1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom ik geen playstation zal kopen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door salva, 1 jul 2003.

1. fluffyaddict

fluffyaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Euhm :eek: en F-zero X is GameCube, natuurlijk...

personal note: afleren te bemoeien met dingen waar ik te weinig vanaf weet

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dan moet je denk ik je PS2 eens na laten kijken, heb ik ook gedaan en je hoort hem nu amper.

De xbox heeft geen eens een uitknop.

Bij sommige spellen wel en bij sommige niet.

Helemaal mee eens, dat is idd echt irritant.

3. Highlander

Highlander Hete bliksem

Leuk Bevonden:
    33
    Wat een gezeik zeg, ga eens buiten spelen inplaats van dehele dag achter je xbox zitten.

4. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het probleem?? wat zou het dat ie standby staat, vinnik gewoon fijn, slecht argument imo.
    En waarom zou je de stekker er dan steeds uitdoen? Neem aan dat je niet om het uur van TV wisselt :confused: beetje vaag..

5. Cyhwuhx

Cyhwuhx .

Leuk Bevonden:
    0
    .::: *sigh* Mnr. Salva hier kwam met het 'irritant dat uitknop achterop zit' argument., terwijl de Xbox hem net eens heeft dus vandaar.
    En waarom zou je stekker eruit doen? Nou omdezelfde reden dat ereen utiknop op de PS2 zit; om uit te doen. (Standby vreet nog steeds stroom, namelijk)

6. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik zit niet de PS2 af te zeiken, ik geef alleen de redenen waarom ik liever de xbox zou kopen.

Dus geef die van jullie nu ook in deze thread of niet, mijn mening is de mijne en ben hier van overtuigt ik vind de xbox gewoon een betere machine.

Salva

7. sneaky

sneaky Guest

ok xbox heeft een betere proccesor(die van ps2 is niet eens uitgedrukt in mhz)xbox heeft een betere grafische kaart en heeft de mooiste graphics van alle consoles.Xbox controller ligt perfect in de hand,ps2 controller ligt alleen goed in de hand omdat iedereen wel eens op de oude playstation heeft gespeeld

8. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja da bedoel ik en het was een goede console voor z'n tijd.
    Maar geef mijn persoonlijk maar een xbox.
    Wat de GC betrefd, daar weet ik niets van heb de graphics gezien en die waren echt mooi, maar ik zou um niet willen omdat ik denk dat ie het niet gaat redden.
    Ook zag ik in dit forum iemand zeggen dat uit de PS2 bijna al het sap geperst word en dat de xbox nog kwa graphics veel meer te bieden heeft.

Wat die ene lullige post van die xboxworld crew member betrefd over de aan en uit knop, ik vind het gewoon lastig als ie aan de achterkant zit en die van de box zit mooi geintregeerd aan de voorkant, maar genoeg daar over.

Ik als oud segamegadrive gamer hoop dat deze console een keer verder mag komen omdat het gewoon een geweldige machine is, maar er moeten wel wat meer knallers van games komen dat geef ik toe.

Sal

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De PS2 heeft nog steeds erg mooie graphics.
    BV:

Final Fantasy 10
    Gran Turismo 4
    MGS 3
    Jak 2
    Rachet and Clank 2
    etc...

10. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stuntman op de ps2 ziet er ook goed uit en speelt ook nog eens heel spannend, daar zou ik wel een remake van willen zien op de xbox.

Ik vind dat er heel kinderachtige puntjes worden gezocht om de ene console te preferen boven de andere.
    Aan uit knopjes, geluidjes, playmobil dingen als je je bezig houdt met dat soort dingen moet je toch meer gaan gamen.

Als je niet uit kijkt verander je anders terloops in een achter gordijntjes glurende zeiksnor die te veel aan de garaniums snuift.
    Ga lekker spelen.

11. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Nee.... ze hebben de CPU v.d PS2 uitgedrukt in SneakyHerz zeker.... tjonge jonge zeg, meld dan niets.

Bijna met je eens...
    De Xbox heeft de betere videokaart aan boord, maar zeker niet alle games op de Xbox zijn mooier dan de games op de GC en PS2.

Ja en m'n stuur van m'n nieuwe Saab ligt ook lekker in de hand, omdat ik in m'n vorige Saab ook al eens een stuur had|:-

En over dat Standby en aan/uit gedoe.....
    Apparatuur in de standby-stand houden is gevaarlijk. Omdat er ten alle tijde spanning op het apparaat blijt staan. Potentieel gevaar bij bliksem dus.
    Mijn consoles staan laat ik nooit aan de kabels hangen als ik er niet op speel, en ik laat er al helemaal geen spanning op staan dan.

12. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je moet op een gegeven moment een beslissing maken en omdat de consoles allemaal erg dicht in de buurt liggen gaat het uiteindelijk toch om de kleine dingen zoals, geluid, knopjes, capaciteit, joypads etc.
    dus allemaal niet zeiken, dan doe ik het ook niet meer.

