwerking, dit lijkt me geen goed idee , zonder concurentie geen 360 voor 200 euro ,zonder concurentie geen vooruit gang enz. enz. zonder concurentie zouden we nu nog 500 euro betalen voor een ps2 !
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2008
  12. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Niet mee eens om twee redenen:
    Reden 1: Competitie leidt juist tot innovatie. De xbox kwam dit keer als eerste uit en nam hun sterkste punt en drukte dat flink door (Live). Dat ze niet Japans zijn telt ook mee.
    De Wii had de zwakste hardware en besloot zich op alle kinderen en mario-moeders te richten. Met groot succes. Tennissen en echt bewegen bleek mensen enorm aan te spreken. Het is meer een gimmick en ik denk dat de Wii veel consoles zal verkopen, maar de verkoop van games binnenkort flink zal dalen zonder toptitels.
    De playstation besloot wat exclusiever te worden door flinke hardware erin te gooien (blu-ray, sterke processor). Enige nadeel is dat er weinig goede exclusives uitkomen en in de planning staan. Toch was de naam Playstation al genoeg voor miljoenen verkochte consoles.

    Reden 2:
    De consoles hebben een ander publiek. Een Wii is voor iedereen. Een xbox is voor de redelijke hardcore gamers en voor mensen die graag online gamen op een console. PS3 lijkt nu voor de echte hardcore gamers te zijn.

    Ik denk persoonlijk dat de Xbox de beste lange termijn kansen heeft. Live werkt gewoon erg goed. Dat is de toekomst.
     
  13. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, waarom die console strijd? Daar heb ik maar één antwoord op: Ieder bedrijf wil natuurlijk het beste console hebben. En er zijn er 3 (Next-Gen), dus ze hebben concurrentie. Kort maar krachtig :)
     
  14. Verhoeven

    Verhoeven Guest

    Nou ik zeg jullie eerlijk, ik zat eerst te twijfelen of ik een xbox 360 zou moeten kopen of een ps3, en koos voor de xbox 360 omdat ik eigenlijk eens een keer wat anders wou dan steeds Playstation kopen. Ik zal je eerlijk mijn mening geven over deze console..

    1. De controller: de knoppen, en de analog stick voelen er hard en ruw aan! Terwijl die van de Playstation superrr soepel is!! en eigenlijk de controller zelf ook veel lichter is dan die van de 360.

    2. Je moet steeds de batterijen afzonderlijk opladen! Terwijl die van de ps3 real-time voor je oplaad als je hem aansluit op de usb ingang.

    3. De console zelf maakt ongelovelijk veel herrie!!! tijdens het gamen! ook de nieuwe xbox 360 consoles!!

    4. De dashboard ziet er niet zo gladjes uit als die van de ps3..

    5.De 360 is heel erg pikkerig met zijn video en audio formaten die je wilt afspelen, en de bitrate van de audio en video zijn ook nog eens begrensd door Microsoft! terwijl de ps3 gewoon alle video & audio formaten ook op full quality alles afspeelt!

    4. Het netwerk loopt ongelovelijk veel vast! tijdens het gamen! terwijl ik met het zelfde netwerk ook 3 maanden lang op de ps3 heb ge-gamed! zonder enige problemen!

    5. Waarom heeft de xbox 360 niet de mogelijkheden om bijvoorbeeld een geheugen kaartje in te stoppen die bijvoorbeeld afkomstig is van je telefoon?? digital camera? enz..?? Terwijl de ps3 superr veel ingangen heeft van dat soorten..

    6. Ik krijg het gevoel dat de dvd-drive die in de xbox 360 zit van heeel ergg goedkoop merk is! vanwege de wasmachine geluid die eruit komt, en eerlijk gezegd vind ik de cd/dvd/blu ray disc ingang systeem van de ps3 veel veiliger! en zo stofvrij btw..

    7. als laatst: de ps3 uiterlijk die ziet er veeeeelll geiler en sexier uit dan de lego formaat xbox!

    Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik geen 1 verschil zie tussen de xbox 360 en de ps3 kwa graphics..


    Maar dit betekent dus voor mij in de toekomst beter bij de Sony Playstation blijven..
    Want Sony zegt het zelf al.. ( wij gaan voor kwaliteit! )
    en Microsoft geeft het niet toe maar is wel merkelijk.. die vind ik.. ( zeer goedkoop gemaakt! )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2008
  15. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat jij voor dit topic ontzettend veel subjectieve punten aanhaald.

