War of the Worlds

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 29 jun 2005.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    War of the Worlds​

Dé film van het jaar​

Regisseur : Steven Spielberg
    Acteurs : Tom Cruise , Dakota Fanning , Tim Robbins , Justin Chatwin , Miranda Otto , David Alan Basche , Yul Vazquez
    Genre : Sciencefiction / Actie

Ik heb hem daarstraks gezien en ik vond het veruit de beste rampenfilm ooit. Tegen het einde werd hij een beetje cliché maar gelukkig was dat maar even. Deze film is geen film, het is een kunststukje. Met prachtig camerawerk en mooi gebruik van kleuren. Wat deze film uniek maakt is dat hij 'van onderaf' gefilmd is. Er is nergens enige vorm van overzicht. Wanneer je in andere rampenfilms vaak een overzicht krijgt via nieuwsuitzendingen of de president van Amerika, volgt deze film een groep van 3 mensen en wijkt nooit van ze af. Het valt ook op dat bijna alles vanuit ooghoogte gefilmd is. Waardoor de Tripods inmens groot overkomen. Je komt ook bijna alleen te weten, wat de hoofdrolspelers zelf ontdekken. Je weet niet wat er gebeurd in de rest van de wereld, dat blijft ook voor jou een raasel. Doordat de film slechts enkele personen volgt, is hij meeslepender en ook 'enger' op sommige punten. Je ziet geen aliens die de Aarde vernietigen, je ziet Aliens op je af komen en je moet wegrennen. De film in z'n geheel is zo erg overweldigend.
    Naast het prachtige camerawerk is ook de muziek weer fantastisch, maar wat had je anders verwacht van John Williams. Ook de geluidseffecten zijn zeer goed. En de geluiden van de Tripods komen in de bioscoop pas echt tot hun recht. In mijn ogen flikt Steven Spielberg het hem weer.

Laatst bewerkt: 29 jun 2005
  2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hij lijkt mij echt vet mooi, na dit stuk te hebben gelezen!

Ik wil hem echt graag zien!

3. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kom er net vandaan meesterlijke film echt goed gedaan was ook echt spannend.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Lijkt me een bijzonder goeie film.
    Ik ga in ieder geval het boek hiervan even bestellen voor m'n vakantie.

Zit alleen nog een beetje te twijfelen of ik het orgineel neem, of de film versie.

5. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Zal er volgend weekend dan maar naar toegaan. Ben erg benieuwd. Ik heb een voorstukje bij 'Kindom of Heaven' gezien en hij leek me echt mooi. The day after tomorow vond ik ook wel mooi. Vond je deze duidelijk mooier?

6. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Deze film wordt echt gaaf :D
    Heb net de kaartjes voor vrijdag gehaald dus mijn weekend kan niet meer stuk !!!

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    ben hem aan het downe is bijna klaar

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471

Ze zijn wel erg verschillend. Ik had gehoord dat het originele boek ging over een journalist die ook op zoek was naar zijn vriendin in London en dan naar Europa wil vluchten. En dat was in de film echt heel anders. Tom Cruise had geen vriendin. Hij was met zijn kinderen gevlucht richting Boston.

The Day After Tommorow vond ik een slechte film. Het waren mooie special effects, maar ik vond het verhaal cliché en oppervlakkig/simpel. War of the Worlds was echt veel beter en spannender.

Laatst bewerkt: 29 jun 2005
  9. Rovak

Rovak Guest

waar kan ik em erges downloade :9 O-), ow wacht =X.....

10. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  11. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    @Elgee : Waarom mag deze wel open blijven en de King Kong thread niet ?

12. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beter dan The day after Tommorow inderdaad War of the Worlds is echt spannend bij the day after tommorow had ik zoiets van het zal wel.
    Bij War of the worlds blijf je om 1 of andere reden de hele tijd een soort van spanning voelen.

13. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Kom net uit de bios, wat een allerjezus goeie film was dat!!!
    K zou m echt in de bios kijken en niet downloaden, want de special effects en vooral t geluid komt er in de bios echt mooi uit.

1 minpuntje vond ik t eind. Maar verder alles echt goed gedaan.

14. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar wat voor een eind moet je aan die film brijen!?

15. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    tsja, meer had ie niet kunnen doen ook denk k, t was gewoon errug abrubt :{

16. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik wil hem ook graag zien.. ik moest eigenlijk werken met de premiere maar dat ging niet door:mad:

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Origineel en de film versie zijn twee verschillende verhalen

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Vanmiddag 15:50, war of the worlds original op sbs6.
    Leuk voor de gene die de bioscoop film mogelijk willen zien en de original ook niet gezien hebben, of die de bios juist wel hebben gezien en het origineel eens willen zien.

19. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    oh vet die ga k ckr kijken op SBS
    lijkt me wel leuk als opwarmertje voor volgende week.
    k ga volgende week met een paar vrinden naar die film, k kan nie wachten.

20. JFrostey

JFrostey the Frozen one

Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje Half-life 2 achtig? Ook alien nemen de wereld over maar er eentje weet de boel te redden?

Deel Deze Pagina