Salva

13. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Wat een vreselijke thread. :)

Over de graphics, die zijn over het algemeen beter op de Xbox dan op de andere consoles.
    Allemaal kleine punten maar, het is wel beter dat je op de Xbox keus hebt tussen formaat controller. Ook nog eens gewoon van Microsoft zelf, dat is wel mooi mee genomen. :cool:

14. KiLLerKnight

KiLLerKnight Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. Dit argument kan ik begrijpen, maar het is jouw mening, zelf heb ik er geen last van.
    2. Dit begrijp ik niet, speel je je games met het geluid uit of zo. Met een beetje volume op je tv merk je niets van het geluid.
    3. Dit is gewoon onzin, wat maakt dat nou uit, als ie maar niet binnen zit.
    4. Dit is een nadeel, maar al moet ik tien minuten wachten om topgames als FF X, PES 2, Vice City, enz te spelen, dan doe ik dat.
    5. Dat is zo, maar graphics zijn ook niet alles.

Ik ben het niet met jouw argumenten eens, maar ik respecteer je mening, omdat je tenminste PROBEERT met goede argumenten te komen, in tegenstelling tot fanboys. Maar je mist hierdoor wel veel topgames die alleen op de ps2 te spelen zijn, maar als je slechts 1 console kan kopen, dan begrijp ik dat je toch ergens je keuze moet laten afhangen. En ik denk dat welke console je ook koopt, je geen miskoop kan doen.

PS. Over die GC-controller, het is zeker een goede controller, maar hij is gewoon overrated, zo goed is hij ook weer niet.
    1. De triggers zijn irritant met die klik
    2. De Z-knop is waardeloos.
    3. De D-pad is waardeloos
    4. De rumble is zwak

Het is een goede pad, maar in sommige genres, zoals fighting-games, is het een waardeloze controller.

Laatst bewerkt: 2 jul 2003
  15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb m'n playmobiel weer es uit de kast gepakt, maar de GC controller voelt zeker wel zo aan...:+ Verder is 't een leuk dingetje hoor hij is alleen wat...tsja....meer kiddy (qua console dan) dan ik had verwacht met z'n toploader zooi etc....maar daar gaat 't hier niet over...

ik heb en hoef zelf geen PS2 omdat een vriend van me d'r 1 heeft en alles wat ik daar speel speelt op de xbox beter en mooier. Beter omdat ik die PS2 controller kwijt raak in mijn handen (en zoooo groot ben ik nou ook weer niet) en mooier omdat de xbox nu eenmaal 2 jaar nieuwer is. De enige reden voor mij om een PS2 te kopen (waar ik dus ook een GC voor heb gekocht) zijn de exclusives....en daar schiet de PS2 voor MIJ tekort....de PS2 exclusives zijn totaal niet mijn games....GTA:VC en GT zijn hun console verkopers en ik vind GTA:VC more of the same, wordt voor mij heeeel snel saai en GT is een race game, en ik haat race games :+

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben ik helemaal met je eens.

Dit ben ik niet met je eens.

1. vind ik niet irritant hoor
    2. is juist handig, bv bij Zelda (dan kan je er een wapen op zetten)
    3. de D-pad is ook niet om het spel mee te besturen, het is meer voor menu's en opties.
    4. nou zo zwak is ie niet hoor

17. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het games aanbod een belangrijker argument is. En daarin schiet de PS2, zeker na het zien van de laatste E3, zeker niet meer tekort. Sterker nog, ik zit er inderdaad aan te denken om er nog eentje naast m'n Xbox en GC aan te schaffen. Argumenten als een standby/uit-functie en een formaat van een controller wegen voor mij dan niet echt op tegen topgames als GTA Vice City, MGS 3, Kingdom Hearts, Ico, Final Fantasy en GT4. Ja...een aantal van deze games zullen ook op de PC verschijnen en daarongetwijfeld mooier op zijn, maar bedenk dat dat bij Halo ook het geval zal zijn, dé reden om een console te kopen is juist omdat je dan lekker vanuit je luie stoel kan zitten gamen. En dan is die controller misschien iets minder...mwa, pech, kwestie van wennen. Ik vind de GC controller het beste in mijn handen liggen, maar persoonlijk kan ik met allemaal wel goed overweg.

18. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Even over die uitknop op de xbox.

(dit is een vraag, geen tegenargument)

Wat is die kleine knop onder de knop waarmee je de dvd-drive opent dan? Volgens mij zet ik hem toch echt met die knop aan en uit.

19. salva

salva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee als je het over de ps2 hebt dan zet je hem ermee op standby en als je het over de xbox hebt dan zet je hem hiermee inderdaad uit.

Dat er echt mensen zijn die beschikken over al de drie de consoles, sorry hoor maar dat kan ik niet bevatten.

Nee eentje vind ik wel leuk maar om nu voor vice city die ik echt leuk vindt een ps2 te kopen, nee daar kan ik mijn centen niet aan uit geven.

Gamen is leuk zo nu en dan maar een sociaal leven is beter.

Salva

20. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    No offence ofzo...

Maar ieder persoon staat er financieel anders voor, het feit dat er mensen zijn die inderdaad over drie of meer consoles beschikken maakt ze dan niet meteen mensen zonder sociaal leven. Die hebben dan waarschijnlijk alleen wat meer geld te besteden aan hun hobby... zo simpel is het.

Deel Deze Pagina