    1. De controller is bewezen suprieur want vrijwel iedereen krijgt kramp van de geupgrade ps2 contoller,Ik hoop niet dat je je handen hebt beschadigd aan die harde scherpe 360 contoller.Probeer anders eens handcreme zodat je handjes niet zo'n pijn doen aan die grote zware 360 controller ;)

    2. !? ik snap de stelling realtime in combinatie met batterijen niet, maar ik kan rustig mijn controller opladen tijdens het spelen maar gebruik het liefst gewoon accu's met de quick charge kit...dus........ :)

    3. vertel eens wat nieuws ! dit is ontzettend 2005 nieuws en maakt volgens (niet subjectieve mensen ,zoals jij niet dus) helemaal niet zo'n extreem verschil.
    Tenzij je onder een steen hebt geleeft weet je dat de 360 zeker niet de stilste is....:):

    4. Voor zover iemand dit ook maar een serieus punt vind van je , eind dit jaar komt er "gladder" dashboard (waar overigens niemand op zit te wachten) :+

    5. Dit is ook een hele bijzondere klacht, ik stream van oude kut pc gewoon WMVHD films en heb de klacht bitrate begrenzing nog nooit onderzocht maar het zal ongetwijfeld een wereld van verschil maken t.o.v. de playstation :confused:
    Ik stuif meteen naar de winkel morgen want ik irriteer me mateloos als ik zometeen GOW2 speel.Steeds die vervelende "bitrate begrenzing" }:]

    4. Dit vind ik echt grootse kolder want dit heb ik nog nooit meegemaakt !?!?!
    En waarschijnlijk 99% van alle andere live gebruikers ook niet (Check je NAT in network settings !!! waarschijnlijk staat die op moderate :thumbs:


    5. Omdat we daar een laptop voor hebben die meteen op de printer aan gesloten is. Ik baal er zelf ook heel erg van de 360 geen ingebouwde Senseo heeft eerlijk gezegd :thumbs:

    6. Ik hoop dat je toch kans ziet met je "gevoel" (proest)de levens gevaarlijke onveilge DVD speler van de 360 te temmen.
    Ik gebruik hem zelf midden in deathvalley en daar is het inderdaad klote en veel stoffiger en ik merk dan duidelijk dat mijn drive niet tegen een hand zand kan :lol:

    7. Heb je de 360 nog nooit gezien en in een blanco kartonnen doos gekocht ? zodat het een ontzettende verassing was toen je hem opende ? |:-


    Ik realiseer me dat ik dit ontzettend fanboyerig overkomt maar kom op, je verhaal slaat echt nergens op en berust gewoon op gelul.
    Het is dat ik echt tijd over heb anders had ik hard lachend mijn laptopje (met allerlei handige poortjes :+ ) dicht geklapt en weggelopen.
    Gelukkig heb ik de tijd hierop te reageren en ik hoop dat je er wat aan hebt ...

    ps ik ben zo vrij geweest je volgorde van "problemen" over te nemen.. 4,5,4,5

    Daarbij komt (en daar ben ik nu zelf ook schuldig aan) Dat je op een topic wat "WAAROM DE CONSOLE OORLOG" heet een belachelijke review gaat lopen geven over je 360 ?!?! terwijl daar absoluut niet om gevraagd wordt !
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2008
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Moest toch ook even mijn mening geven.

    Maar het gaat nu weer heel erg over welke console de beste is. En dat is niet het idee achter deze thread.

    Ik zal de console strijd ook nooit helemaal begrijpen. Soms wordt er zo moeilijk gedaan over het feit dat een spel multiplatform gaat. Dit maakt me vrij weinig uit. Als het een goed spel is kunnen alleen maar meer mensen het spelen.

    Op sommige sites kom ik zelfs niet meer door al het fanboy gedrag. Hierdoor krijg je van die zielige "discussies" en dat vind ik niks. Discussies over de consoles mogen van mij altijd gehouden worden. Je wordt er alleen maar wijzer van maar hou het dan wel op niveau. Maar als je mensen hebt die zomaar gaan schreeuwen "Playstation is de beste!" dan hoeft het van mij niet. Mijn keuze heb ik gemaakt voor de spellen. De xbox1 beviel me goed. Vooral door spellen zoals Fable en Halo. En ook voldoet de 360 weer aan al mijn eisen. Maar helaas zijn er te veel gamers met een sony - of microsoft bril op.

