1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom gooien jullie alles zo snel op slot?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door FDC -WolF-, 6 jul 2004.

1. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben gek op ouwe koeien, lekkere melk O-)

2. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Alleen om maar even een voorbeeld aan te halen..

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik begrijp je probleem niet. Je stelt een vraag die vele malen elders beantwoord is en welgeteld één mod meldt dat de topic overbodig is en dicht kan.

Wat is daar mis mee?

Wat ik wél hinderlijk vind, en ik vermoed dat je dat ook bedoelt, is dat op zo'n topic meteen een viertal members springen en zonodig hun slimmigheid moet demonstreren met een wannabee-mod reaktie. Tsja, daar word je terecht humeurig van.

Ik zie dat ook regelmatig gebeuren dat allerhande mensen voor mod gaan spelen en daarmee het forum vervuilen. Als ze er nou echt wat aan zouden kunnen doen was het niet erg. Maar omdat het topic gewoon openblijft is er eerst een member die de "rapporteer" knop niet kan vinden, en vervolgens duikt het hele pak er bovenop om te bewijzen dat ze die knop eveneens niet kunnen vinden...

Misschien moeten we een tijdje een zero-tolerance op wannabee-mod-reakties loslaten... Persoonlijk voel ik daar wel wat voor; ik zal de andere mods eens polsen.

4. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Dat voorbeeld wat jij geeft is totaal iets anders. Ik had toen het idee dat er moderators waren die alleen maar sloten aan het zetten waren, zonder verder deel te nemen aan de community. Daar ging het niet over feit dat, hoe of waarom ze de threads sloten. Maargoed, dat heb ik totaal achter me gelaten, en achteraf gezien viel het wel mee.
    Wolf vindt de manier waarop topics gesloten worden wat minder. Twee totaal verschillende dingen.

Ik kan me goed inleven wat Wolf hier aanhaalt. Maar de moderators proberen het ook alleen maar overzichtelijk te houden. Het is inderdaad een hels karwij om elke keer een ellelange verklaring te geven waarom de thread gesloten wordt. Ik denk dat deze manier van handelen een mooie middenweg is, en de consequentie is dan dat je af en toe eens een reactie als dit krijgt. Helaas.

Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Volgens mij, zie voorbeeld, heeft Wolf geen problemen met de reakties van de mods, maar zit hij te balen dat er vier members bovenop zijn post springen die zonodig vier maal moeten spuien dat er iets mis is met het topic...

6. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Dat had ik er niet meteen uitgehaald :eek:
    In dat geval ben ik het wel eens met Wolf. Laat het gewoon lekker over aan de mensen die er zijn. Of gebruik de rapporteer knop.
    En wat ik al vaker zeg, als je nieuw bent ga je graag de groten achterna. Dus wanneer iedereen gewoon stopt met zulke reacties zal het in de toekomst ook steeds minder gaan gebeuren. Zo heb ik een poos terug ook aangehaald dat wanneer je een paar maanden een streng titelbeleid toepast in het Helpforum. Dan zal iedereen, en ook de nieuwelingen juiste titels gaan toepassen. Neem maar voorbeeld aan Xbazar.

7. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zolang het topic niet aan de regels uit de FAQ voldoet, moet hij dicht. Ik vind niet dat een mod dan de reden moet geven. De TS moet dan de FAQ maar een keer doorspitten.

Ik stoor me vooral aan die wannaB-mod's en de mensen die daar weer zo raar op reageren (soms ook de mods).

8. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Dat eerste is ook niet het probleem. Het zijn (volgens Pejannl :9) de mensen die er zo bovenop springen waar Wolf problemen mee heeft. Die wannabe-mods. En net zoals jij, stoort iedereen zich er mateloos aan.

We zouden een een puntensysteem kunnen maken waar iedereen begint met allemaal groene blokjes, en dat alleen mods alleen punten kunnen aftrekken :D

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vaak komen er nieuwe members die meteen zo snel mogelijk een antwoord willen en daarvoor een nieuwe thread openen. Luiheid om de faq te lezen of even te zoeken naar een antwoord wat vaak meerdere malen gegeven is. Als ze zien dat een thread geclosed is gaan ze wellicht eerder naar de faq kijken of zoeken en langzamerhand als de gebruiker gewend raakt met de forumregels zal je ook zien dat die ussers minder onnodige topics aanmaken.

10. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Wanneer is iets een wannabee-mod reactie?? Vragen om een slotje? Zeggen dat hij beter in een ander forum had kunnen staan? Zeggen dat er al een thread over loopt?

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Iets als het volgende zeggen: "Hier komt zometeen een slotje op".
    Als je zegd dat er al een andere thread over loopt dan moet je ook de link geven, anders heeft diegene er nog weinig aan, behalve dat ie een antwoord krijgt waar diegene niet op zit te wachten.

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, ja en ja.

Als je niet-inhoudelijk op een post reageert dan is dat per-definitie off-topic. Dus als Japie in het hardware forum een thread opent "Waar hebben ze hele grote bloemkole?" dan is het per definitie niet mogelijk dat iemand anders, behalve een mod, een reaktie geeft.

Immers de hele thread hoort niet thuis op XBW, dus kenners zoals jij (niet sarcastisch bedoeld) weten dat ze er niet op moeten reageren.

De user vertellen dat ie fout zit is niet-inhoudelijk, ergo offtopic. Dat is taak van de mods.

Wat je dan moet doen als je wilt helpen? Gewoon even linksonder op de gevarendriehoek klikken en de post bij de mods melden. Er is bijna altijd wel een mod of een admin aktief die dan de zaak even kan afhandelen.

Ik ben maar even zo rechtlijnig als ik kan zijn; dan is het ook duidelijk wat ik bedoel.

13. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Dat bedoel ik iid, ja.

Oke, dan is dat duidelijk. :)

btw. [2k] sinds wanneer ben jij modje? :)

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Sinds een uur of tien gisteravond... ;)

15. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een beetje een terughoudenheid in....bij gisteren zag ik in de bazar een thread van een gast die het twee keer had geopend. Dus twee keer dezelfde thread....ik als goed xbw member :) wilde hier een melding van maken, maar toen ik op het driehoekje drukte, zag dat deze alleen gebruikt mag worden bij schelden, spam enz....Ik wil niet graag een wannabee mod zijn...die zijn er al genoeg en ik heb al een baan, en ik wil jullie niet al te veel lastig vallen ;), maar kunnen zulke dingen dus ook gemeld worden zonder jullie te irriteren.
    Het gaat om deze thread btw

http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=55275
    http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=55273

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Auw! Grietjansammerrnappels... Die tekst moet nodig aangepast worden. (*maakt aktielijstje voor vanavond)
    Jazeker! Ik heb een van de twee inmiddels dichtgegooid. Zanks.

17. FDC -WolF-

FDC -WolF- Fun Gamer !!

Leuk Bevonden:
    0
    Positieve sfeer hiero . . . .

18. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Dit heb ik al zo vaak gedaan maar ben ermee gestopt. Waarom? Omdat ik soms dan de volgende dag zie dat hij nog open is. Maar ik zal er wel weer mee beginnen...

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat kan door verschillende redenen zijn. Bijvoorbeeld omdat een mod besluit een eventueel probleem via PM op te lossen. Daar zie jij dan verder niets van.

Of misschien is de mod het helemaal niet met je eens; ook dat is mogelijk. ;)

In "mijn" forum (LAN/LIVE) duik ik er meestal wel bovenop; ik controleer de meldingen *altijd*. Volgens mij gaan de anderen er net zo serieus mee om.

20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    In soapbox en XBM forum hoef je sowieso geen meldingen te plaatsen... de forum mods daar zijn namelijk geen moderators maar XBM redactieleden... en die doen volgens mij weinig uit op dat soort meldingen (sowieso wordt daar te weinig gemodereerd imo).

De rest van de fora, tja dat hangt af van de desbetreffende moderator(s) hoe goed er met die meldingen wordt omgegaan. Normaal mag je er echter wel van uitgaan dat er altijd wel gekeken wordt naar die meldingen.

Deel Deze Pagina