1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom Ps2?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JoNieuw, 18 jun 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Er waren toch best aardige titels in het begin hoor.

2. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Nou valt mee met die hobby hoor, je moet gewoon niet alles willen hebben en een beetje geduld hebben. De games van tegenwoordig kunnen je best wel een tijde zoet houdne als je er niet doorhen sjeest en de helft van de game mist.

De toppers van de playstation 1 zijn tegenwoordig voor onder de 10 euro op ebay te verkrijgen.

Verder wil ik even mijn mening kwijt. Het staat als een paal boven water dat van de 3 next-gen consoles, de xbox de krachtigste is. Maar een krachtige machine is absoluut geen voorwaarde om een goede game te maken.

Een goede game laat je de buitenwereld effe vergeten, zuigt je erin op zijn (/haar?) eigen manier. En dat heeft niks met graphcis te maken, Ik kan mezelf nog steeds verliezen in final fantasy 1 en de originele secret of mana bv.

Nintendo doet je de buitenwereld vergeten door bv nostalgie, de gamers die Metroid 1, 2 en Super Metroid hebben gespeeld hebben hun hart opgehaald met de uitdieping v/h verhaal, de details, verwijzingen naar het *verleden*, het zien van vijanden in een 3d jasje, etc, etc. Hetzelfde verhaal geldt voor Zelda.

Dit alles maakt het verhaal geloofbaarder en trekt je dus meer in de gamewereld.

Sommige games zijn hier uitzonderlijk goed in en als voorbeeld haal ik gta en gta-vc aan. Doo de grote mate van vrijheid zuigt de game je echt in het fictieve polygonen-wereldje en is de game heerlijk te spelen. En de ps2 heeft een aantal voorbeelden van, games die door een of andere karaktertrek je zodanig intigeren dat je ze blijft spelen. Devil may cry (grote bazen, stoere held) Ico (artistiek), Final Fantasy X (goed verhaal as usual, goede graphics) Metal Gear Solid 2 (filmachtige verhaal) etc etc etc

De Xbox heeft ook een paar goede games. De games die xbox exclusief zijn en er met kop en schouders bovenuit steken zijn imo Halo en DOA3. De anderen zijn ook op andere consoles/pc te verkrijgen. (wat een trend wordt de laatste tijd, bij alle consoles) Verder worden er steeds meer pc-ports gemaakt.

Zelfs Halo verschijnt binnenkort zelfs voor de pc, en persoonlijk heb ik een voorkeur voor shooters op de pc, dat haalt niet weg dat ik Halo to nu toe de beste non-auto-aim shooter op alle consoles vindt. De beste auto-aim fps op de console vind ik nog steeds goldeneye 007/perfect dark. (nee timesplitters doesnt come close, veel te veel geluk en bepaalde wapens zijn overpowered)

Maar Rare, dedevelopervan 007 en perfect dark, is nu naar de xbox overgestapt, dus ms weet wat die doet. De Xbox heeft zeker de potentie ervoor qua hardware, nu moeten de echte toppers nog verschijnen, en dat komt wel goed naar mijn mening.

In het kort: Als je kijkt naar de kwantiteit/kwaliteit verhouding, dan is de ps2 nog steeds aan top.

edit: typos

Laatst bewerkt: 18 jun 2003
  3. ITNL

ITNL Guest

jah maar de ps2 heeft echt zuig graphics. Ik kan mezelf er niet toe aanzetten om veel geld uit te geven om dan naar graphics te kijken die m`n pc 3-4 jaar terug ook aankon. Dat doe ik echt niet!! En over het gamesaanbod ben ik ook niet tevreden, ik zou geen één ps2 titel nu echt graag willen hebben... Ik heb zat aan m`n xbox games.

4. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    Ik ga morgen een xbox halen, en een ps2 heb ik al.
    Ik zal effe melding maken waarom veel mensen een ps2 blijven kopen of hebben.
    Ik denk (vind zelf ook) dat de ps2 in iedergeval nu meer afwisselende games kan bieden.
    Vooral met GT3 en GTA VC, en mijn persoonlikke favo PES2
    Ik hou van sportgames en ik hoop dat de xboc ze ook spoedig maar al te veeeeel zal krijgen!!!
    En een goede race-sim of is dtm al van een vet nivo? anybody :mad:
    De xbox heeft veel pc achtige games zoals shooters die andere mensen overigend wel cool vinden maar ik niet zo zeer.
    Maar ik moet een xbox hebbe en we zien wel wat ik ervan ga vinden!!

5. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    not true, enige voorbeelden

Mgs2
    ico
    Final Fantasy 10
    Devil may cry 2
    Shinobi
    Castlevania
    Gta
    Gta:vc
    Need I continue?

En als je mijn stukje gelezen had, dan zou je zien dat ik het punt gameplay en inlevingswereld aanhaalde. En die dingen zijn graphics-onafhankelijk en afhankelijk van veel meer factoren.

Graphics faciliteren dit, maar zijn absoluut niet een voorwaarde voor een goede game. Gameplay draagt veel meer bij tot en gode game. Neem als voorbeeld Need for Speed 2: Hot Pursuit. Als je de ps2 versie hebt gespeeld dan wil je noch de cube-versie, noch de xbox-versie spelen, simpelweg omdat de controls daar veeeel strakker zijn dan in de overige 2 next-gen consoles. Conclusie, het gaat om de games, niet de graphics, en graphics do not a game make (do I sound like Yoda? :)

En als je ECHT alleen op graphics geilt, schaf dan een behoorlijke pc aan, die is per definitie lichtjaren voor de consoles qua graphics. Al is het alleen maar vanwege de resolutie die 2/3 maal hoger kan liggen dan die van je televisie.

Nogmaals de Xbox is in theorie veel krachtiger dan de rest, maar de ps2 heeft door zijn lange aanwezigheid het voordeel dat de developers alles uit de hardware kunnen persen. De xbox is nauwelijks voorbij de 1e generatie games, dus de developers zijn nog lerende.

en nee, ik heb geen ps2. :p

edit: en als je echt niet tevreden bent over het games-aanbod, wauw. Dan ben je echt wel picky, want de ps heef tesamen met aanbod van games van de psone vele malen meer games dan de cube en xbox samen. Ik durf bijna te zeggen meer dan gba en gb samen ook.

Begrijpen doe ik je wel, want precies zo voel ik me over het games-aanbod van de xbox. DOA3 en Halo zijn games waar ik op dit moment de volle 60 euro voor zou willen neertellen. (persoonlijk he) En van wat ik hoor ook moto gp, sinds die op live echt geweldig lijkt te zijn. maar die heb ik nog niet gespeeld

6. mischa

mischa Guest

het enige spel waar ik in geintreseerd was, was gta vice city maar ik heb die nu op de pc dus koop geen ps2 meer :)

7. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gehoord dat DTM Racer op de box veel beter is dan op de pc (is ie ook op de ps2 verschenen?) En zo zie je maar weer, pc graphics beter, gameplay xbox beter, xbox versie beter.

8. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een PS2, maar na Vice City is er niks bijzonders meer op uitgekomen... Dus ik heb hem een tijdje geleden verkocht en gelijk een xbox gekocht! Ik vind dat de xbox veel meer leukere games heeft, HALO, GR, Moto GP 1&2 en alle andere die ik ben vergeten en live & connect maakt het er niet minder leuk op! :)

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoe bedoel je ik ben een PS2 hater!!!

Maar om effe ontopic te blijven..

Idd goed voorbeeld!:)
    I'll continue...

GT3
    GT concept
    The Getaway
    Rachet and Clank
    SSX
    NBA street 2
    Socom Navy Seals

En zo kan ik ook nog wel effe doorgaan!

10. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Wat hebben ze je in godsnaam misdaan?

De PS2 heeft geen zuig graphics, die bestaan nog niet, ze hebben wel een Emotion Synthesis, en die produceert graphics.

Ehh...de graphics van de PS2 zijn toch wel iets mooier dan die van de PC van vier jaar geleden.|:-

Tja... gezien jouw houding raad ik je toch aan om géén PS2 te kopen...... alhoewel, ik vind dat ze jouw drie weken zonder eten en drinken, bezoek of daglicht op moeten sluiten in een kamer van twee bij twee, met een PS2, alle games die erop zijn verschenen en een tv.

