mwah kijk dat bedoel ik.. de productiekosten van een game kunnen NOOIT 10 euro per game schillen.. dat zijn tientallen miljoenen euro's in totaal die nintendo minder uitgeeft aan het produceren van games! en aangezien multiplatform releases ook 10 euro goedkoper zijn MOET die 10 euro verschil in de kosten van het materiaal zitten ofzo. De gamecubediscjes zijn klein, maar niet klein genoeg om 10 euro van de productieprijs af te snoepen.. Er is altijd gezegd dat de gamecube er op was ontworpen zo min mogelijk geld te kosten en voor zo min mogelijk geld te ontwikkelen/produceren. Zodat zowel console en games goedkoper konden zijn dan de concurrentie. Dit kun je bij de xbox niet echt zeggen toch? al die dure overhypte pc-shit erin, ja dat wil wel geld kosten. De PS2 is gewoon koning dus daar wil de gek wel voor betalen. Bij sony hebben ze geen enkele reden om een lage prijs te vragen..
Naja ligt ook aan waar je je games koopt. Europa is gewoon duurder. In amerika & japan zijn spellen gewoon goedkoper. Dat komt denk ik een deel doordat spellen onder andere vertaald moeten worden voor de duitsers&fransen. Voor de rest wete ik het ook niet. Denk idd dat het zo is wat de gek er voor geeft. Sommige winkels die goedkoper zijn maken gewoon wat minder winst op de spellen.
ja kweetet.. daar staat echter wel tegenover dat we in europa (maar ook in de vs) soms wat verbeterde versies van een game krijgen (met minder bugs erin etc.) tegenover die van Japan.. daar schijnen de japanse gamers dan weer over te klagen.. wil je echt goed zitten wat gamen betreft? ga naar de Vs... dat is dan ook de enige reden om er te gaan wonen..
Bij de verkoop van een game gaat je geld naar de volgende mensen : 1. -Winst voor de winkel ( Personeel, onderhoud winkel ) 2. - Materiaal kosten ( DVD, Hoes, Inkt, Papier, Nietjes, Plastic, Drukkerij. 3. - Logistieke kosten (boot, vrachtwagen, importkosten) 4. - Voor de ontwikkelaar van een het spel. (heeft een heel team wel 1 jaar of meer op zitten werken.) Meestal heeft een game een team van ongeveer 15 man afhankelijk van de grote van een titel. 5. - Voor de Uitgever van het spel. Moet reclame maken, zorgen dat winkels het willen hebben etc. 6. - Microsoft 7. - Indien de game vertaald is een vertaal bureau. 8. - Belasting 9. - Inflatie, alles is duurder geworden, niet alleen games. Komt denk ik iets meer kijken als dat iedereen zomaar denkt. Ook zijn juist de games de producten waar MS het meest mee kan verdienen. De consoles gaan voor minder dan de productie/materiaal prijs over de toonbank.
hmm dat wist ik niet ..... ja oke de inflatie wel maar ja dat is met alles zo en daar baal ik wel van. dat alles duurder is geworden..
Inderdaad, dus ook de hageslag op de boterham van een winkelmedewerker die daarvoor ook iets meer loon heeft gekregen.
van wat ik hoorde van een vriend die bij de intertoys werk, kopen ze de spellen in voor +/- 35 euro , gooien ze voor zichzelf ook nog es 49% procent ( 69,99 euro)
Mwha N64 spellen koste destijds ook 150 guldentjes. Enuh dit is een discusie die je jarenlang kan voeren! Waarom is een zak zand goedkoop? Ik bedoel......................
dat heeft toch ergens anders mee te maken.. zand is namelijk helemaal niet schaars.. en zand is een materiaal, terwijl games geproduceerd moeten worden.. maar dat terzijde.. de games van de n64 waren oa. door het gebruik van de Carts erg duur.. en misschien ook omdat nintendo een tijd geleden systematisch de prijzen opdreef.. maar ik weet niet of dat toen nog speelde..
Games zijn niet schaars. Het plaatje waarom de game staat is gemaakt van materiaal. Maar je hebt gelijk zand wordt niet geproduceerd.
was idd beetje rommelig postje van mij.. ik had moeten zeggen "zand is een stof, en de stof zand is niet schaars, dus goedkoop".. magoed.. gamecubes kan je (nog) niet ombouwen..
Het zou een zeer goede zaak zijn als de Console games dezelfde prijs zou krijgen als Pc games.Lager dan dat zou het niet moeten worden want de developers moeten toch echt wel hun centjes verdienen.