1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom xbox als je er een Cube bestaat?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door krimi79, 5 dec 2002.

1. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is even voor degene die zeggen dat prologic 2 beter is dan dolby digital.
    Ik heb zowel de gamecube(geleend van een vriend) en een xbox beide aangesloten op een home cinema set.
    ik heb ze aangesloten op een pioneer elite versterker(1836) euro
    en rondom infinty speakers serie overture(prijs per stuk (1700euro) de prijs vermeld dat je kan zien dat het niet om een gemiddeld dolby digital set gaat.
    Bij de xbox hoor je veel duidelijker de spreiding en beweging van het geluid.Dit komt omdat alle 5 kanalen apart aangestuurd worden en worden versterkt zonder ook maar een filter techniek toe te passen.
    Het tweede systeem van dolby prologic is weer niks anders dan een filtertechniek.
    Uit het stereo signaal word een mono signaal gefilterd die naar de achter speakers worden gestuurd. Om een stereo indruk te creeren word 1 van de achterste luidsperkers in fase verschoven(180 graden) dit afhankelijk van hoe het opgenomen is.
    de gamecube ondersteunt dit in realtime gameplay maar kan absoluut niet tippen aan de xbox qua geluid.
    Dit is niet om de gamecube onderuit te halen maar puur om het feit dat mensen hier beweren wat gewoon niet kan.
    Ga maar is splintercell of sega gt2002 spelen dan begrijp je wel wait ik bedoel.

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    holy shit wat een ingewikkeld verhaal. Maar wat je bedoelt is dat het geluid van de Xbox beter is dan dat van de Gamecube. En niet zo'n klein beetje beter ook. Toch?

3. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wat ik bedoel ja maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen gewoon in het wilde westen iets roepen terwijl dat helemaal niet kan.
    ik zeg niet dat het geluid van de gamecube slecht is, helemaal niet maar het haalt het gewoon niet bij de xbox.
    De twee systemen hebben 1 vergelijk en dat is, dat het geluid over 5 speakers word weergegeven(subwoofer buiten beschouwing gelaten) en daar houd de vergelijking op.

4. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was een heldere uitleg, erg bedankt, soms heb ik het gevoel dat ik iets *nuttigs* doe op dit forum ;)

5. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    OK, hier komt dè beschrijving van de gamecube controller:

Ik pak hem vast en zit met mijn wijsvingers zowat tegen elkaar.
    Met m'n middelstedeel van m'n vinger druk ik steeds de l en r knop in.
    Ik snipe mik op een hoofd van een gozer, en wat gebeurt er?
    De D pad flikkert in 1 van de 10 hoekjes rondom de dpad.
    Wie heeft dit nou weer verzonnen? Lekker handig, knal er steeds naast ]:- .
    Naja, dan maar met de linkeronder d pad.
    Ik kom er nauwlijks bij met m'n duim.
    Ik kom dus met gemak bij de achterknoppen en nauwlijks bij de dpad.
    Ik vind het echt een ***** controller want die dpad is echt dikke onzin.
    Een stuk schroot.
    Deze controller is wèl relaxt: [​IMG]

6. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben wel met je eens dat de ccontroller van de game cube een beetje kut! is.
    ik heb laatst ook de controller s gehaald en moet zeggen dat hij prima bevalt.
    In het begin een beetje wennen aan de witte en zwarte knop maar voor de rest een prima controller die net zo speelt als de orginele maar dan net een tikkie beter.(mijn mening)

7. Munch & Abe

Munch & Abe InsideGamer.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb sinds een week naast de Xbox dus ook een Cube aangeschaft... En ben er dik tevreden mee. Zoals ik al eerder heb vermeld heb ik mijn Cube (logischerwijs) voor xclusieve games aangeschaft, en dan vooral kijkend naar de Nintendo-in-house franchise en Capcom. Sunshine erbij gekocht, en ik kan jullie zeggen dat ik het weer een geweldig deel in de serie vond. Een zeer goede (vooraf verwachte) aanschaf dus. Wat ik merk is dat de console echt stukken sneller laad dan mijn xbox... Zo kan het dus ook.... Lange laadtijden hoeven niet perse en kunnen best worden ingekort zolang developers maar de moeite er voor nemen... (neem Halo; ook bijna geen laadtijden :)) Ik dwaal echter af... Wat de controller betreft, ben ik nog behoorlijk aangenaam verast. Al verscheidene keren heb ik een GC controller in handen gehad, maar nu pas merk ik dat hij echt ontzettend lekker (bij MIJ) in de hand ligt. Geen problemen met knoppen ofzo, en een lekkere analoge stick. Hij ligt zelfs beter in de hand dan de standaard Xbox Controller, maar omdat ik nog van plan ben een S aan te schaffen, behoeft dit geen probleem te zijn.
    /Ik vind de "normale" Xbox controller niet slecht; het is een gode controller, maar het kan echter beter wat de S maar weer eens bewijst... Toch maar es aanschaffen :9\

Van Nintendo vandaan verwacht ik ontzettend veel van Metroid en Zelda: The Wind Waker >>1 van DE redenen waarom ik een Cube heb aangeschaft<<

Al met al ben ik ontzettend tevreden met beide consoles; meer phun = altijd goed :D en de toekomstige line-up's van beide consoles stemmen mij zeer tevree; ik zie een goed gaming-2003 in het vooruitzicht ;)

mzzl Munch and Abe

8. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook wel een cube willen hebben maarja dan heb ik weer een financiëel probleem, en de keuze tussen actiegames en dvd's of nintendo games is snel gemaakt.

9. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een cube, staat bijna chronisch uit. De spellen die wel geinig zijn heb je zo uitgespeeld, geef mij m'n doosje maar.
    En heb alle toppers in huis tot nog toe. Bwah..keej, Star Fox heb ik nog niet gehaald.:eek:

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Je kunt goed zien dat dit een xbox-forum is want de gamecube is niet zo geliefd.
    Maar ik vind de GC controller ook beter dan die van de xbox.
    Na een uurtje Gotham krijg ik echt kramp in me handen.
    Bij de s-controller niet, maar ook deze kan niet tippen aan die van de cube.
    En btw GT3 ik heb mijn cube en mijn xbox op een marantz 9200 met jbl frontspeakers, bose center en surround speakers en een yamaha subwoofer aangesloten en ik vond de cube in sommige spellen toch iets beter klinken.

11. Yftie

Yftie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Amai Ricks! die beschrijving van hoe jij de gamecube controller vindt...hoe voelt het om zo mismaakte handen te hebben?:p
    Ik bedoel, je zegt dat je wijvingers tegen elkaar zitten ?? Welke vingers heb jij?? die zijn dan ook wel Meeegagroot...

12. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1

Laatst bewerkt: 20 dec 2002
  13. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0
    en deze dan ricky:

OK, hier komt dè beschrijving van de Xbox controller:

Ik pak hem beet kom nauwelijks bij de knoppen. Mijn handen handen beginnen zeer te doen na 10minuten spelen. Met DOA 3 kan ik geen snelle moves doen omdat de d-pad een stuk stront is. Dankzij de handige ligging van de analoge stick heb ik 3 dagen kramp van 4 levels HALO. In de buttons zit totaal geen gevoel. Mijn goede vriend, bouwvakker harrie, kan het stuk onheil net vasthouden met zijn bereklauwen. Prachtige controller.

Ik vind het echt een ***** controller want die dpad+analoog+buttons zijn echt dikke onzin.
    Een stuk schroot.
    Deze controller is wèl relaxt:

Laatst bewerkt: 20 dec 2002
  14. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is dat voor een ding? die van mij ziet er toch echt anders uit hoor...

15. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoel ook niet dat de cube slecht klinkt in tegenstelling hij klinkt goed maar is qua hardware(audio) gewoon echt niet opgewassen tegen de xbox.
    Bijvoorbeeld als 1 titel op beide systemen uitkomt en de programmeurs halen uit beide systemen het onderste uit de kan verliest de gamecube het gewoon wat eigenlijk ook logische is.
    ik probeerde alleen uit te leggen aan diegenen dat dolby digital op zichzelf een geavanceerder systeem is dan dolby prologic 2.
    voor de rest zijn alle consoles goed en de keuze van de aanschaf ligt bij de games.
    BTW je hebt een mooie set

16. nnex

nnex just NNEXíng it,baby

Leuk Bevonden:
    0
    ehm...modem?

QWX

aangezien onder je avatar xbw mod staat vind ik het toch bijzonder slordig dat je zegt dat er in de xbox een modem zit.
    wat is dit voor uiterst vieze taal?????????
    er zit een NIC in de Xdoos en voor zover ik weet toch echt geen modem...tenminste nog nooit vreemde kraak en piep geluiden gehoord als ik aan het lannen was via de xbox*lol*

---NNEX---8)

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Bedankt GT3!;)
    Jij hebt ook een mooi set!;)

18. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    @ can-o..

dit is een vroeger model, toen hij nog in de ontwerpfase was..

btw: ik vind allebei de controllers goed.. het enige waar ik iets op aan te merken heb is dat bij de xbox de knopjes toch niet echt handig zitten.. bij DOA3 kan ik moeilijk goeie combo's maken zonder hem op een vreemde manier vast te houden.. aan de andere kant vind ik de z-knop op de gamecube ook een beetje knullig geplaatst.. verder houden ze allebei lekker vast, mooie vormgeving, mooie pookjes enz enz..

19. Bartflash

Bartflash ...Hip-Hop...

Leuk Bevonden:
    0
    neej neej arowana nou lieg je!
    als jij geen combo's zou kunnen maken met doa3 zou ik niet keer op keer van jou verliezen]:- ! die z knop op gamecube zit zeker knullig en is ook niet makkelijk in te duwen...

20. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    1: je kan wel comboën, maar niet als je hem op de 'gewone' manier vasthoudt..
    2: je bent anders wel een stuk beter geworden, de laatste keer kan ik nou niet echt een nederlaag noemen.. we moeten nog eens afspreken om deze zaak voorgoed te beslechten..

Deel Deze Pagina