[PC] Warhammer Online: Age of Reckoning [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Tco, 11 mei 2008.

  1. Eindhoven

    Eindhoven Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0

    ok hou dan ook heeft wow juist dingen gejat van andere spellen, maar dat doet er nu niet meer toe.

    WAR is een meer volwassen mmorpg, kijk maar naar de armor. wow heeft kleurtjes en glitter en WAR is meer gegraveerde armor en zeer mooi bewerkt.

    maar verder, je mmoet echt naar de warhammer site gaan en de laatste 5-10 podcasts en videos gaan bekijken want er is echt veel veranderd.

    zoals net al gezged is zijn die sieges van de hoofdsteden er machtig mooi en leuk om te doen. je krijgt er renown punten voor om armor sets te kopen. er zijn 25 versvhillende armor sets per class ( of ze hier per race of echt per character bedoelen weet ik niet zeker). er zijn keep lords die in een bewaakt kasteel zitten. hoe hoger je zone lvl is hoe meer beschermd je kasteel is.

    bijvoorbeeld ( allemaal te volgen in de podcasts) dat je siege weapons kunt kopen en craften. bijvoorbeeld een catapult ( kun je trouwens ook de tank classes mee afvuren) om de gates de mollen. een battleram om de gate mee te mollen. ook een ballista ding om siege weapon mee kapot te schieten.

    alles bij mekaar is er gewoon een goede en een slechte ant met een streep tussen de 2 en daar staan kastelen die bewaakt worde door guild en NPC. die kunnen mensen overnemen en zo word de frontline dus bepaald. het is veel uitgebreider maar dat word uitgelegd in de podcasts. daarnaast zijn er nog steeds scenarios, maar deze hebben CTF en andere objective based dingen.

    WAR heeft zoveel verschillende dingen dat ik me eige lam zou typen hier ;) en dan zijn er ook nog interviews en echt veel informatie uit Q&A dingetjes op verschillende engelstalige forums.

    serieus..... WOW stelt niks voor vergeleken met WAR, en AoC is gewoon zooi waar ik niet eens aan wil denken :D
     
  2. Eindhoven

    Eindhoven Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0


    het gaat erom dat WOW je deed PVP voor betere GEAR maar verder betekende het helemaal niks. bij WAR betekent het of jou stad het goed doet. hiermee gaan nieuwe quests open, nieuwe gedeeltes open voor jou stad, maar als jou stad gemolt word door de vijand is jou stad arm en kun je bepaalde quests niet doen en bepaalde winkels niet in.

    bij WAR gaat het echt om de oorlog tussen goed en kwaad, het over nemen van steden en kastelen en daarmee word bepaald hoe groot en hoe rijk jou kingdom is.

    zoals ik net al zei, die steden zitten vol spelers, kastelen zitten vol NPC en waarschijnlijk ook guilds die er op af stormen als jij hun kasteel aanvalt.

    als guild kun je een kasteel claimen dus als jou guild een kasteel overneemt komt jou guilds naam erop met de vlag.

    kijk hier even naar http://herald.warhammeronline.com/podcast/index.php

    en dan de guild en keep and sieges vooral. dan weet je echt veel meer.


    sommige hier vinden WOW dan wel de mmorpg ooit maar naar mijn mening dat dat zo was was omdat er weinig echt goede concurentie was. WOW vooral kinderen aantrok vanwege de kleur rijke wereld en glitterende armor en weer met kleur rijke dingetjes. alles glinsterde wel met iets magisch. ook het hele pvp systeem ging erom om maar meer armor te halen.... maar waar voor? het had verder geen betekenis. misschien dat je je low lvl vrienden sneller door een instance kon boosten maar dat was het. i vond serieus WOW niet zo'n goed spel. maar meningen verschillen.
     
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee sorry, aantallen geeft voor mij niet "goed" aan.

    WoW is zoiezo meer een PvE game en heb het met plezier gespeelt toen WoW nog leuk was.
    WoW was 40 man raids. De gear etc hebben mensen gewoon te sterk gemaakt en daardoor heeft Blizzard de raids kleiner gemaakt.
    De lore is naar de !@#$% door WoW, en het excuus dat Blizzard zelf de lore maakt gaat niet op. Paladins? Humans only, geen dwarfs.

    WAR is voornamelijk PvP maar met nog genoeg PvE, 300 PQ's hoorde ik in 1 of ander filmpje gisteren.
    Je werkt tenminste ergens naar toe met WAR.
    Je hebt geen diehard healer classes meer, ze kunnen (of horen ;)) allemaal zelf ook te kunnen vechten op zich zelf.


