Originally posted by krimi79
Hoewel ik dit berichte als reply op een andere thread heb gezet wil ik er toch een nieuwe thread van maken aangezien ik serieus wel benieuwd ben naar waarom iemand een xbox wilt.
Dit heb ik geschreven:
Voor mij is het de Gamecube.
Waarom? Omdat er praktisch dezelfde spellen als op de xbox en de ps2 op uikomt, maar in tegendeel tot de ps2 en de xbox de consolegebonden software wél de moeite waard is. Spellen als zelda en metroid prime zijn gewoon verplicht als je jezelf een gamer wilt noemen. Tja, en die zijn alleen op de cube te vinden.
-en halo, brute force, blinx, panzer dragoon orta, doax, unreal, yager enz dan?
Overigens, de graphics zijn beduidend beter dan op de ps2 en gelijkwaardig aan de xbox.
- niet waar, xbox graphics zijn over het algemeen beter
Ik heb spellen vergeleken (dezelfde spellen op alle dire de platforms) en het was heel erg goed te zien. Vooral de framerate was bij de ps2 slecht waar de xbox en de cube het makkelijk aan konden.
Daarnaast is het inderdaad volgens mij pure gewenning dat zoveel mensen die ps-controller zo fijn vinden, want het ding zit helemaal niet fijn! Ik weet nog dat ik voor het eerst een ps-controller in m'n klauwen pakte. Ik heb notabene weken aan dat ding moeten wennen...! Daarentegen, op het moment dat ik de gamecube-controller vastpakte geen enkele last gehad van dat ik moest wennen. Het verschil is dat over die controller is nagedacht! De NGC-controller is gewoon het fijnst. Laten we maar niet spreken over de xbox-controller, want die is puur gemaakt om er "cool" uit te zien, want die heeft nog nooit begrepen van ergonomie. Wat een bakbeest zeg. Misschien dat ik er net zoals bij de ps ooit aan wen, maar voorlopig speel ik er nog blaren aan...!
- PS2 controller is goed, xbox controller is goed en nintendo controller zuigt vind ik, ligt echt niet lekker in hand!
Als laatste de prijskaartjes. Ik snap niet dat zovelen teveel betalen aan de xbox. Alles is zoveel duurde dan op een cube of een ps2! De ps2 heeft veel meer aanbod, de cube is de goedkoopste. Niet alleen de consoles, maar (en das nog veel belangrijker) de games!!! En dat voor exact dezelfde games!!! Waarom zou ik, om maar eens een voorbeeldje te noemen, Timesplitters 2 op de x box spelen? Het apparaat is al belachelijk duur. En de game zelf is ook nog een bijna 10 euro duurder dan op de concurenten. Waarom zou ik Timesplitters 2 op de ps2 kopen als ik er alleen maar inferieure graphics voor krijg terwijl ik exact hetzelfde spel kan spelen op de NGC. Voor de laagste prijs, met de beste graphics! Eerlijk waar, het is mij écht niet duidelijk waarom iemand een xbox wilt hebben. Je betaalt je suf aan precies dezelfde games als bij de andere consoles, plus je mist heel wat games die alleen op de ps2 en de NGC uitkomen. En díe games, mijne heren en dames, mag je simpelweg niet missen als je jezelf een gamer wilt noemen.
- tegen woordig is de xbox nog goedkoper dus... Alleen de spellen niet...
Kortom,... wat vinden jullie ervan? Laat ik nog wel effe benadrukken dat ik dit berichtje op geen enkele manier uitlokkend bedoel, ik wil ook geen ruzie of puberale reacties. Als je hier iets tegen te zeggen hebt (wat gewoon mag en kan, iedereen heeft recht op z'n eigen mening) dan doe dat door middel van beargumentatie.
wij hebben trouwens ook nog een harddisk
Klik om te vergroten...