[PC] Waarom haten pc gamers consoles?

Discussie in 'Games' gestart door BigSyke, 26 dec 2006.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    komt echt wel meer bij kijken dan dat.

    Vaak kan starforce moeilijk doen ook al heb je origineel spel, je moet vaak al patchen ook al koop je op dag van release.

    jouw videokaart kan net niet ondersteunt zijn terwijl die videokaart het spel wel aan kan.
     
  2. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het er wel mee eens. Het punt hier is gewoon dat PC-gamen ingewikkelder en meer tijdvergend is, en dat is een feit. Ik kan ook niet elke game spelen, Call of Duty 2 crashed soms gewoon tijdens het laden, en andere games zoals Yuri's revenge, kan ik niet altijd alt tabben zonder een crash(van de game). Dit laatste hebben 2 vrienden ook, dus dat ligt aan de game. Maar zulke dingen zal je niet gauw tegenkomen op de consoles.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Op dat gebied heb ik blijkbaar geluk. Ik heb nog geen enkele game tegen gekomen die is gecrashed bij mij :). Alleen bij Oblivion met alt-tab, maar dat is zowat bij iedereen zo.

    Bij consoles heb je ook patches... ze worden dan wel automatisch geïnstalleerd, maar het is en blijven patches.

    Starforce komt steed minder voor en kan worde weg gewerkt. Bovendien heeft niet iedereen last van Starforce en niet iedereen wantrouwt het omdat het bezien wordt als een soort spyware (MS heeft dan ook spyware hé).
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2006
  4. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Behalve bij Trackmania :'-(
     
  5. Xiqu0n

    Xiqu0n Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Pc gamers worden allemaal consolers, en waarom ??
    Omdat je steeds je pc moet upgraden voor de nieuwere games. Ik speelde een paar jaar lang ook zoiets hardcore op de pc maar ik ben er nu ook vanaf gestapt.
     
  6. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    weer iemadn dr bij die zo begonnen is aan eenconsole:lol: ik ben ook zo begonne... dr gingen bakken met geld naar de pc shop vanwege het upgrade van mn pc... en check de onderste regel van mn sig maar hoe ik nu over mijn console denk;)
     
  7. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik speel nog steeds vrolijk op de PC :D
     
  8. Xiqu0n

    Xiqu0n Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja nu kan het nog , maar ik bedoel met allemaal die next gens in het vooruitzicht en mijn vooruitzicht was dat mijn pc het niet meer erg lang kon bijbenen wist ik genoeg ;)
     
  9. Forsythia

    Forsythia Darkling

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk gezegd denk ik dat al die aandacht die console-games krijgen dé grootste reden is dat PC-gamers op console-games neerkijken. Als grootste voorbeeld moet je eens aan Halo denken: bejubeld door zowat iedereen, maar de gemiddelde PC-gamer begrijpt niet waarom zo´n simpele shooter stukken populairder is dan een Unreal Tournament 2004 of Half-Life 2. Daar komt ook nog eens bij dat een FPS éigenlijk thuis hoort op de PC, en dan zijn de rapen natuurlijk helemaal gaar als Halo als beste shooter ooit bestempeld wordt. Over franchises als Ninja Gaiden of Final Fantasy zul je nooit zulke dingen horen, het zijn voornamelijk de first-person shooters op de consoles die het moeten ontgelden. Ach ja, zie het als jaloezie, PC-gamers krijgen immers stukken minder console-games naar hun favoriete platform gepoort als andersom.
     
  10. Empfy

    Empfy Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jullie het over pc gamers hebben voel ik me aan gesproken.

    ik heb pas ( bijna ) een maand een 360, daarvoor gamede ik op de pc

    Ik moet toe geven dat ik ook niet echt weg was van de xbox en de ps, dit kwam denk ik door dat ik dacht dat de pc beter was en dat ik het fijner vond spelen met muis en toetsenbord.

    nu weet ik wel beter :) , ik denk dat de gene die een xbox of ps ku... vinden er nog niet mee hebben gespeeld of het niet durven omdat ze pc gewend zijn.

    Ik vind zelf, als je het niet geprobeerd heb houd je kop :p

    Greets Empfy

    P.s. HELL AAN DE PS :p ( en ja ik heb het geprobeerd :) )
     
  11. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ben een pc & xbox gamer,, ik haat geen pc & geen console (alleen die van sony mja) :D
     
  12. kipzor

    kipzor New Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het zelfde als de posts hierboven, game ook op beide, en vermaak me ook met beide. Als games dan console only zijn gebruik ik console, en andersom ook. Als ze op beide kunnen/draaien, hangt het van de gameplay af, of van de extra's
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het ook anders omschrijven dan ik eerder in deze thread deed : ik heb mijn PC voornamelijk voor de shooters, RTS games, en andere games die enige vorm van grafisch geweld vereisen :+ En mijn consoles gebruik ik meer om de partygames, op enkele uitzonderingen na dan.
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    nou ik moet wel zeggen dat ik nog steeds de hype niet begrijp van halo 1.

    andere delen heb ik niet gespeeld, maar zo bijzonder is het toch ook weer niet
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik met je eens. Het is gewoon een vermakelijke shooter, niet meer en niet minder.
     
  16. Xiqu0n

    Xiqu0n Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind halo ook zwaar minder , maar toch ben ik grotendeels op de xdoos overgestapt omdat ik echt geen zin heb om steeds mijn pc up te graden.
     
