1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom Ps2?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JoNieuw, 18 jun 2003.

1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is kleiner en maakt minder herrie 8)

2. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    En hij heeft veel toppers die noch op de xbox of de cube verschijnen en die grafisch zeker nog mee kunnen.

3. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    he quack als je even het begin van dit threadje leest dan weet je dat ik me juist aan die domme antwoorden van: hij is groot en maakt herrie heeeeeel erg erger.

En Fleppie de Xbox heeft dat ook.

4. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat xbox vooral de toekomst heeft en de ps2 een beetje over z´n top heen is.
    Ps2 heeft nu allemaal goede spellen (vice city, gt3, metal gear2 etc.)
    Ik vind dat deze spellen al een beetje verouderd zijn, en dat op de xbox de nieuwe dingen uitkomen, die nog leuk zijn om te spelen ook.
    Vooral live hoort ook bij deze vernieuwing, het blijft ook vernieuwend want microsoft is het constant aan verbeteren.

5. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Yep ik ging ook eerst een ps2 kopen want ik had een ps1 en daar was ik HEEL tevreden van maar die ps2 was wat duur dus ging ik wachten en toen kwam xbox.
    En toen dacht ik ja, die is wel beter:)

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Wel grappig dat je nu net die drie games opnoemt. Want hoe vaak heb ik hier op het forum wel niet gelezen dat deze games ook op de XBox moeten verschijnen volgens velen, dus ik denk dat de meerderheid het hier toch niet mee eens is. En je vind ze verouderd zeg je? Op zich wel waar natuurlijk, maar dat heb je nu eenmaal met populaire games. Zolang het publiek het wil blijven ze vervolgen maken. Op de XBox zie je dit nog niet omdat de XBox relatief nieuw is, maar je kunt er op rekenen dat er van games als Halo en Splinter Cell ook tachtig vervolgen gemaakt gaan worden dus om nu de PS2 af te kraken omdat ze veel vervolggames hebben is een beetje flauw.

Laatst bewerkt: 19 jun 2003
  7. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, die moeten nog komen Jonieuw, dat geef ik je. (Fable, Rare-games, etc) Maar op dit moment zijn alleen de Halo en DOA francise exclusief. En voor Halo wacht ik persoonlijk op de pc versie. Dus dat valt wel mee qua exclusieve games voor de box die ook toppers zijn. De rest is wel ok, maar geen system-sellers zoals ze dat noemen.

En nogmaals, waarom altijd vergelijken? Zijn we in competitie of zo? MOET de Xbox beter zijn dan de ps2 of zo? Zo ja waarom? Is het zo belangrijk?

Dus als beide systemen aparte exclusieve games hebben moet ik toch voor de xbox kiezen? Wat als ik je zeg dat ik groot castlevania fan ben en dat die Castlevania die op de E3 is announced er fokking goed uitzag? Ik zou pissig zijn als ik dan een xbox had en ik hem niet zou kunnen spelen, dat kan je toch begrijpen? Hetzelfde geld uiteraard ook omgekeerd.

Ik kan begrijpen wanneer mensen zeggen dat een systeem beter bij die persoon past omdat de games hem/haar meer aanspreken als bv hij/zij online wil spelen, veel goede games wil spelen meer sportgames wil spelen, liever 1 of 2 revolutionaire games speelt per maand, dan 5 medicore games, of wat dan ook.

Maar ik kan niet begrijpen als iemand koste wat kost moet bewijzen dat het systeem dat hij/zij heeft gekocht beter is dan een andere en iedereen die de andere heeft een loser is. Dat is zo verschirkkelijk kortzichtig dat je je eraan gaat ergeren.

Het is net zoiets als mijn auto is mooier en sneller dan de jouwe en ik ben dus beter dan de jij, lekker puh. Of mijn sportschoen is beter dan de jouwe dus jij zuigt en mag er niet bij horen. Dat vind ik persoonlijk echt kleuterschool gedrag en volgens mij is iedereen op ditfoum de 10 wel gepasseerd.

Wees gewoon objectief, als de ps2 cube en xbox even goed zijn door ze in verschillende opzichten te bekijken verlies je echt niks. Sjeesh. Soms lijkt het alsof je het elkaar gewoon niet gunt.

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Oh sorry almachtige jo...

Ik erger me aan xbox mannetjes die hun console het beste vinden en daarom de rest maar kut vinden, zonder argumenten te gebruiken.

Ennuh... had iemand je al uitgelegd wat die lachende gele gezichtjes betekenen?

9. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    *zucht* I know dude, I know.

10. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik zat net een heel stuk te typen, maar toen crashte m'n PC...dus voordat ik 't weer probeer maar ff tsjecken of m'n gedachtegang uberhaupt zou kloppen.....Maakt Sony zelf (top) games??? Anders moeten ze die exclusive rechten namelijk kopen van delopers, en das best prijzig lijkt mij....

11. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Zowel Sony als MS doet dat (Halo anyone?) De hele PC-community was toen pissed off @ MS voor die stunt, maar zoals je ziet hebben ze daar goed aan gedaan. Alleen Nintendo (voor zover ik weet) werkt met 2nd party developers die in opdracht van Nintendo zelf de games maken. Rare was tot voor kort 2nd paty developer van Nintendo, maar is overgekocht door MS. (wat jullie wel weten denk ik) Geeft voor mij weer aan: MS knows what its doing.

Doordat Sony zo een grote installed userbase heeft willen veel 3rd party developers voor Sony ontwikkelen, omdat ze daar potentieel veel meer kwijt kunnen. Vandaar die zware prijzenoorlog om een grote userbase op te bouwen.