    Ik zou zeggen (algemeen) kijk gewoon genoeg filmpjes (alle op de frontpage ieg), dat heeft mij ook overtuigt.
    Ik wou eerst ook voor Stargate Worlds gaan.
    Maar dankzij Josh Drescher ben ik meer en meer naar WAR gaan neigen. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2008
  4. Eindhoven

    Eindhoven Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    trouwnes voor de keeps (kastelen) hier is een filmpje dat laat je de binenkant van een kasteel zien met NPC guards die rondlopen en de keeplord

    http://nl.youtube.com/watch?v=uJ8JpdorXTE

    misschien heb je dan een beter beeld van hoe zo'n keep eruit ziet.
     
  5. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
  6. Nielsje_8

    Nielsje_8 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Eindhoven voor het filmpje, het ziet er inderdaad sfeervol uit! Ook dank voor de opheldering omtrent het overnemen van steden, enkele zaken die jij noemde waren voor mij nog onbekend.

    Ik deel alleen niet je kijk op het PvP gebeuren zoals dat in andere MMORPGs is toegepast. Een RPG speel ik voornamelijk vanwege het sterker maken van mijn personage. Gear is een belangrijk aspect hierin, en de arena's zoals deze in WoW zijn toegepast waren fantastisch. Ik kreeg niet de gear om vrienden door lagere instances te boosten, maar ik kreeg de gear nou net om sterkere oponenten in de arena's te verslaan. Als het PvP, of RvR gedeelte, enkele zou bestaan uit het overnemen van steden zonder dat hier een daadwerkelijke beloning tegen over stond zou het voor mij al snel doelloos worden. Gelukkig is dit dus niet het geval, dus bedankt voor de opheldering!
     
  7. Eindhoven

    Eindhoven Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0

    hehe, ja als ik de kans krijg om WOW the bashen neem ik die aan :)

    maar kijk eens naar die podcasts dan zul je zien dat wat ik jou net vertelde echt nog een fractie is van wat het spel nog meer kan. kijk ook eens naar de scenario 1 on 1 waar ze de scanarios uitleggen. http://www.warhammeronline.com/specialfeatures/Scenarios_101_4.php

    zo zijn er een paar. WAR rocks!!:thumbs:
     
  8. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Scenarios kijk ik het minste naar uit (in verhouding ieg).
    World PvP is toch echt mijn ding alhoewel de Scenarios hier wel vetter zijn dan in WoW.
    Deathball, Domination en zo.

    Denk dat ik als ik eindelijk een goede guild heb veel bij Keeps ga rondhangen :p.
     
  9. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij een zo specs listje geven? en liever iets hoger dan je denkt dan kan ik kijken naar een mooie laptop, moet er toch al 1 voor school dus kan ik meteen maar een mooie kopen en het liefst met HDMI kan ik hem aan mijn tv hangen ;)
     
  10. Eindhoven

    Eindhoven Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0

    volgens mij zijn die specs er nog niet. en zowieso zou ik geen game aansluiten op een laptop, maar aan de andere kant zijn mmorpg specs vaak wel heel erg laag dus het kan wel.


    EDIT: http://warhammervault.ign.com/faq/index.php?category=3#3_0_2

    3GHZ Processor
    1GB of Ram
    NVIDIA 7600+ or ATI X1000 series video card
    Physx card is recommended but not required
    Roughly 10gb of Hard drive space.


    maar dit is niet officieel.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2008
  11. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb nu een xbox 360, hd tv, 17" tft'tje en een super stil klein pctje met ubuntu waar geen spelletje op gespeeld kan worden :)

    Maar als je bijv naar de alienware laptop kijkt, sli video kaarten, duo core (zelfs quad ;)) 2 gig geheugen of zelfs meer, 3 hdd's moet toch een te brute pc zijn om warhammer op max te spelen?

    en daarnaast kan ik dan gewoon die laptop mee naar school en in de tussenuurtjes ff lekker warhammeren, of quaken oid? en dan thuis hup aan de tft scherm of tv ;)
     
  12. Eindhoven

    Eindhoven Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0


    je krijgt de beste armor van de keep lords en de schatkist die tevoorschijn komt als je hem over neemt. alle andere armor kan je kopen en is ook wel goed. maar de allerbeste gear zit in de keeps. maarja dan moet je wel bij top 5 ongeveer zitten van de overname van de keep en dan mazzel hebben dat de loot voor jou is.
     
