Wallie-card

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door carina, 26 okt 2003.

1. carina

carina Pino

Leuk Bevonden:
    1
    Er is nu een kaart waarmee je op internet betalingen kan doen.
    Je koopt de kaart in een winkel met een tegoed erop van 5, 10, 20, 50 euro. Op de kaart zit een kraslaagje met een code en die moet je dus invoeren als je op internet wat wilt kopen. Een soort van creditcard?

Is zo'n soort kaart een goed idee voor xbox live?
    Wat vinden jullie?

Ik denk wel dat het wat kan worden, omdat lang niet iedereen een creditcard heeft.

2. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ow ja nu weet ik het weer. :D Dat is dus die avatar die ik van sommige zie. :D Ik dacht al van waar heb ik die avatar eerder gezien. :D

Maar misschien ik het wel handig van xbox live. Maar ik denk dat microsoft liever zelf een system wilt maken.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Is niet handig om als standaard te gebruiken voor Xbox Live, het concept is wel geschikt voor normale simpele betalingen online maar of dat echt gaat lopen...

4. gerjan

gerjan Guest

Er komen al kraskaarten en trial versies voor live dus niet nodig

Wallie Wallie ;)

5. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Denk niet dat het echt een succes wordt: het is toch alleen maar bij (sommige) Nederlande webwinkels geldig???

6. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maar wallie is toch niet te gebruiken voor xbox live?
    Omdat je toch een creditcard nummer moet invullen bij xbox live setup?

7. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Zodra ze het bij buitenlandse websites gaan invoeren (oa bij Lik sang) ben ik van de partij, zoniet, dan niet :p

8. carina

carina Pino

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, Wallie kan je niet gebruiken bij xbox live, maar ik bedoelde het als voorbeeld. Nu moet je je creditcardnummer invullen, maar als ze (microsoft) kraskaarten uit gaan geven met een code dan kan je die gebruiken ipv een creditcard.

En ik dacht ook dat microsoft daar mee bezig is en ik vind het wel een goed alternatief.

9. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoorde ook dat microsoft met die kaarten bezig is, ik hoop echt dat ze komen want dan gaat deze jongen online :cool:

10. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    in de VS bestaan die kaarten al, maar je hebt nog steeds ook een Creditcard nodig - de eerste keer bij het aanmelden dus

11. dj_raoul

dj_raoul X-Box Racer

Leuk Bevonden:
    0
    Even over die Wallie-card: dat vind ik echt een gemiste kans, zoals het nu is. Je kunt maar bij heel weinig winkels ermee betalen.

Ik dacht eerst dat het een soort 'virtuele creditcard' was. Waarmee je bij elke webshop met CC mogelijkheid zou kunnen betalen. Dat zou echt als een trein gaan lopen!
    En ik denk ook dat dat mogelijk is, als een creditcard maatschappij eraan zou meewerken tenminste. Want dan moet je voor iedere prepaid card een uniek creditcardnummer aanmaken. Wat bijvoorbeeld best zou kunnen met de laatste 10 cijfers van de creditcard, plus vervaldatum en CVC code. De eerste 6 cijfers zijn dan een vaste combinatie die aangeeft dat het de Wallie-card is. Dat zou veel beter zijn dan hoe Wallie nu is...

Ik bied hierbij het idee gratis aan. :cool: Wie weet of het er ooit komt, mij lijkt het erg handig in elk geval!

Laatst bewerkt: 26 okt 2003
  12. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    alleen maar omdat ze dan je kunnen pakken als je premium content download en niet betaald *zucht*

13. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Beste Arjan,

X-box live heeft er jammer genoeg nog niet voor gekozen om met de Wallie-card te kunnen betalen.

Een actueel overzicht van alle internet-winkels waar dit wel kan, staat vermeld op de Wallie-site (www.wallie-card.nl).

Het beste kun je dus af en toe hier kijken of deze site de Wallie-card ook accepteerd!

Met vriendelijke groet,

Ivar

Wallie Klantenservice

Deel Deze Pagina