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MS maakt toch wel zelf games??? :confused:

13. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Studios/Developers die opgekocht zijn door MS maken de games dacht ik. Rare, Bungie, Gas Powered Games (Dungeon Siege), Ensemble Studios (Age of series)

MS is meer de publisher ervan denk ik.

Geldt trouwens ook voor Nintendo: Retro Studios (Metroid Prime)en Sony: Rockstar (GTA en GTA: VC)

14. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah...dan gaat mijn princiepe niet meer echt op :+ Ik had namelijk verwacht dat de PS zou gaan lijden onder de zwaardere concurentie omdat developers niet zo snel exclusives meer gaan maken met zoveel aanbod van de andere 2....Nintendo en MS zouden dan met hun eigen games veel aantrekkelijker worden voor console kopers....

Maar heeft sony, als Rockstar straks wegvalt, nog andere 2nd party developers (zoals dat geloof ik heet?)...dus wat Rare, Bungie etc. voor MS is....:confused: of zoiets...(tsja, je kan niet overal verstand van hebben toch :+)

15. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    hmmz, of Sony geen 2nd party ontwikkelaars heeft, dan heb je een heel goed punt ja. ik weet eigenlijk niet echt hoe dat zit emt Sony. Maar dan zou MS (of Nintendo, maar goed die haalt dat bij lange na nu niet) een grotere userbase moeten hebben dan Sony willen ze meer 3rd party developers voor hun systeem trekken dan Sony. En Sony heeft wat dat betreft een zware voorsprong.

Wordt wellicht spannend voor de komende console opvolgers he?

16. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, zo zat ik ook te denken....maarja...eigenlijk is dit een hele andere discussie....(interesant dus misschien dat de modjes een oogje toe knijpen ;))

Want straks in 2006 komen ze alle 3 met een nieuwe console, dicht op elkaar reken ik zelf op....developers zullen dan meteen gaan kijken naar die nieuwe consoles en weinig tot niets meer op de oude willen uitbrengen....de PS3 zal in het begin zeker wel een voorsprong pakken gewoon vanwegen de naamsbekendheid en het feit dat mensen al heel veel PS2 spellen hebben en die willen blijven spelen, maar ik verwacht niet dat die voorsprong meteen enorm zal zijn omdat veel mensen (denk/hoop ik) toch even willen weten wat nou de beste console wordt...(ik zal zelf ook niet blind kiezen, maar als ze hun doelgroepen zo houden wordt t zeker weer de xbox)...

dit even aangenomen maakt t voor developers eigenlijk 't interesants om voor alle 3 de consoles hun games uit te brengen...grafisch zullen ze waarschijnlijk gelijkwaardig zijn dus zelfs als ze zeker willen weten dat 't er niet geport uitziet (ja, er zijn ontwikkelaars die voor kwaliteit gaan....soms) en nog voor alle 3 goed kunnen maken hebben ze 2 opties....

1. voor het geld dat ze van alle 3 de console verkopen zouden krijgen er naar 1 exclusief gaan....hier zal zeker een prijs kaartje aan zitten....

2. gewoon voor alle 3 uitbrengen....

hierbij komt ook nog dat voor de PS3 programeren waarschijnlijk niet veel makkelijker wordt dan t voor de PS2 was....maarja...misschien zijn ze d'r aan gewend zo ondertussen.....

(PS. dit stukje gaat over 3rd party natuurlijk, niet over 2nd)

17. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft zich in mijn ogen zeker al bewezen als het gaat om spellen uit eigen huis. Een aantal spellen door Sony gepublished (deze gen) en zekere niet de mindere:

The Getaway
    ICO
    Gran Turismo serie
    Jak & Daxter serie
    Ratchet & Clank serie
    Dark Cloud serie
    Sly Raccoon
    WRC serie
    Twisted Metal Serie
    SOCOM Navy Seals
    Amplitude/Frequency
    Wild Arms serie
    Primal
    Mark of the Kri
    Hot Shots Golf

en ga zomaar door...

En Rockstar is helemaal geen second party van Sony hoor; Sony heeft alleen slim de rechten van GTA voor een bepaalde tijd opgekocht, zodat deze exclusief voor de PS2 verschenen. GTA is immers een echte system-seller. Maar verder bepaalt Rockstar, zijnde een onafhankelijke third-party, zelf op welk systeem zij haar games uitbrengt.

18. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gepublished zeg je...maar we hebben 't over developped....bedoel je dat eigenlijk ook? :confused:

Edit: Fleppie, ja dat over rockstar klopt...:)

19. Fleppie

Fleppie Surinamese

Leuk Bevonden:
    0
    Helmaal mee eens. En dat van Rockstar klinkt bekend ja. dus het zal wel waar zijn.

20. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Zowieso zie ik Sony die verbintenis met Rockstar betreffende GTA nog wel verlengen. Volgens mij zal eerst die tweede "expansion" game gebaseerd op GTA3 verschijnen (GTA: San Andreas), waarschijnlijk zonder online mogelijkheden.

En vervolgens denk ik dat Sony het zo zal regelen met Rockstar dat ze een GTA met een volledig nieuwe engine (en online mogelijkheden) draaiend op de PS3 exlcusief voor haar launch klaar heeft liggen. Als dat zo is, zullen Nintendo en Microsoft hier zeker wakker van liggen. Want weet je hoeveel PS3's er dan zullen wegvliegen (letterlijk) over de toonbank; dat zal Sony meteen een aanzienlijke voorsprong geven...Vice City verkocht immers zelf al meer dan 5 miljoen exemplaren; die nieuwe (GTA4?) zal minstens zo vaak verkocht worden als VC en koppel dan aan elke verkochte game een PS3...

Deel Deze Pagina