wanneer natuur stompzinnige mensen ontmoet

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 23 jul 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Iets waar ik dus nijdig van wordt een beetje.
    Ik weet niet wie dit gezien heb maar gisteren was er een stukje op SBS6 over reeen in brabant die tuintjes binnenlopen en dan aan de bloemen gaan zitten vreten.
    Komt er dus een of ander wijf op tv die zo'n tuin heeft (mega groot overigens) die wil dat die reeen afgeschoten worden omdat ze haar "kostbare" rozen opvreten. En het afschieten was volgens haar toch natuurlijk.
    Optie hoog hek vond ze te duur en niet mooi (daar kan in nog wel inkomen) maar optie schrikdraad was dus ook niets (dat kost dus geen donder en je ziet het amper) dus moesten die dieren maar dood van haar.. Waar haalt zo iemand het lef vandaan om haar rozen boven het leven van een dier te stellen. En erger nog waarom zie je steeds en steeds meer dat er minder respect voor dieren is.
    Ik gun niet snel iemand iets erg maar van mij mag dat hele huis van dat mokkel afbranden..

Ik vind dat de rechten van dieren maar eens verscherpt moeten worden. Ik heb b.v. een paard.. nou hoor je wel eens van die lui die dieren mishandelen etc (laatst is er nog een pony verkracht/mishandeld en vermoord) stel dat iemand dat bij mijn paard doet, als ze hem pakken wordt ie niet berecht voor moord of doodslag of iets dergelijks maar berecht voor het vernielen van bezit. Dieren worden volgens de nederlandse wet als bezit gezien en hebben daardoor technisch gezien geeneens bestaansrecht. Ik vind dat te belachelijk voor woorden.

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Bah :mad:
    Als ik ergens een hekel aan heb is 't wel aan dierenmishandeling, een weerloos beestje kreupel meppen ofzo, want vaak zijn het de weerlozen die ze er tussen uit halen. Zulke mensen mogen ze van mij meteen achter tralies stoppen.

Mijn oma had laatst 2 jonge katjes (heel liev natuurlijk :9), het waren zwerfkatjes zonder moeder. Zo goed voor beesten als mijn oma is zet ze elke dag een bakje water en wat eten buiten, en die katjes komen natuurlijk altijd terug.
    Nu wat ouder geworden zwerven ze veel door de buurt maar de meeste tijd zaten ze bij m'n oma. Gister was ik daar en wat blijkt, 1tje is dood.. Vergifitigt door 1 of andere buurman die een hekel aan dat beest had omdat ie bij hem door de tuin liep :mad:
    Opsluiten die handel !

Same idea voor die vrouw met d'r reeën. Ik zal haar eens natuurlijk voor d'r kop knallen }:]

3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Laten we de XBW-Knokploeg op haar afsturen :cool:

Nee maar serieus.. ik vind dat echt niet kunnen...De dieren hebben evenveel recht om te bestaan als ons en planten zijn er om op te eten voor de dieren..tja zo simpel licht het:)

4. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst was er op een vuilnisbelt een hoop dode zwaarmishandele cavia's gevonden, 80 ongeveer. Ogen mistten, kopjes waren eraf gehaald, tering waarom zou je zoiets doen?

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat heb ik dus ook.. Vind dierenmishandeling net zo erg als kindermishandeling.
    Maar hier in nederland wordt er dus geen ene fuck aan gedaan.
    Ja door organisaties soms.. maar puntje bij paaltje heeft een dier geen rechten in dit land.. Zo'n buurman krijgt hooguit een boete. (wat een f*cking hufter trouwens. echt dat soort lui moeten ze aan een paal nagelen).
    Mijn moeder heeft ook een tuin, buiten haar eigen katten loopt er vanalles rond daarzo. Zwerfkatten lopen zelfs naar binnen bij haar. Kijk niet iedereen is daar van gedient dat snap ik maar om dan zo'n dier te vergiftigen omdat ie in je tuin loopt....
    Het erge (nou ja eigenlijk goed) is ook nog dat je in nederland geen sterk gif kan kopen dus is het vaak een leidensweg voor zo'n dier.. (rattengif dood ook niet meteen kan soms wel een dag duren, daar ben ik ook zwaar tegen)

Laatst bewerkt: 23 jul 2003
  6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat soort lui zijn gewoon ziek.. en zouden zwaar aangepakt moeten worden..

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben echt zo benieuwd of er mensen zijn die thuis op de bank ‘ja’ zitten te knikken na het zien van zo’n uitzending. Mensen die het ermee eens zijn zonder zich te beseffen wat er nu daadwerkelijk aan de hand is en zich alleen kunnen inleven in de ‘ellende’ van de mevrouw. Ik ben blij dat ik die uitzending niet heb gezien, het bevestigt alleen maar weer eens dat er zulke ongelooflijk kortzichtige en écht domme mensen bestaan. Grrrr, waarom kunnen deze mensen geen energie stoppen in het opzoeken van de media voor écht belangijke zaken. Sommige mensen hebben het gewoon té goed in deze samenleving dat ze niet meer weten wat belangrijk is en wat niét! Ik word echt ellendig van dit soort neerkijkende ‘mensen’ die redeneren van “als ik het maar goed heb...”. *heeft bloodrush*

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    :{. Met alle respect, maar imo zijn mensen wel meer 'waard' dan dieren hoor.

9. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Dat was laatst hier ook, dan gaan er een stel mafkezen naar de kinderboerderij, daar trappen ze een paar voliere's in en onthoofden dan de vogels daarbinnen, hoe ziek ben je dan? als ik dat ooit iemand zie doen dan zal ik diegeen helemaal verrot slaan

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dieren zijn onschuldig net als kinderen.. daarom vind ik het net zo erg.. Het is misschien hard gezegd maar ik geef meer waarde aan het leven van een dier dan aan die van een gemiddelde volwassene.
    Laat ik het zo stellen dit is een vraag die me ooit gesteld is. .. Als ik in een auto rij en ik moet kiezen tussen een dier dood rijden en een kind. dan blijft dat kind leven.
    Als ik dezelfde keuze moet maken maar dan tussen een volwassene en een dier.. tja, dan is de kans groot dat dat dier blijft leven.

Overigens op het gebied van kindermishandeling/verkrachting etc.. heel veel van dat soort lui hebben al een geschiedenis in het mishandelen en doden van dieren.

11. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag het voorstukje van die uitzending en heb express niet gekeken omdat ik al wist dat mijn bloed ervan zou gaan koken..
    Argl, zulke mensen mogen ze echt in een pot met hete olie gooien van mij, vooral dat vuile $#*$#%%^$%*$&^ wijf!

Dierenmishandeling en jacht op dieren, bah, bloedlink wordt ik ervan..Onschuldige dieren, die gebrek aan ruimte hebben dankzij ons mensen , af laten schieten...:mad:
    Ben wel verbaasd dat hier heftig op gereageerd wordt, want ik heb vaak het gevoel dat ik de enige ben die zich kwaad maakt om zulke dingen :'-(

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Je bent echt niet de enige.
    Wordt er ook zwaar link van altijd.. Heb ook ooit een keer, toen mijn beste vriend op zijn smoel geslagen omdat ie vol trots zat te vertellen dat ie naar een stierengevecht in spanje was geweest tijdens zijn vakantie.. Misschien niet goed om te doen, maar ik kon me echt niet inhouden..
    Jacht als vermaak vind ik ook belachelijk.. Dat ze dieren (zieke) doodschieten om een populatie in stand te houden en gezond te houden kan ik nog wel enigzins snappen, echt begrip heb ik er niet voor maar ok. Maar zoiets als vossenjacht in engeland....

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Een kat van mij is ook doodgegaan aan vergiftiging door de overbuurman( wat een klootzak is dat) . Die kat was nog maar 4 ... :'-(
    Laatst had ie dat weer geflikt met een kat van ons, had ie een soort wit poeder op onze kat gegooid . Wij hadden hem snel onder de douche gedaan en hij leeft nog. Ik heb niet gezien dat m'n buurman het deed maar ik weet het bijna zeker. Nu haat ik hem }:]

14. Fusion

Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat dat? Wie bepaalt dat? Mensen zeggen dat wel vaker en dat is imho een nogal arrogante houding..no offense

Maar ok, ook al zijn mensen meer waard dan dieren volgens sommigen,
    dat is nog geen reden om ze te behandelen als oud vuil, zonder respect, of als ding, toch?
    Btw, mensen zijn ook dieren
    Niets meer en niets minder :p

15. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook gezien! Vreselijk mens was het!
    Stond ze samen met haar man met een fluitje en een toeter te proberen die reeën weg te jagen :/ hoe triest.

16. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik betwijfel dat dieren ooit anders zullen worden gezien dan bezit. Zodra dieren meer rechten krijgen hoe gaat de overheid dan de volgende uitbraak van vogelpest aanpakken?

Ze zijn al te beroerd om de dieren in te enten terwijl dat gewoon mogelijk was. Tsja ach he, te duur natuurlijk |:-

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Nee gaat er niet om dat het te duur is.. gaat erom dat ze dan geen vlees aan b.v. amerika kunnen verkopen..
    Neem die gekke koeien ziekte. Als ze gaan enten kunnen ze geen koeien meer naar de us exporteren omdat je dan niet meer kan zien of een koe wel of niet die ziekte heb.. Het gaat dus wel om geld maar niet omdat het te duur is..

p.s. niet dat dat het minder hufterig maakt overigens.. De US zou zijn dieren ook kunnen enten natuurlijk.

18. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    dit is grof zeg...die vrouw is echt dom bezig....kijk, uitsterven van diersoorten is natuurlijk, maar men hoeft de natuur niet te helpen door jacht, vervuiling, houtkap etc.
    Dierenmishandeling moet zwaar worden bestraft. Dieren mogen zeker niet gelijk gesteld worden aan dingen (rozen). walgelijk.

19. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    wat ze moeten doen is precies hetzelfde doen bij die mensen b.v. jacht openen op die vrouw8) of bij die verkrachters, kijke wat die $^%%^$#$% ervan vinden echt leveloos als je dat allemaal doet,, geen leven................

20. Fusion

Leuk Bevonden:
    0
    Vol trots vertellen over een stierengevecht ..Sja..triest
    Ik zat eens naar een potje straatvoetbal te kijken..
    Er liep opeens een hond op het veld die vrolijk
    achter de bal aan ging.. Hond helemaal blij: Yay! SPELEN!!
    Gaf een van die gasten die hond een keiharde schop tegen zijn kop zodat die 'op zou rotten'..
    Toen werd het rood voor mijn ogen en heb ik hem ook
    op z'n bek geslagen. Ging vanzelf :-[
    De hond was al lang en breed vertrokken helaas
    Wat plezierjacht betreft :
    Ik hoop dat al die zogenaamde 'jagers' een
    zeldzame, heeeel pijnlijke, langlopende, niet te genezen ziekte krijgen! :mad:

Deel Deze Pagina