  13. Eindhoven

    Eindhoven Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0

    goed bezig :) :thumbs:
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    damn WAR is not WOW (wow = waiting on warhammer :+). Anyway : In eerste instantie was het WOW die WAR ripte. Blizzard heeft een zeer polished product afgeleverd dat dan ook een groot succes is. Maar het hele concept is echt niet nieuw, WOW heeft het mainstream gemaakt , maar heeft net zo hard leentje buur bij andere grote mmorpgs gespeeld. Als er een Genre moeilijk te vernieuwen is is het (mmo)rpg genre wel. WOW en WAR lijken op elkaar omdat zoals eerder aangeven Blizz leentje buur heeft gespeeld in de Warhammer wereld. Maar zijn uiteindelijk appels en peren. Het zijn 2 totaal verschillende producten met 2 totaal verschillende focus punten. Bij Warhammer zal het gaan om samenwerken op jou server als 1 grote faction samen, iedere actie draagt bij aan het berijken van het uiteindelijke doel : het veroveren van de capital city, dit zie je niet in wow, welke veel meer een ieder voor zich game is ( ja je moet samenwerken om dungeons te raiden maar people will get the point). Gewoon niet vergelijken dus. Het is ook niet Mythics doel om WOW te verslaan (Wat ook zeker niet reeel is). Als Mythic trouwens ergens leentje buur speelt in terms of game mechanics is het hun eigen product dark age of camelot wel
     
  15. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    sjaa :+
     
  16. Eindhoven

    Eindhoven Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0

    trouwens voor de mensen die echt meer willen weten over de keeps en sieges kijk hier even naar
    http://forums.tentonhammer.com/showthread.php?t=27287
    hier zit ik op ten ton hammer. hier ben ik meer te weten gekomen.
     
  17. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    pre order kitje besteld, morgen binnen :) sowieso in de beta, sowieso een C.E. en ingame items :)
     
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Mij lijkt de Artbook & Comicbook het mooiste, rest is mooi meegenomen.
    Zit prachtige art bij en heb nog nooit een Warhammer game gespeeld dus die Comic ach ja leuke manier gelijk om een beetje in te komen :).
     
  19. Eindhoven

    Eindhoven Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    mwa, ik geef eerlijk gezegd niet veel om die items die ze in die CE douwen. ik speel dat table top warhammer ding niet dus dat poppetje kan ik niks mee.

    de laatste keer dat ik iets in mijn vrije tijd heb gelezen zoals een boek/strip boek of noem het maar op was toen ik 10 jaar was ( ben nou 19). dus een boek openen gaat er bij mij niet in.

    uhmmm... dan hou ik nog een muismat over geloof ik. kweet niet of die er ook in zat. maarja die heb ik ook niet nodig.

    wat wel mooi is zijn die in game items, maar daar heb ik die pre order kit al voor :)

    maar ik denk dat er wel een addertje onder het gras zit hier met die CE edition. noudat ik die pre order kit heb met die headstart is natuurlijk heel mooi. maar als de headstart afgelopen is moet ik mijn cd key invullen, en als ze zien dat dat geen CE edition is dan stopt mijn account ( denk ik). dit is natuurlijk niet zeker, het zal afwachten worden maar ik denk dat ik dan toch maar dat extra tientje derin gooi voor die CE edition om dan maar zeker te zijn.
     
  20. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    WoW is toch zeer zeker wel op het moment de beste MMO-RPG over het algemeen hoor. :\

    Ehm, dat is omdat WoW misschien een andere 'style' (cartoony) heeft? :\

    [quote"eindhoven"]sommige hier vinden WOW dan wel de mmorpg ooit maar naar mijn mening dat dat zo was was omdat er weinig echt goede concurentie was. WOW vooral kinderen aantrok vanwege de kleur rijke wereld en glitterende armor en weer met kleur rijke dingetjes. alles glinsterde wel met iets magisch. ook het hele pvp systeem ging erom om maar meer armor te halen.... maar waar voor? het had verder geen betekenis. misschien dat je je low lvl vrienden sneller door een instance kon boosten maar dat was het. i vond serieus WOW niet zo'n goed spel. maar meningen verschillen.[/quote]
    Veel dachten dat LOTRO ook WoW zal verslaan, gebeurt? nee, Beta van WAR zag er goed uit? nee, Dingen van AoC zien er zo ver goed uit? Lang niet zo goed als WoW.

    Je argument slaat ook nergens op, Paladins humans only, hoezo geen dwarves? :confused: NERGENS in de lore staat dat het niet mogelijk is / niet kan. (correct me if I'm wrong)
     

Deel Deze Pagina