    Elke console heeft iets wat deze console uniek maakt. Sony, Microsoft en Nintendo doen er alles aan om deze punten naar voren te brengen. Soms gaat dit gepaard met moddergooien maar vaak is het gewoon wat schreeuwen en kijken hoe dit uiteindelijk af gaat lopen. Microsoft had de RROD wat weer voor veel discussies zorgde over het internet. Sony komt dit jaar met een heleboel beloftes waarvan er steeds meer worden uitgesteld of zelfs worden gecancelled. Zo heeft elke console wat.

    Hierdoor blijven de aanhangers van de consoles gevoerd worden. En hierdoor blijven deze discussies ontstaan. Vooral de tijd van de NPD cijfers vind ik altijd minder. Vooral omdat veel mensen deze toch altijd op zijn eigen manier opvat.
     
  17. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die consolestrijd ook maar een waardeloos iets. als ik af en toe op die website van gamingonly zit te lezen... mijn hemel dr zou bijna een derde wereldoorlog door die dingen onstaan. dan komt er bijvoorbeeld een gametitel alleen voor de ps3 uit ipv voor 360 en ps3 en dan komen al die fanboys weer irritant doen ' haha lekker voor microsoft ' ' xbox houdt geen exclusives meer over' en nog meer van dat irritante doelloze gezwam. en zo gaat het de hele tijd over en weer en wat schiet je er mee op ? helemaal niks. koop gewoon de console die jou het leukste lijk qua games en mogelijkheden en laat diegene die een andere keuze hebben gemaakt gewoon met rust. ze moeten eigenlijk 1 gemeenschappelijke console maken zodat dit gezeur eindelijk is een keer ophoudt en dat iedereen gewoon dezelfde games kan spelen.
     
  18. Verhoeven

    Verhoeven Guest

    WeeGee je mag lullen wat je wilt knul.. ik blijf voortaan bij de Sony! ik zelf heb nu 360 ook hoor, maar alleen omdat ik hem nu eenmaal heb gekocht ga ik dat console nu echt niet ophemelen terwijl het eigenlijk niet eens waard is. Ik ga hem zo snel mogelijk door proberen te verkopen via Marktplaats ofzo, en dan met mijn eigen geld erbij haal ik mijn grote jongen weer in huis de PLAYSTATION! heheheheheh
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2008
  19. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn dat je ook even de moeite neemt om onderbouwt te reageren "knul" en helemaal verteld hoe je hem gaat verkopen enzo.
    Begrijp me niet verkeerd zodra de PS3 echt goede spellen krijgt zal ik het ook zeker niet laten om er een aan te schaffen.Ik ben dan ook niet pro xbox,het feit dat jij aangeeft dat je je 360 moet verkopen en dan "met je eigen centjes" een PS3 gaat kopen geeft al aan dat jij een "kleiner knulletje" bent dan ik :): dat verklaard ook meteen je manier van reageren en je flamerige gedrag.
    Ik krijg alleen ontzettend kromme tenen dat iemand als jij volledig subjectief (en ook nog eens waardeloos onderbouwd)op een xbox forum gaat reageren onder een topic dat heet "waarom die console strijd",waarbij je volledig off topic gaat lopen lullen over je nieuwe aankoopje.... :confused:
    Vervolgens reageer je ook nog eens compleet niet op alle punten die weerlegd zijn....

    En het stomste van alles is dat ik zo stom ben geweest om hier op te reageren want ik ben zelf nu net zo erg....
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Je zit in de verkeerde topic knul, maargoed aan de andere kant ook weer niet want je bent een goed voorbeeld van een echte fanboy.

    Oftewel komt dat zien, komt dat zien. We hebben hier met een echte fanboy te maken. Die zich aanmeld om in een topic die juist bedoelt is om te laten zien hoe zielig fanboys zijn, te gaan vertellen hoe kudt de 360 is en hoe geweldig de PS3. Knul je staat zooo voor lul! :+
     

Deel Deze Pagina