Ligt eraan op welk niveau je zit van TFT weet ik niks af, aangezien ik 100% op RoC zat.
Ligt er ook aan welk ras je hebt etc..
Maar paar laagdrempelige algemene tips:
--Orden je hotkeys:
het programma keycraft(ja dat wordt beschouwt als legaal) laat je je eigen keys afstellen.
Ik heb dan ook al mijn hero keys op ''Z'' ''X'' en ''C'', dus ik druk op f1 en dan Z en dan doet bijv mijn death knight coil. Als een hero van mij wegrent heb ik hem binnen een seconde door simpelweg:
f1 Z(Death knight, Death coil)
f2 Z(Lich, Nova)
-- Scout altijd alles, ookal speel je tegen een human, check nog steeds even of hij geen torens voor je basis maakt, towerrushers(vooral gebeurt dit in de nacht, omdat je zich in de nacht verslechters(inclusief NE zonder upgrade..)
--Begin met simpele dingens zoals te kijken welk ras de vijand is en jij. Ben jij bijv undead, en de vijand orcs(orcs techen 90% van de tijd) ga dan mass gargs met Lichlord, want orc heeft absoluut geen AA(anti air)..
-Buit gewoon de vijand hun zwakheden uit, bij UDz ijn dat acolytes, meestal gaan ze naar 3 spinnen(alleen ghouls tegen ne)upgraden. Kill dan 3 acolytes(bijna geen 1 ud heeft fatsoenlijke defense..) en hij heeft 2 acolytes en als hij upgrade canceld om weer acolytes te maken verliest hij veel tijd.
-- Sta geen seconde stil, letterlijk, en denk vooral logisch na. Als je hero level 1 is dan is het beter om hem dood te laten gaan(100 gold) dan te teleporten(tp scroll kost 300 geloof ik..)Altijd creepen, probeer je vijand te uitcreepen
--Weet wat je eerst dood moet maken, als bijv een goede human 3 heros heeft( dan heb je hem ver late komen..) dan moet je wel weten welke hero te focussen, check zijn leven en bereken dan hoeveel skill points die gehad heeft(dit gaat dus over de paladin) een pala kan oftewel Aura of healing of divine shield.. speel hierin op in
--Koop ALTIJD wons(wand of nevagation) je kan hier ook een beginnende orc rusher stoppen> zijn wolfs disbannen en contstant zijn hero aanvallen>Kotg bijv entangle of zen tree's wegcasten..
Ik kan zo nog duizen zaken opnoemen, noem dan iets specifieks op waar je tips over wilt.. En ook ongeveer welk niveau je hebt, want de tips die ik net opnoemde weet elke redelijke speler wel..
BIJV over een bepaald ras:
--Night elf, val altijd aan in de nacht focussen ze units, hide ze dan meteen(micro nodig ja..)
Bijv in lost temple, zet 1 archer onzichtbaar neer bij de shrine, gaan ze healen val creeps aan en HIDE meteen weer, dan heb je de vijand te pakken. Het is lullig maar een goede techniek. Pak ook altijd DemonHunter met Mana burn(stopt elke rushende in combinatie met moon wells. Speel je bijv tegen een orc, laat een whisp scouten waar de orc zit, laat je units in base(blijf ze doorbouwen) ga naar orc base en zuig alle mana weg van de orc, hij kan nu niet rushen of creepen(en jij hebt moon wells..) Stel ook goed je whisp op in bomen zodat je ziet of ze je towerrushen, bij NE maakt het namelijk niet uit waar je whisp in bomen zitten...
Das bijv een klein stukje over NE
Laatst bewerkt: 1 aug 2005