1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom is de site niet geoptimaliseerd voor 1024x768?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Lorre, 29 mei 2003.

1. Sneaker

Sneaker Aspirantgamer

Leuk Bevonden:
    0
    't is niet zo dat ze enkele uren offline is, maar soms zelf enkele dagen

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Welke host die welk magazine distributeerd? :confused: Wij distribueren helemaal niks.

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste is dit de eerste keer dat de site zo lang down is (nooit eerder een crash gehad).
    En ten tweede ditributeerd XBW geen blad. Dat doet Haarlems Uitgeef Bedrijf B.V. (het XBM)

4. Sneaker

Sneaker Aspirantgamer

Leuk Bevonden:
    0
    mja iedereen kan zich vergissen eh. ik dacht het alleen omdat hier nogal veel reclame van het xbox magazine staat en de redacteurs van dit magazine altijd goed op de hoogte zijn van het dagelijks gebeuren van deze site.
    mijn fout dus :)

5. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ok, laten we nu verder gaan met de orginele discussie :)

6. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    u mean 1024x768 hoop ik, anders ziet je beeldschermpje er wel vreemd uit denk ik.

7. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    zal een breedbeeld scherm zijn

als je op zoiets stretcht krijg je wel een raar zicht denk ik8)

8. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Multimonitor denk ik.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Praktisch punt waar over na is gedacht ten tijde van het maken van het huidige ontwerp; Toen hadden we niet heel veel content en door het maken van een stretch-baar ontwerp lijkt het dus allemaal nog veel rustiger dan het is daar je veel informatie op een geconcentreerd stukje schem krijgt. Daarnaast moet je dan werken middels een ander type ontwerp en dat stond ons niet echt aan; Wij hadden op dat moment al moeite met het bedenken van een leuk ontwerp en waren allang blij dat we eindelijk wat hadden, al is het nu al flink achterhaalt (gelukkig heeft Mirik de header een leuke impuls gegeven).

Ik denk dat we nu in principe wel stretch-baar zouden kunnen gaan, maar ik kan je alvast verklappen dat 3.0 dat niet wordt. Mede omdat je dan gewoon weer bepaalde dingen opelkaar af moet stemmen etc.

10. p1m

p1m Guest

het is toch goed zo? maar ik snap hem wel

"Kijk deze aardbeien zijn zo ook lekker, maar met een beetje slagroom zijn ze net iets lekkerder" Kraaikamp JR Frisia-wannabee Reclame

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Neh die quote slaat nergens op :) Stretch-bare websites zijn praktischer. Dus zeg maar dat vierkante aardbeien praktischer zijn omdat er dan meer in één doosje kunnen :)

12. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Nou ik vind hem anders niet echt geweldig, zo saai groen.
    Zet eens wat op de achtergrond, zoiets als dit:
    Maar dan een beetje vervaagd naar groen ofzo. Het huidige ontwerp is gewoon te saai.

13. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Houden zoals het nu is lijkt mij het best. Mede omdat ik nog een 800x600 resolutie heb. :+

14. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, maar het wel een beetje opvrolijken zoals ik al zei.

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja en daarom werken we dus aan iets nieuws he :) Dan gaan sowieso niet tussentijds grote veranderingen doorvoeren naast de featureweek-headers.

16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Wat Wouter bedoelt is dat we inderdaad aan stretch gedacht hebben, maar uiteindelijk gekozen hebben om dat toch maar niet te doen. Het kan bijvoorbeeld altijd nog, maar het is nou eenmaal niet echt nodig, en kan in het concept waarin wij werken juist wel eens minder mooi of handig uitpakken.

17. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    30 % van de internetgebruikers gebruikt een resolutie van 800 maal 600 of zelfs nog kleiner. Die mensen zouden bij het bezoeken van een voor 1024*768 geoptimaliseerde site dus veel moeten scrollen waardoor de leesbaarheid wegvalt. Dat zou dus niet zo slim zijn, want andersom werkt het prima.

18. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Helaas. Volgens onze statistieken gebruikt 17,00% 800x600 en 0,07% 640 x 580

19. Marinus

Marinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Kobold wint de koelkast!

20. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het dan niet over alleen deze site maar over internetgebruikers in het algemeen.

Maar goed, de groep 800x600 gebruikers wordt steeds kleiner, en de grote gamesite's(Gamespot, Gamespy) gaan ook allemaal over op een 1024x768 layout. Misschien iets voor de toekomst ?

Deel Deze Pagina