Halo 2 heeft tenopzichte van Halo 1 een hele saaie Single player. het verhaal word welliswaar heel goed verteld, maar de levels zitten heel scripted in elkaar. Kort samengevat speel ik Halo 1 met hier en daar wat sut-scene, terwijl het in Halo 2 wel lijkt alsof ik tussen de cut-scenes wat leveltje speel. Snap je wat ik bedoel? Wat gameplay betreft is de SinglePlayer van Halo 2 kort en saai.
Wat Multiplayer betreft. Die is in Halo 2 leuk, maar erg noob. Lange tijd dacht ik dat ik erg goed was in het spel. Ik speelde heel fanatiek. Toen ik op level 35 kwam begon ik me toch wel af te vragen waarom ik nogsteeds zoveel noobs tegen kwam die alleen maar op dual-wielden vertrouwden etc. Als ze zo noob zijn, hoe komen ze dan aan zo'nhoog level? Ik ben toen net zo gaan spel als hun en ik kwam er achter dat m'n kills niet eens gek veel achteruit gingen. Toen Bungie eenmaal de stats gereset had begon ik het spel steeds minder te spelen. Toen de 360 uitkwam was het helemaal gedaan met Halo 2. Perfect Dark Zero deed mij de ogen openen. Die game heeft een zeer uitgebalanceerde multiplayer. Het zit hem vooral in de besturing die de Pro's van de Noobs onderscheid. In Halo 2 heeft Bungie precies alles zo aangepast dat Noobs ook kunnen killen zodat het grote publiek ook aan zijn trekken kan komen. Het heeft het spel wat mij betreft verpest want het had zoveel leuker kunnen zijn.
Halo 2 is een game met korte SinglePlayer en een gemanipuleerde MultiPlayer. Tjah, t is gewoon een verneukte game.
Speelde laatst weer Halo 1. Moest echt weer es m'n best doen headshots te maken en sweep-snipen ging ook niet. Tjah, als die game nou eens Live had gehad, dat zou nou echt wat geweest zijn.
Ik zal straks vast wel weer gezeik aan m'n kop krijgen van "PDZ en Halo 2 is als Appels met peren vergelijken...
Laatst bewerkt: 10 jul 2006