  17. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    vind het wel opvallen dat veel pc-gamers gaan zeiken dat je op een console speelt. jeej dat je illegaal kan downloaden op de pc.
    maar om om het half jaar een nieuwe videokaart te kopen word mij iets te duur.
    console is goed. om de vijf jaar een nieuwe kopen, (blijf vrijwel zeker op de xbox reeks zitten nu) en lekker legaal games in de winkel kopen zodat die eerlijke mensen ook hun geld echt toekrijgen, want ze verdienen het, en ze worden zeker niet onderbetaald.
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop mijn PC games anders gewoon hoor :eek:
     
  19. Nussbaum

    Nussbaum Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Xbox en een PC. Ik kocht destijds een Xbox om de redenen die mensen hierboven algenoemd hebben, goedkoper, geen gezeur. Ik ben er nu inmiddels op terug gekomen, ik denk dat de PC op veel terreinen superieur is aan de Xbox/Xbox360.

    Het viel me op dat ik ontzettend veel geld kwijt was aan spellen op de Xbox, de reden ook dat deze consoles voor weinig tot geen winst verkocht worden is omdat men veel meer vraagt voor de spellen en men prijst die ook veel minder snel af lijkt het. Volgens mij dwingt microsoft een soort van prijs beleid af aan Xbox ontwikkelaars terwijl PC ontwikkelaars veel vrijer zijn. Verder is software piraterij veel makkelijker op de PC.

    De besturing van de PC is better, niet alleen omdat je op de PC een muis hebt maar ook de besturing zelf is flexibler. Ik had bijvoorbeeld GTA:3/Vice city-pack gekocht, echter de controler-setup die ze gebruiken is zo enorm slecht en je kunt er niks aan veranderen. Op de PC echter is dit geen probleem.

    Geen uitbreidingen/mods. Neem nu Oblivion, de mensen van Betsheda(sp?) hebben een aantal rare design oplossingen genomen, bijvoorbeeld levelde monsters, op de Xbox360 zit je er aanvast maar op de PC kan je gewoon een mod downloaden. Verder komt er een expansion binnenkort maar alleen voor de PC. Dit soort dingen zul je voorlopig nog houden met consoles. Voor mij is dit de belangrijkste reden om de 360 maar links te laten liggen en weer over te stappen op een PC.

    Voordelen van consoles zijn dat je met multiplayer FPS je geen last hebt van aimbots en andere cheats. Ik denk dat we een factor van belang kan worden op de lange termijn. Verder natuurlijk minder gezeik echter het duurt op de PC misschien wel iets langer maar over het algemeen is alles meestal wel op te lossen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar noem je een aantal punten op waar ik me ook prima in kan vinden. Zo lijken PC games idd vaak eerder afgeprijsd te worden, dus wat je aan dure hardware uitgeeft kun je weer besparen op games door gewoon ff een tijdje te wachten. Zo kocht ik gisteren LOTR : Battle for Middle-Earth II + Rise of the Witch-King (uitbreiding, welke nog geeneens op de X360 te krijgen is) samen voor maar 40 euro....terwijl de X360 versie van de game (zonder uitbreiding) nog voor het volle pond in de winkels ligt.

    Betere mogelijkheden tot het aanpassen/tweaken van diverse onderdelen in een game is wat mij op de PC ook erg aanspreekt. Ik geef toe, hier moet je zin in hebben....heb je de instelling dat je gewoon je game in de disclade wilt proppen en gelijk aan de slag kunt, dan kun je idd beter bij de console blijven. Soms werkt er ook iets niet naar behoren op de PC en dat kan op zijn beurt ook weer tig oorzaken hebben. Dit kun je als een frustratie ervaren ("Verdomme, hij doet het niet !") en het erbij laten zitten door het spel terug te brengen of door te verkopen, maar je kunt het ook als een uitdaging zien ("Hmm, waarom zou ie het nu niet doen ?") en actief op zoek gaan naar een oplossing. Vooral dat laatste geeft mij erg veel voldoening, als het mijzelf lukt om met behulp van internet/fora/andere ervaringen van mensen een PC game toch aan de praat te krijgen. En last but not least : zoals ik dat wil.

    Oblivion ziet er uit zichzelf al mooi uit, zowel PC als X360 versie. Maar met de juiste mods die er voor de PC versie te krijgen zijn kun je die versie grafisch nog zoveel mooier maken, dat de X360 versie serieus "lelijk" oogt. En zoals al eerder genoemd werd : ben je het niet eens met een bepaald aspect van de gameplay, dan kun je dat ook vaak zelf weer aanpassen. Laat ik het zo zeggen : op de PC wordt je minder snel "gedwongen" om een game te spelen op de manier zoals de ontwikkelaar het bedoeld heeft (ik heb een hekel aan controller configs die niet fijn zijn en die je tot overmaat van ramp niet eens kunt wijzigen op een console). Genoeg pluspunten dus voor mij om tegenwoordig de PC te kiezen als het gaat om het draaien van grafisch zware games. Natuurlijk ook omdat ik op de PC meer doe dan alleen gaming, want wat dat betreft zijn consoles heel wat beperkter in hun functies. Dat is overigens niet vreemd, want een console moet vooral gebruiksvriendelijk zijn....en daar ontlenen de apparaten ook voor een groot deel hun charme aan. Want hoe zot ik ook op mijn PC ben, die Nintendo Wii die ernaast staat is namelijk ook een ontzettend gaaf apparaatje.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007

Deel Deze Pagina