1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom halo zo goed?

Discussie in 'Algemeen' gestart door undertaker_fm, 26 dec 2002.

1. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het appels en peren vergelijken is, maar toch ga ik voor halo1, puur vanwege de pistol-multiplay... toen kon je pas echt pwnen als je echt goed was, tegenwoordig lijkt dat met halo2 makkelijker... :)

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    1 van de eerste xbox games was halo ook.

Ene grapich ziet het er goed uit het hele shooter aspect werkt perfect.

Goeie balance in wapens voertuigen etc. :) (super AI op Legendary etc)

Ach`ja je moet er maar van houden hè? (goeie games ;))

3. De online multyplayer en met name de matchmaking is wat het hem doet bij Halo 2. Het blijft leuk om te spelen en het spel zit kwa graphics en physics 'perfect' in elkaar.
    Als er alleen van die custom game rotzooi in had gezeten had ik hem net als elke shooter waarschijnlijk allang aan de kant gelegd. Maar aan Halo 2 bem ik na 1,5 jaar nogteeds verslaafd}:] _O_

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2006
  4. ExQuiZite

ExQuiZite I'm Back Motherfucke

Leuk Bevonden:
    0
    sorry maar pistol is eigelijk gewoon br... pistol miss iets moeilijker door de( naar mijn mening) trage gameplay van halo 1.. halo 2 is veel sneller

5. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg dat niet tegen LeGeNDaRiScH :+
    Die vind dat er tussen de pistol en de BR een supergroot verschil zit, ik weet ook niet wat.

Als je Halo 1 multiplayer met Halo 2 online mogelijkheden combineer, dan heb je volgens mij de ultieme halo (zo moet halo 3 er ook uitzien).

6. jensss

jensss ^^

Leuk Bevonden:
    2
    Komt door onze PAL-versie.. als je 1 keer NTSC hebt gespeeld snap je wel waarom halo1 beter is dan halo2..:)

7. Dairokkan

Dairokkan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon altijd meer lachen met halo 1, halo 2 is wat meer competatief. Dat komt naar mijn mening door de level design. In halo 2 moet alles rond en eerlijk terwijl ze van mij best een paar chill out achtige levels in halo 2 hadden mogen doen. Misschien minder geschikt voor MM maar ze hadden die maps er best naast kunnen doen.

Beste console shooters: 1. Halo 2 2. Goldeneye 3. Halo 1
    Beste shooters: 1. Quake 2 2. Halo 2 3. Quake 4

8. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Naar de graphics moet je niet meer naar gaan kijken bij Halo 1 in deze tijd. Ik vind Halo nog steeds de beste shooter op de Xbox, ook als ik 'm nu weer speel. Dat komt door het verhaal, geluid, gameplay, plezier. Dit allemaal is bij Halo gewoon tijdloos en daarom is het een echte Classic en nog steeds de beste shooter op de Xbox.

9. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Halo is goed omdat het "Halo" heet, pleur een verrot puzzle spel op de markt met de naam Halo en het wordt geaccepteerd.

10. I TriTon I

I TriTon I Guest

Doe dat, misschien word je nog eens rijk.

Toch vind ik halo2 beter als halo1, betere gameplay vind ik het :9

11. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Simpel, ze hebben qua gameplay alles wat "gefinetuned" [als dat een woord is]. Alle slechte punten wat aangepast. Multiplayer is beter, de balans in de wapens is beter, graphics beter. Ze konden met een flinke basis werken en hebben veel tijd gehad alles te verbeteren.

Enige punt waar ze helemaal opnieuw mee moesten beginnen is het verhaal. En daar gaat Halo 2 imo de fout in. Ik vind het wat minder dan in Halo 1 helaas. Wordt wel weer beter met Halo 3 denk ik.

12. boogje

boogje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Halo is goed, in de zin dat he lekker vlot speelt en je het gewoon eens " voor de fun" opzet, halo2 is supergoed, in de zin dat ze gameplaygewijs alles verbeterd hebben, maar halo2 is ook frustrerender omdat de levels, en luister goed :p, in tegenstelling tot halo1 soms echt saai worden van opbouw. oké, in halo1 was het steeds hetzelfde maar halo2 heeft SOMS wel een slecht level design

enja, nightfire heeft betere gfx dan halo1, live with it. Nightfire ziet er wél plasitekerig uit, alles blinkt etc. Ninja gaiden heeft ook betere gfx, far cry :instincts, DoomIII, half-life2,SC (1,2 en 3 ) BIA (1 en 2) Thief III, Conker, Black, Brute force *geeuw* en ga zo maar door...maar daar gaat het in halo niet om. Het gaat om de superkwalitatieve orkestmuziek, de masterchief die met zijn machostem de mensheid wil redden, de warthog die over de grond scheurt met vanachter een paar van je temamates, Cortana die je achtergrondinformatie geeft wanneer je in een omgeving komt waar je "woow,wat is dit?!" van zegt. Het gaat niet echt om de gfx, en ook niet echt om de pure gameplay, het is allemaal sfeer bij Halo, en dat maakt het allemaal goed.

