1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom kan Bungie het wel ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Technoob, 16 apr 2003.

1. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ik vind halo dan tot nu toe toch wel heel erg boven de rest uitsteken wat ze gemaakt hebben. tenminste wat ik gezien heb. Oni is ook van bungie en om nou te zeggen dat dat zo'n geweldig spel is...

maar het succes van halo kan ik wel begrijpen, lekker simpel, besturing zo makkelijk als de pleuris, voertuigen (belangrijk ingredient voor mij:)) , goed verhaal, meesterlijke AI en natuuurlijk belachelijk mooie graphics.

2. Croman

Croman Burning out...

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel zo'n beetje alles maar dat is volgens mij ook wel een beetje de essentie van goede games. Als je goede games wilt maken moetn ze aanspreken, leuk en speelbaar zijn toch?

3. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    om echt een legendarische game te worden moet je ook in het goede speltype zitten, Halo heeft dat goed gedaan, een race-game bijv. legendarisch maken is practisch onmogelijk....

4. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je waarom Halo beter is dan elke andere game? Bungie wordt de tijd gegunt. MS wilde gewoon een wereld titel neerzetten zodat iedereen de Xbox zou kopen, en dat is ze aardig gelukt. Maar voordat het zo ver is moet je er erg veel tijd en moeite in steken. Dit gebeurt dus bij de meeste bedrijven niet, die willen binnen een half jaar een kaskraker op de markt brengen en er nog veel aan over houden ook. Not possible.. :)

Ea bijvoorbeeld, die koopt zoveel mogelijk bedrijven op zodat ze lekker veel spellen kunnen maken en er dus veel aan kunnen verdienen. Hun motto: verdien in een zo kort mogelijke periode zo veel mogelijk geld. Ze zetten daarom ook hun developers erg onder druk en door tijdgebrek moeten er nou eenmaal dingen weggelaten worden. Microsoft neemt zijn tijd, dus daar komen ook de toppers vandaan..

Laatst bewerkt: 16 apr 2003
  5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel Halo een van de beste games aller tijden is (Bungie=:cool: ) valt het me op dat de meeste mensen toch vergeten dat er 1 groot minpunt was, namelijk de soms wat herhalende leveldesign.
    Nu maar hopen dat ze dit in deel 2 verbeteren.

6. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Nou voor wat ik heb begrepen hebben ze bij Bungie dus helemaal niet de tijd begrepen en moesten ze juist op eens Halo uitbrengen voor de launcdate.

Dat is dus de reden dat sommige levels in Halo zo herhalen. Ze hadden geen tijd om die levels uit te werken.

Van Halo 2 zeggen ze dan ook dat het wordt zoals Halo 1 had moeten zijn

7. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    Gran Turismo....

8. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    noem ik niet legendarisch, hooguit bekend,

9. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Om een goeie game te maken heb je ook tijd nodig.. Waarom denk je dat games zoveel worden uitgesteld, en waarom zijn het nou net de goeie games die zolang worden uitgesteld ?

Tijd is een belangrijk iets als je games maakt. Zo kent de tijd soms een deadline, een datum waneer een bepaald spel af moet zijn.. Is deze deadline gepasseerd dan word de game uitgebracht, vooral games die onbekend zijn worden vaak te snel uitgebracht en kunnen zo net niet in de top komen. Halo2 moet natuurlijk geweldig worden dus is het uitstellen een must.

(iig, dit is wat ik erover denk)

10. Ruben

Ruben GreenLizzard NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk toch dat Halo2 niet later dan Maart 2004 in de winkels zal liggen.

11. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, ik begrijp nu dat Bungie in ieder geval talent heeft en dat Microsoft hun ook de ruimte geeft maar heeft Bungie dan ook meteen een flinke technische voorsprong op andere developers?

Heeft Microsoft hun meteen alle geheimen van de Xbox laten zien? Maar als de Xbox voor en door gamers is waarom dan niet andere developers de kans geven het uiterste uit de Xbox te halen?

12. Ruben

Ruben GreenLizzard NL

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft bied hulp aan elke developer die met een buitengewoon goed game idee komt opzetten. Dat is niet gek natuurlijk, maar gewoon een goede zet. Ik denk ook dat Microsoft nog niet alles in het begin uit de Xbox wil halen, want games moeten altijd nog beter kunnen worden. Misschien weten ze zelf niet eens wat er max. mogelijk is. Nieuwe technieken worden altijd nog steeds uitgevonden.

13. x-prophet

x-prophet You will know fear

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ze hebben met Halo pas minder dan de helft uit de xbox gehaald. dat heb ik in een een of ander artikel gelzen van bungie. dus begin mij niet gelijk af te zeiken dat ik zit te lullen.

14. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is juist wat ik me vaak afvraag is het zo moeilijk voor een topdeveloper om een topgame te maken. Voorbeeld capcom<topdeveloper DMC<topspel DMC2<kutspel hoe kan dit?

15. MrX_Cuci

MrX_Cuci Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn er nog genoeg geheimen in de Xbox. Kijk maar naar de GBA....wie had ooit gedacht daar Doom op te spelen?? De specs van de GBA zijn ook niet denderend hoog en toch komen er grafisch gezien steeds betere games op uit. Iridion is er 1 van!! Grafisch echt een toppertje!! Ik verwacht van de Xbox hetzelfde.... De eerste games op je PS waren toch ook gewoon 2D games!!

16. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd.

ooit tekken 1 gespeeld???!!! ze konden het beter blokken-battle noemen8)

het was rete-revolutionair maar als dan tekken 3 ziet....

als dit ook geld voor xbox dan staan er nog een hoop mooie dingen te wachten.

17. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Ik verwacht ook absoluut nog een hoop van de Xbox alleen mogen ze er wel een beetje mee opschieten. Het is inderdaad denk ik wachten op wat de makers van Halo, PGR, Amped etc. van hun 2e game maken.

Die hebben allemaal al behoorlijk wat ervaring opgedaan met de Xbox natuurlijk en hebben allemaal al een vrij/zeer succesvolle game afgeleverd en hebben wat meer ruimte om te pielen.

18. masterape

masterape Guest

Ja dit is moeilijk uit te leggen lijkt mij, ik hou het erop de een kan het en de ander niet;) Maar ja het komt er ook op neer, een foutje en de game is bafta, de kritiek is tegenwoordig heel streng. Onterecht maar ook weer terecht. Ze zeggen in de PU bijvoorbeeld ook niet voor niks een 8 is al een heel goed punt voor een game en hier ben ik het mee eens.

Deel Deze Pagina