Wedden dat je na drie weken genezen bent van je gedrag;)

11. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, dit heb je altijd. Ik vind het persoonlijk nogal kortzichtig. op een snes kan je nog evenveel fun hebben.

Maar ga nou niet *jouw* console met hand en tand verdedigen. Wat heb je er uiteindelijk aan? Wees zo objectief mogelijk.

12. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Idd.

Even voor de duidelijkheid, de PS2 is niet *mijn* console, ik speel net zo lief op de PS2 als op de Xbox, GameCube of DC.

Ik kan me op alle consoles vermaken, en ben objectief.

Tenslotte, ik vind zulk gedrag als dat van ITNL gewoon kortzichtig. Wanneer je de PS2 niet aantrekkelijk vind, omdat het aanbod aan games niet jouw smaak is, gooi het dan niet op de graphics, want dat is ten eerste al een heeeel oud verhaaltje en ten tweede is dat gewoon afgezaagd.

13. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    het is maar net wat je zoekt.....zelfs mario is(met mate) nog wel een leuk spel om t spelen......dus ja....het enige wat ik echt beter vind aan de xbox is Live!, en dan kun je zeggen, ja maar met je PC kun je ook online, maar das toch anders, oa omdat je dan ook niet(of je moet met Roger wilco oid aan de gang) met elkaar kan praten......en, ja toch....ik vind de Xbox controller(die grote ja) ook nog heel erg fijn....zeker in vergelijking met de PS2 controller waarbij ik na een half uurtje al kramp in mn vingers krijg.....de cube controller is ook wel relaxed(hij is oerlelijk, maar dat doet er niet toe)

14. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar vrijwel alle spellen die op de ps2 EN op de Xbox verkrijgbaar zijn zijn op de Xbox beter omdat ze de zelfde verhaallijn hebben EN mooiere graphics.

15. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    En er zijn genoeg games die niet op de xbox verschijnen. Ik zal het effe nog een keer zeggen: Graphics do not a game make. (yoda-time again :))

De pc heeft veel meer games en veel mooiere games ook nog die in een vele hogere resolutie draaien, maakt dat de pc een betere games-machine? Nope, hangt ervanaf welke games je aanspreken De xbox is krachtiger, maar als je de toppers van de ps2/gamecube uitcheckt en de game echt effe speelt ipv steeds met de box te vergelijken dan zul je wel zien dat de games leuk zijn en er ook nog eens goed uitzien, in sommige gevallen miscchien niet zo goed als de xbox bv, maar let dat je ervan lol te hebben? En er zijn genoeg gevallen warbij de developers echt wel het laatste beetje kracht uit de ps2 zuigen.

Een goed voorbeeld hiervan: Vagrant Story voor de playstation. Die maakt goed gebruik van die oude grijze psx door een stijl te introduceren die zo bij het spel past dat het een geheel eigen sfeer creeert. En dat vind ik pas knap en die is an eht eidne van de lvensloop van de psx verschenen. Dat heet: de hardware doorhebben.

edit: @Tommy Vercetti. ik had het niet tegen jouw hoor, ik vond dat je in jouw verhaal hetzelfde als mij neerzette. Aleen een beetje aanvallender. :) Ik had het tegen diegenen die zch blindstaren op de xbox, en dan wel de kracht van de xbox qua graphics. Ik kan het niet genoeg zeggen, maar ik ga het toch niet herhalen :) (zie boven)

het gaat niet om wie of wat beter is, het gaat om de lol.

Laatst bewerkt: 19 jun 2003
  16. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Ok...:)

Het is de moeite van het herhalen niet eens waard;) .
    Ze zullen het nooit snappen:'-( .

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Net een paar weekjes terug een PS2 gekocht omdat ik het gameaanbod op de Xbox nog steeds erg vind tegenvallen. En de prijs van de PS2 vond ik nu laag zat om 'm ook maar te kopen.

18. DEKO

DEKO XBOX is relaxt!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 't tegen SharkySharky Jonieuw...:)

19. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is er behalve het gamesaanbod niks beter aan de Ps2???

20. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    tja, wat zoek jij nog meer in een console dan?

Deel Deze Pagina