Laatst bewerkt: 7 jul 2006
  13. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind Halo 2 een zware teleurstelling ten opzichte van Halo 1. Ik ga er geen woorden aan vuil maken. Dit filmpje vat samen wat er allemaal mis is met Halo 2. http://media.putfile.com/h2in

14. Shapes

Shapes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Velvet_Dark, dit is niet een correct oordeel dat je nu doet. Je neemt alleen de multiplayer onder de loep terwijl de campaign egt meesterlijk is. En dat een spel klote is vanwege autoaim is ook bullshit want er zijn zat servers waar je zonder autoaim moet spelen.
    En een teleurstelling vind ik het al helemaal niet omdat de graphics beter zijn het verhaal is uitgebreid (je ziet de oorlog nu van 2 kanten => cov. en human) en de multiplayer is zeer drastisch uitgebreid.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Halo 2 is een goed spel, maar door de auto-aim wordt je niet echt beter in het spel. Stel je nou 's voor dat je in een Beat 'm Up van 3 meter afstand een ander ook raakte...=(

16. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    jij bent de eerste die dat zegt, want de Campaign van H1 is zoveel beter als die van H2, maar het gaat toch over Halo, dat zijn dus allebei de games, als H3 de beste punte van beide games pakt, zal H3 de beste game ter wereld worden, allertijden :)

edit: waarom heeft iemand een draad uit 2002 naar boven gehaald :+??

17. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Halo is simpelweg legendarisch, athans in mijn ogen.
    Onthoud goed dat het spel alweer 4 jaar oud is he en 1 van de eerste spellen op de Xbox. Dan moeten de programmeurs alles nog leren kennen.
    Het was mijn eerste spel op de Xbox en ik vond hem super, heb het meerdere malen uitgespeeld ook enkele levels op Legendary :cool:, ook coop was super! _O_ Ik kan me nog zo het 2e level herrineren, als je de planeet voor het eerst ziet..._O_ :thumbs: Geweldige graphics, mooi geluid en leuk om te doen.
    Ook een goed verhaal. Als je het vergelijkt met andere spellen uit die eerste periode, steekt het er toch wel ver boven uit.
    Maar goed, bij mij is het ook sentiment. ;)
    Het spel wordt dan ook nooit verkocht en staat nog altijd te pronken in de kast, naast Morrowind. ;)

18. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Halo 2 heeft tenopzichte van Halo 1 een hele saaie Single player. het verhaal word welliswaar heel goed verteld, maar de levels zitten heel scripted in elkaar. Kort samengevat speel ik Halo 1 met hier en daar wat sut-scene, terwijl het in Halo 2 wel lijkt alsof ik tussen de cut-scenes wat leveltje speel. Snap je wat ik bedoel? Wat gameplay betreft is de SinglePlayer van Halo 2 kort en saai.

Wat Multiplayer betreft. Die is in Halo 2 leuk, maar erg noob. Lange tijd dacht ik dat ik erg goed was in het spel. Ik speelde heel fanatiek. Toen ik op level 35 kwam begon ik me toch wel af te vragen waarom ik nogsteeds zoveel noobs tegen kwam die alleen maar op dual-wielden vertrouwden etc. Als ze zo noob zijn, hoe komen ze dan aan zo'nhoog level? Ik ben toen net zo gaan spel als hun en ik kwam er achter dat m'n kills niet eens gek veel achteruit gingen. Toen Bungie eenmaal de stats gereset had begon ik het spel steeds minder te spelen. Toen de 360 uitkwam was het helemaal gedaan met Halo 2. Perfect Dark Zero deed mij de ogen openen. Die game heeft een zeer uitgebalanceerde multiplayer. Het zit hem vooral in de besturing die de Pro's van de Noobs onderscheid. In Halo 2 heeft Bungie precies alles zo aangepast dat Noobs ook kunnen killen zodat het grote publiek ook aan zijn trekken kan komen. Het heeft het spel wat mij betreft verpest want het had zoveel leuker kunnen zijn.

Halo 2 is een game met korte SinglePlayer en een gemanipuleerde MultiPlayer. Tjah, t is gewoon een verneukte game.

Speelde laatst weer Halo 1. Moest echt weer es m'n best doen headshots te maken en sweep-snipen ging ook niet. Tjah, als die game nou eens Live had gehad, dat zou nou echt wat geweest zijn.

Ik zal straks vast wel weer gezeik aan m'n kop krijgen van "PDZ en Halo 2 is als Appels met peren vergelijken...

Laatst bewerkt: 10 jul 2006

Deel Deze Pagina